منو

خسارت سیل به 150 هکتار باغ پسته و 80 درصد راه های روستایی رفسنجان

فرماندار رفسنجان با اشاره به بارندگی های شدید شامگاه اخیر گفت: بر اثر شدت بارش ها سیل به 5 منزل و 150 هکتار باغ کشاورزی پسته در منطقه نوق رفسنجان و نیز 80 درصد راه های روستایی و عشایری بخش کشکوئیه خسارت وارد کرد.

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

به گزارش ایستار, حسین رضایی اظهار داشت: شامگاه گذشته بارندگی ها به صورت باران و تگرگ به مناطق نوق و کشکوئیه رفسنجان نازل شد و 5 منزل در حسین آباد نوق را گرفتار کرد که به حصار دو منزل خسارت جزئی وارد ساخت و 3 منزل دیگر که فرسوده و خشت و گلی بودند را دچار آبگرفتگی کرد.

وی افزود: با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارزیابی خسارت و کارشناسی ها انجام شده و قرار است با کمک دولت و بخش خصوصی این خانه ها بازسازی شوند که البته تا بازسازی این خانه ها، خانوارها با کمک هلال احمر و شورای اسلامی حسین آباد اسکان داده می شوند.

رضایی همچنین به خسارت وارد شده به بخش کشاورزی نوق هم اشاره و بیان کرد: 150 هکتار از باغ های کشاورزی پسته این منطقه به وسیله سیلاب تهدید شدند و نیاز است گل و لای ها از زمین ها خارج شوند که هزینه بر است.
وی همچنین گفت: قسمتی از خط انتقال برق منطقه هم دچار خسارت و اختلال شد که با کمک اداره برق این مشکل برطرف شد.

فرماندار رفسنجان همچنین به سیل کشکوئیه در زمان یا شده هم اشاره کرد و گفت: در این منطقه بیش از 70 کیلومتر راه روستایی و عشایری وجود دارد که با طغیان رودخانه راویز 80 درصد آن به عبارتی بیش از 50 کیلومتر از این راه ها تخریب شدند و با کمک اداره راهداری و تأمین دستگاه ها و ماشین آلات راهداری این راه ها به زودی بازگشایی و تردد در آن ها جریان خواهد گرفت.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

مطالب مرتبط
مطالب پیشنهادی
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.