منو

۴۰۰ هزار متر مربع سهیمه قیر رایگان به رفسنجان اختصاص یافت

فرماندار رفسنجان گفت: ۴۰۰ هزار متر مربع سهمیه قیر رایگان برای اجرای طرح های هادی روستایی در این شهرستان اختصاص یافت.

۲۲ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش ایستار،حسین رضایی روز دوشنبه در نشستی با مدیر کل بنیاد مسکن کرمان اظهار کرد: برای اجرای طرح های هادی و آسفالت روستاهای شهرستان به میزان ۴۰۰ هزار متر مربع قیر رایگان اختصاص یافت که خبر خوبی برای روستانشینان است.

روند پیگیری ساخت و ساز منازل مسکونی روستایی در سامانه راهبر

او افزود: ۲۳ روستا در اطراف سرچشمه رفسنجان وجود دارد که زیر ۲۰ خانوار هستند و برای اینکه بتوانند درخواست های حوزه بنیاد مسکن از جمله تغییر کاربری و ساخت و ساز منزل مسکونی خود را پی گیری کنند می توانند از سامانه راهبر کمک بگیرند.

رضایی عنوان کرد: گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور شرایطی را فراهم کرده است تا سازمان ها، ارگان ها، ادارات و وزارتخانه های کشور بتوانند خدمات خود را به صورت غیر حضوری نیز در اختیار مردم قرار دهند.

او با اشاره به اینکه بدون شک گسترش خدمات غیر حضوری از اتلاف وقت، رفت و آمد و مراجعات حضوری جلوگیری کرده و علاوه بر افزایش رفاه متقاضیان، روند انجام امورات را نیز تسریع می بخشد بیان کرد: در این میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز از راه اندازی سامانه های ارائه دهنده خدمات مربوط به خود مستثنی نشده و علاوه بر فعال کردن سامانه هایی برای انجام امورات مربوط به شهرها، سامانه راهبر را نیز در جهت خدمت رسانی به روستاییان کشور راه اندازی کرده است.

فرماندار رفسنجان گفت: تا قبل از راه اندازی این سامانه، روستاییان برای انجام امورات مربوط به ساخت و ساز واحدهای مسکونی باید به مراکز مربوطه در شهرها مراجعه می کردند ولی در حال حاضر این سامانه کار را برای روستاییان عزیز راحت و آنان را از رفت و آمد به شهرها بی نیاز کرده است.

او تصریح کرد: در سامانه مذکور خدماتی مربوط به ثبت درخواست دریافت تسهیلات، تغییر کاربری، پیگیری درخواست و… در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

رضایی بیان کرد: بیشترین تغییر کاربری در استان کرمان مربوط به رفسنجان است و وضعیت کنونی منازل روستایی باید تعیین تکلیف و ساماندهی شوند و سند تک برگ برای آن ها صادر شود.

او گفت: این کار از چندی پیش آغاز شده و در حال انجام است و روستاییان باید نسبت به صدور سند تک برگ منزل مسکونی خود هر چه سریعتر اقدام کنند تا از مزایای این سند بهره مند شوند.

۷۰۰ هکتار از املاک روستاییان استان کرمان دارای سند تک برگ شدند

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمان هم در این نشست با اشاره به اینکه برای ارتقا طرح های هادی و سامانبخشی به وضعیت کنونی منازل روستایی در تلاش هستیم گفت: ۲۲ هزار هکتار اراضی ملی در روستاهای استان کرمان وجود دارد که تا ۴ سال پیش بنیاد مسکن توانسته بود هزار هکتار را سند دار کند اما در حال حاضر این آمار به ۷ هزار هکتار افزایش یافته است.

علی محمدی بهجت بخشدار فردوس نوق رفسنجان هم در این نشست اظهار داشت: دو نهاد دهیاری و بنیاد مسکن باید با همدلی و همیاری مشکلات روستاییان را حل و فصل کنند و ارتقاء شاخص های روستایی باعث جلوگیری از مهاجرت می شود علاوه بر آن نیز مهاجرت معکوس هم شکل می گیرد.

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.