منو

۲۷ تیر ۱۴۰۲

به گزارش‌ایستار؛ عباس بلندی رییس اداره بهزیستی رفسنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی، اینارگان را یک سازمان کاملا خدماتی اجتماعی دولت در کشور معرفی کرد و گفتبهزیستی با دو رسالت پیشگیری و توانمندسازی موفقیت‌خوبی داشته است.

بلندی با بیان اینکه غربالگری‌های بینایی تا ۶سالگی توسط بهزیستی انجام می‌شود، بیان کرد۱۲ هزار کودک در رفسنجان معاینه چشمداشته‌اند زیرا تنبلی چشم اگر در سن کودکی تشخیص داده شود در بزرگسالی از نابینایی جلوگیری می‌شود.

وی افزودبرای پنج هزار نوزاد تازه متولد غربالگری شنوایی انجام شد که اگر نوزادی ناشنوا باشد به مراکز ارجاع داده شود که حدودابرای ۴۰ نوزاد کاشت حلزون داشته‌ایم.

رییس اداره بهزیستی رفسنجان اظهار داشتمشاوره‌های ژنتیک مددجویان صد در صد رایگان و مابقی افراد را تا درصدی بهزیستیپرداخت می‌کند.

بلندی در زمینه آموزش فرزندپروری و ارتقای شناخت کودکان ایراد کردسال گذشته ۴۰ نفر از روانشناسان شهرستان به همراه اساتیدکشوری، آموزش تربیت مربی در زمینه‌های پیش از ازدواج، زندگی خانواده، فرزند پروری، روانشناسی اسلامی و زوج درمانی را انجام دادند.

وی افراد معاول تحت پوشش بهزیستی را پنج هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت۱۱۰ کودک بی‌سرپرست یا بدسرپرست، ۱۰۰ خانوادهدوقلو یا چندقلو، دو مرکز نگهداری سالمندان، ۵ مرکز توانبخشی معلولین، دو مرکز نگهداری سالمندان و ۱۱ مرکز تخصصی خدماتمددکاری با عنوان “مثبت زندگی” داریم که‌ برای توانمندسازی افراد تحت پوشش کار می‌کنند.

رییس اداره بهزیستی رفسنجان‌ در زمینه اشتغالزایی مددجویان تصریح کرد۳۵۰ نفر را در زمینه وام اشتغال حمایت کردیم که از اینتعداد ۱۲۰ نفر از این تسهیلات استفاده کردند.

بلندی اظهار داشتهزینه تحصیل تمامی دانشجویان و دانش‌آموزان معلول تا پایان مقاطع تحصیلی حتی دانشگاه آزاد، توسطبهزیستی پرداخت می‌شود.

وی ایراد کردیک‌هزار و ۵۰۰ مورد توزیع وسایل کمک توانبخشی مثل ویلچر، سمعک، واکر و … داشته‌ایم.

رییس اداره بهزیستی رفسنجان ضمن اشاره به وجود چهار کمپ ترک اعتیاد در رفسنجان گفتدر سال گذشته نزدیک به دو هزار مراجعهبرای ترک اعتیاد داشته‌ایم و کسانی که یک سال پاکی از اعتیاد داشته باشند به آن‌ها وام اشتغال تعلق می‌گیرد.

عباس بلندی فرهنگ‌سازی برای مناسب‌سازی شهر را لازم دانست و تصریح کردمکان‌های عمومی چون ادارات، پاساژها مطب پزشکانو… به گونه‌ای باشد که معلولین بتوانند استفاده کنندشهرداری همکاری خوبی داشته است اما هنوز جای کار وجود دارد.

وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی کفاف هزینه‌هارا نمی‌دهد، ایراد کردهزینه‌های بهزیستی زیاد است و ما دست کمک به سوی خیرین ومردم دراز می‌کنیمهر خیّری با هر نیّتی بخواهد وارد کار شود متانسب با نیّت فرد قسمت‌های مختلف را به آن‌ها معرفی می‌کنیم.

رییس اداره بهزیستی رفسنجان با بیان اینکه کودکان کار اکثرا اتباع هستند، اظهار داشتقرار بر این است که با همت شهرداری ونیروی انتظامی کودکان کار جمع‌آوری شوند و اگر هرکدام مجدد تکرار کند از کشور طرد شود.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 9 =

مطالب مرتبط
«ملی مس» سرآمد در تولید/گام‌های استوار برای تحقق شعار سال

با همت جهادی کارگران و مهندسان صنعت مس و به رغم قطعی متناوب برق مجتمع‌های تولیدی در ماه‌های اخیر، حجم فعالیت و تولید محصول در تمامی بخش‌های شرکت ملی صنایع مس ایران از ابتدای سال جاری نسبت به 4 ماهه نخست سال گذشته رشد داشته است.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
دومین جشنواره سراسری فیلم شهرنما کلید خورد

معاون هنری شهرداری رفسنجان از برگزاری دومین دوره جشنواره سراسری فیلم شهرنما خبر داد.

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
فعالیت یک هزار و ۳۴۰ نفر در ستاد صبر استان کرمان/ از سال ۱۴۰۱ هیچ پرونده‌ای به دادگاه مطبوعات کرمان ارجاع نشده است

معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان از فعالیت یک هزار و ۲۴۰ نفر در ستاد صبر استان خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۵ نفر به عنوان صلح یار، ۲۹۴ نفر به عنوان همیارصلح (دانش‌آموزی) و ۱۱ نفر هم طلایه‌دار صلح، دارای ابلاغ از سوی رئیس کل دادگستری استان کرمان هستند.

۰۲ مرداد ۱۴۰۳
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.