منو

ابراز تمایل سرمایه‌گذاران و گردشگران چینی برای حضور در کرمان

سفیر کشور چین با اشاره به اینکه شرکت‌های چینی علاقه‌مند جهت سرمایه‌گذاری در استان کرمان هستند، افزود: گردشگران چینی نیز به استان کرمان سفر خواهند کرد.

۲۲ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، چنگ هوآ سفیر کشور چین یکشنبه شب ۲۱ اسفند در پایان سفر خود به کرمان با سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان در محل فرودگاه کرمان دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار گفت: سفر خوبی به استان کرمان و شهر بم داشتم، از شرکت خودروسازی چینی بازدید کردم و تشکر می‌کنم از اینکه این شرکت مورد توجه و حمایت دولت ایران قرار گرفته است.

چنگ هوآ گفت: از استانداری کرمان انتظار داریم که از منافع این شرکت چینی حمایت ‌کند.

سفیر چین ضمن تشکر دوباره از حس انسان دوستانه مسئولان و مردم استان کرمان‌ اظهار داشت: دلیل احداث این شرکت چینی در بم، تسهیل‌گری استان کرمان برای سرمایه‌‌گذاری و برخورد خوب مردم و مسئولان استان بوده که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های چینی علاقه‌مند هستند در استان کرمان سرمایه‌گذاری کنند، بیان داشت: گردشگران چینی نیز به استان کرمان سفر خواهند کرد.

امیر حسن‌زاده سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان در این دیدار ضمن تشکر از حضور سفیر کشور چین به استان کرمان، گفت: نگاه خوبی در استان به این شرکت چینی در بم وجود دارد و مردم نیز از خودروهای این شرکت رضایت دارند.
وی بیان داشت: برهمین اساس با توجه به گسترش منطقه ارگ جدید، قرار براین است که به این شرکت زمین واگذار شود و شاهد راه‌اندازی کارخانه خودروسازی و قطعه‌سازی در این منطقه باشیم.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان با بیان این مطلب که استان کرمان در چهار حوزه معدن کشاورزی، ترانزیت و گردشگری آماده همکاری با کشور چین است، افزود: به عنوان نمونه در بخش معدن در زمینه مس، کرومیت، زغالسنگ، سنگ ساختمانی و گهرسنگ امکان حضور و سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی وجود دارد.

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی سه محصول راهبردی پسته، خرما و گیاهان دارویی را در استان داریم که امکان همکاری با کشور چین را داریم. همچنین در بخش گردشگری هفت اثر ثبت جهانی داریم و دو اثر نیز درحال ثبت است که می‌تواند مورد توجه گردشگران چینی قرار ‌گیرد.
حسن‌زاده ضمن تشکر از استقبال خوب کشور چین از رئیس جمهور ایران، ابراز امیدواری کرد که خروجی موثر قرارداد راهبردی دو کشور را در استان کرمان مشاهده کنند.
وی تصریح کرد: ارتباط ما در کرمان و تهران با رایزن اقتصادی سفارت چین جهت توسعه روابط اقتصادی برقرار خواهد بود


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.