منو

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان: ۱۶ بازارچه نوروزی در استان کرمان برپا می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از برپایی ۱۶ بازارچه نوروزی در سطح این استان خبر داد.

۱۳ اسفند ۱۴۰۱

 به‌ گزارش ایستار، فریدون فعالی در تشریح این خبر گفت: این بازارچه‌ها در شهرستان‌های کرمان، بردسیر، بم، رفسنجان، فهرج، شهربابک، راور، سیرجان، زرند، شهربابک، جیرفت، کوهبنان و همچنین شهر‌های ماهان، راین و شهداد ایجاد می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: تلاش شده این بازارچه‌ها در محل اماکن تاریخی برپا شود که گردشگران علاوه بر بازدید از این اماکن، از صنایع‌دستی و سوغات مناطق مختلف استان نیز استفاده کنند.

او بیان کرد: تاریخ برگزاری بیشتر این بازارچه‌ها از تاریخ ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ خواهد بود.

فعالی به بازارچه صنایع‌دستی شهر کرمان که در مجموعه گنجعلیخان و بازار قلعه محمود  اشاره کرد و گفت: این بازارچه‌ها در قالب ۱۴۵ غرفه، به تفکیک ۴۵ غرفه در مجموعه گنجعلیخان و ۱۰۰ غرفه در بازار تاریخی قلعه محمود، صنایع‌دستی و سوغات کرمان را به معرض نمایش و فروش می‌گذارند.

او تصریح کرد: این بازارچه‌ها از تاریخ ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ میزبان گردشگران و علاقمندان خواهند بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: بازارچه صنایع‌دستی شهر ماهان، راین و شهداد به ترتیب در محل باغ شاهزاده، ارگ تاریخی و روستای زیارتگاه برگزار می شود.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 13 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.