منو

استاندار کرمان: رصد فرآیند تولید تا صادرات در استان

استاندار کرمان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: با همکاری معاونت اقتصادی استانداری، فرآیند تولید تا صادرات استان رصد و پیشنهادات اولویت‌دار ارائه شوند.

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

به گزارش ایستار، محمدمهدی فداکار 7 اردیبهشت ماه در هشتاد و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با‌ موضوع بررسی راهکارهای تولید صادرات‌محور عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب، مسئله اول کشور را اقتصاد دانسته‌اند و در نامگذاری سال‌ها نیز توجه همه مسئولان را به این حوزه معطوف کرده‌اند.
وی بیان داشت: طی سال‌های گذشته تلاش‌ها و زحماتی در بحث اقتصاد انجام شده و رونق‌هایی را نیز شاهد هستیم، اما با نقطه مطلوب فاصله دارد.
استاندار کرمان با بیان اینکه ساختارهای لازم برای تولید و صادرات در کشور وجود دارد، تاکید کرد: با همکاری معاونت اقتصادی استانداری، اتاق بازرگانی و دیگر دستگاه‌ها، فرآیند تولید تا صادرات را رصد کرده و پیشنهاد اولویت‌دار ارائه شود.
فداکار، مشکل تولید در استان را فرهنگی دانست و تصریح کرد: عموما دستگاه‌های دولتی نگاه مثبتی به تولیدکننده ندارند و عده‌ای سعی کمک به تولید کننده را ندارند.
وی با بیان اینکه تولید صادرات‌محور به مجموعه‌ای از اقدامات نیاز دارد و تولید کننده نیز باید به دنبال آموزش باشد، افزود: تمام تولیدکنندگان ما صادراتی نیستند، اما باید نیاز بازار را بشناسند و متناسب با ظرفیت آن تولیدات را انجام دهند.

سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به شعار “مهار تورم و رشد تولید” اظهار داشت: باید برنامه‌ها را به ‌نحوی جهت دهیم‌ که به افزایش ارزش افزوده و تولید برسیم.

وی ادامه داد: تا پایان سال سعی می‌کنیم، موضوعات مهم صادرات مطرح و راهکار برای رفع مشکلات ارائه شود و بحث سرمایه‌گذاری هم به‌ طور جدی دنبال می‌شود.
طبیب‌زاده گفت: در زمینه تولید صادرات محور تجربه موفقی در دنیا وجود دارد و کشورهایی مانند مالزی، اندونزی، کره جنوبی، ژاپن و ویتنام و اخیرا نیز بنگلادش با اتخاذ این سیاست رشد فزاینده‌ای داشته‌اند.
وی ابراز داشت: کالا با تفکر صادراتی باید تولید و قدرت رقابت، قیمت مناسب، کیفیت و بسته‌بندی خوب داشته باشد و این در شرایطی‌ست که در کرمان تولید انبوه انجام می‌شود اما به ارزش‌افزوده توجه نمی‌شود.
طبیب‌زاده تصریح کرد: بیشترین کالاهایی که از کرمان صادر می‌شود شامل خرما، پسته، مشتقات فولاد و مس است و این محصولات، بازار و صادرکنندگان تغییری در این سال‌ها نداشته‌اند.
رئیس اتاق بازرگانی کرمان همچنین از صادرات 3 میلیارد دلار در سال از استان کرمان خبر داد و بیان کرد: کالای باکیفیت و باارزش افزوده در استان کرمان تولید نمی‌شود.
وی اظهار داشت: در سال جاری این تکلیف را گذاشته‌ایم و شفاف می‌گوییم برای صادرات تولیدمحور چه می‌خواهیم انجام دهیم تا در معرض قضاوت قرار گیریم.
طبیب‌زاده گفت: اراده ما در اتاق بازرگانی بر این است از این فرصت برای تولید با کیفیت استفاده کنیم، زیرا صادرات رمز توسعه کرمان است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − ده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.