منو

مهارت گفت‌وگو در خانواده تقویت شود

آسیب‌های اجتماعی ریشه فردی و اجتماعی دارد و خیلی از این آسیب‌ها خود معلول هستند و برخورد قهری جوابگو نیست بنابراین باید فرهنگی و ریشه‌ای کار شود تا نتیجه بگیریم

۰۸ تیر ۱۳۹۹

به گزارش #ایستار، مجید فصیحی‌هرندی صبح امروز در پنجمین جلسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرستان اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی دلایل مختلفی دارد  که برای مقابله با آن باید اقدام عملی مبتنی بر مطالعات و تجربیات انجام دهیم.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه پیشگیری مهم‌ترین کار است، ادامه داد: اعتیاد علت خیلی از نابسامانی‌های اجتماعی‌ست که باید ریشه‌یابی شود.

وی بیان کرد: وضعیت فعلی جامعه بشری اصلا مطلوب نیست و در نقاط مختلف دنیا آسیب‌ها کم و زیاد و متفاوت است.

فصیحی‌هرندی داشتن مهارت گفت‌وگو در بین اعضای یک خانواده و همچنین در بین مسئولان و انتقادپذیر بودن در برابر ضعف‌ها را نکته مهمی ذکر کرد و گفت: باید فضایی ایجاد شود که اگر کار فرهنگی مثل پایتختی کتاب قرار است انجام شود، جامعه به سمت و سوی مطالعه پیش برود.

در مسیر تقویت فرهنگی گام برداریم

فرماندار رفسنجان استفاده از ظرفیت بسیج را برای رسیدن به اهداف، مهم دانست و تصریح کرد: بسیج پل ارتباطی بین مسئولان و مردم است و نگاه به بسیج نگاه به همه مردم است وقتی بسیج در کنار ما قرار می‌گیرد در تمام ابعاد جامعه می‌توانیم رسوخ کنیم و به نتیجه برسیم.

وی ابراز داشت: باید در مسیر تقویت فرهنگی گام برداریم و از فضای مجازی در این مسیر استفاده کنیم و نقش روحانیان مساجد هم در این زمینه پررنگ است.

ایمان محمدآبادی مسئول فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان به انجام کارهای فرهنگی و مستندسازی توسط انجمن سینمای جوان شهرستان در حوزه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: هشت آموزشگاه آزاد هنری در شهرستان فعالند که در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کودکان و نوجوانان را به سمت استعدادیابی هدایت کردن یکی از راهکارهاست که آن را از طریق این آموزشگاه‌ها دنبال می‌کنیم.

وی عنوان کرد: از 15 مهرماه طرح استعدادیابی رایگان در تمام آموزشگا‌ه‌های آزاد هنری اجرا می‌شود و خانواده‌ها فرزندان خود را به این آموزشگاه‌ها ببرند و استعدادیابی شوند که این امر می‌تواند در آینده از کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اثرگذار باشد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان بیان کرد: آموزش مهارت استعدادیابی، طرح اقتصاد هنر از طریق فروش آثار هنری در فضای مجازی و… از برنامه‌هایی‌ست که دنبال می‌شود.

مهارت گفت‌وگو در خانواده تقویت شود

حسین تقوی‌رشیدی مدیر آموزش و پرورش رفسنجان ابراز داشت: آسیب‌های اجتماعی ریشه فردی و اجتماعی دارد و خیلی از این آسیب‌ها خود معلول هستند و برخورد قهری جوابگو نیست بنابراین باید فرهنگی و ریشه‌ای کار شود تا نتیجه بگیریم.

وی خانواده را سلول تشکیل‌دهنده اجتماع دانست که پیشگیری از آسیب‌ها را باید از درون آن آغاز کرد و گفت: اصل اساسی که باید در خانواده تقویت شود، بحث مهارت گفت‌وگو است.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان بیان داشت: در خصوص مسائل اجتماعی باید فکر و ایده جدید ارائه شود،  تولید محتوا در این زمینه اهمیت دارد،  بهترین حالت این است که اعضای خانواده با هم و به صورت تأثیرگذار صحبت کنند.

افزایش کودک ازاری و سالمند ازاری به دلیل فقر

محمود حیدری رئیس بهزیستی شهرستان رفسنجان جامعه هدف بهزیستی را قشر آسیب‌دیده‌ای عنوان کرد که بعضی از آن‌ها در معرض زیاد آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های اجتماعی در دو محله رفسنجان زیر نظر اورژانس اجتماعی فعالیت می‌کنند، افزود: بحث کودک‌آزاری و سالمندآزاری زیاد شده که بیشتر ریشه در فقر دارد، برخی خانواده‌ها به دلیل فقر مالی نتوانستند فرزندشان را از لحاظ فرهنگی و اجتماعی درست پرورش دهند.

حیدری با بیان اینکه در هرمزآباد و لاهیجان طرح‌های اجتماع‌محور داریم، گفت: در بحث مسائل فرزندپروری، مهارت زندگی و آموزش «نه» گفتن در مقابل آسیب‌های اجتماعی نزدیک به سه سال است که کار انجام داده ایم


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.