منو

حرکت بزرگ کاروان صادقیه و عزاداری در روز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)

همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (علیه‌السلام) مراسم عزاداری و سوگواری ششمین امام شیعیان و رئیس مذهب جعفری در جوار امامزاده سیدجلال الدین اشرف نوق رفسنجان برگزار شد.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

به گزارش ایستار،کاروان صادقیه که از شهر جوادیه الهیه دو روز قبل از شهادت امام صادق علیه السلام حرکت کرده بود امروز خود را به میعادگاه عاشقان امام صادق علیه السلام رساند و در مراسم عزای امام صادق علیه السلام و همایش بزرگداشت امامزاده سیدجلال الدین شرکت‌ کرد.

در این مراسم که با سخنرانی حجت‌الاسلام میرمیران سخنران ستاد کاروان صادقیه از شهر قم و همچنین مرثیه سرایی مداحان اهل البیت (علیهم السلام) عادل رضایی و کربلایی رضا غلامرضازاده همراه بود، سخنرانان و مداحان به تبیین مناقب امام ششم شیعیان جهان و مداحی در رثای آن امام بزرگوار پرداختند.

در ادامه مراسم احمد تقی‌نژاد مسئول انجمن و ستاد کاروان صادقیه رفسنجان به معرفی کاروان صادقیه پرداخت و گفت: این کاروان به پیشنهاد ستاد فاطمیه قم و با همکاری دانشگاه امام صادق علیه السلام در سال ۱۳۸۷ با هدف تکریم مقام امام صادق علیه السلام و تجدید میثاق با ولایت در روستاهای همجوار امامزاده سیدجلال الدین اشرف نوق تشکیل گردیده است و بعد از چند سال عشق به ولایت باعث شد تا مریدان آنحضرت در این هوای گرم از فاصله ۵۵ کیلومتری از شهر جوادیه الهیه با پای پیاده بیایند، و ضمن اقامه عزای صادق آل محمد با معنویات مقام معظم رهبری تجدید بیعت کرده و روز بزرگداشت امامزاده سیدجلال الدین اشرف را گرامی بدارند.

الحمدالله کاروان صادقیه رفسنجان بیش از ۴۰۰ خادم معنوی گمنام در سراسر ایران اسلامی دارد که هر روز سفره معنوی از قبیل ختم قرآن کریم و قرائت زیارت عاشورا و زیارت ائمه معصومین و ختم صلواتها و ادعیه و اذکار برای آن حضرت پهن می‌کند و ثواب آن را برای کسانی که در روز شهادت امام صادق علیه السلام اقامه عزا کرده و یا هر روز زیارتنامه امام صادق عليه السلام را قرائت کنند، اهدا می‌کنند.

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 3 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.