منو

لزوم تقویت مدارس دولتی رفسنجان

رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان در جلسه شورای آموزش و پرورش ضمن بیان مشکلات آموزش و پرورش و مدارس رفسنجان بر لزوم تقویت مدارس دولتی رفسنجان تاکید داشت.

۲۹ خرداد ۱۴۰۲

به گزارش ایستار، روز گذشته جلسه شورای آموزش و پرورش رفسنجان با حضور رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان، فرماندار رفسنجان و اعضای شورا در محل فرمانداری رفسنجان برگزار شد.

سید حسین رحیمی رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان در خصوص رسالت شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: رسالت شورای آموزش و پرورش مهم تر از مصوبات جلسات است، مدارس دولتی رفسنجان ضعیف هستند و مدارس غیرانتفاعی به شدت تقویت شده اند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد دانش آموزان در مدارس دولتی هستند، عنوان کرد: هدف شورای آموزش پرورش این است که مدارس دولتی را تقویت کنند.

رحیمی با اشاره به اینکه مدارس به ازای هزینه ی دریافتی به دانش آموزان خدمات کافی نمی‌دهند، ابراز کرد: شیوه ای که برای دریافت شهریه مدارس غیر دولتی وجود دارد غلط است و نهادهای نظارتی برای این مجموعه باید بهتر عمل کنند.

رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان با بیان اینکه جهان شهر پسته و مس متاسفانه یک اردوگاه و مرکز فرهنگی برای اوقات فراغت دانش آموزان ندارد، تصریح کرد: مشکلات و مسائل کمبود امکانات، بودجه اندک، ضعف نیروی انسانی، مدارس تخریبی و غیره از مشکلات در حوزه آموزش و پرورش به شمار می آید.

وی تأکید کرد: باید با کمک نماینده مجلس، امام جمعه، خیران، مسئولان دستگاه های اداری، شرکت های بخش خصوصی تدابیر لازم در جهت رفع مشکلات آموزش و پرورش شهرستان اتخاذ شود.

در ادامه حسین رضایی فرماندار رفسنجان اظهار کرد: رشد و توسعه در هر حوزه ای به نقش تاثيرگذار آموزش و پرورش بستگی دارد و بی شک هر جامعه ای كه بخواهد به پيشرفت همه جانبه دست پيدا كند، بايد برای آموزش و پرورش سرمايه گذاری كند.

وی افزود: از اين رو برای رسيدن به اين مهم دستگاه تعليم و تربيت به عنوان متولی تربيت و پرورش آينده سازان بايد علاوه بر در اختيار داشتن برنامه ای منسجم و نيروی انسانی توانمند از امكانات و فضاهای فيزيكی همچون مدارس و ساختمان های آموزشی استاندارد برخوردار باشد.

رضایی با اشاره به اینکه با توجه به اينكه در جامعه امروزی درصد آمار باسوادی در جامعه شهری و روستايی نسبت به گذشته با جهش قابل توجهی روبرو شده است، بیان کرد: توجه به ايجاد فضاهای آموزشی استاندارد و همچنين نوسازی مدارس فرسوده در شهرها و روستاها بيش از گذشته احساس می شود.

وی يكی از عواملی كه در حفظ و ارتقای سطح سلامتی و شكوفايی استعدادهای دانش آموزان موثر است را وجود محيط امن و استاندارد آموزشی خواند و عنوان کرد: محیط مناسب آموزشی در سلامت روان دانش آموز و ارتقای سطح علمی او تاثيرگذار خواهد بود.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: امروزه فضاهای آموزشی فرسوده و تخريبی به عنوان چالشی در مقابل نظام آموزشی كشورمان قرار گرفته و اين چالش همواره مانعی بر سر راه فعاليت های آموزشی و تربيتی قرار می دهد.

رضایی با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰ مدرسه دولتی در سطح شهر اظهار کرد که حدود نیمی از آن ها یعنی ۴۸ مدرسه تخریبی و غیراستحکام هستند و باید بازسازی شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال محصول پسته خوبی از باغات برداشت خواهد شد می طلبد که از ظرفیت خیران در راستای احیا و بازسازی مدارس کمک گرفت؛ همچنین اصناف دیگر هم اگر پای کار بیایند و برای آیندگان کشورمان برنامه ریزی انجام دهند می توان سالانه ۲۵ درصد از این مدارس را بازسازی کرد که کمک بزرگی در این حوزه می شود.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: در جلسه آینده این شورا باید ظرفیت های دیگر شهرستان را از جمله نماینده مجلس، امام جمعه، خیرین و غیره را دعوت نمود تا در این راستا چاره اندیشی اساسی شود.

حسین شفیعی رییس آموزش و پرورش رفسنجان در خصوص مدارس تخریبی در سطح شهر عنوان کرد: ۵۲۴ مدرسه در شهر رفسنجان و حومه وجود دارد، تعدادی از مدارس که در روستاها هستند اوضاع بهتری دارند اما تعدادی از آنها که در شهر و حاشیه شهر هستند، با وجود بیش از ۱۰۰ مدرسه درسطح شهر حدود ۴۸ مدرسه تخریب شده اند و نیاز به بازسازی دارند.

وی باشاره به اینکه سرانه کلاس ها معمولا تعدادشان بخاطر کمبود فضا بیشتر میشود، افزود: کمبود فضای دانش آموزی در شهر وجود دارد، ضمن اینکه تعداد زیادی از دانش آموز در مدارس غیر دولتی هستند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.