منو

۴۴ هزار میلیارد ریال سیل به رفسنجان خسارت زد

فرماندار رفسنجان گفت: به واسطه سیل در مردادماه سال گذشته بالای ۴۴ هزار میلیارد ریال به زیرساخت ها، تاسیسات، منازل و بخش کشاورزی خسارت وارد شد.

۱۸ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش ایستار، حسین رضایی در جلسه شورای اداری در محل فرمانداری به سیل مردادماه سال گذشته اشاره و اظهار کرد: این نمونه سیل در حدود ۸۰ سال پیش در رفسنجان اتفاق افتاد و طی این سال ها طرح های پیشگیری از وقوع سیل های احتمالی هم اجرا نشد لذا مرداد سال گذشته دوباره این سیل بروز کرد.

وی افزود: با ورود این سیلاب خسارات هنگفتی به زیرساخت های آب، برق، گاز، بخش کشاورزی، قنات ها، منازل و غیره وارد کرد و با بررسی ها این خسارت ها رقم ۴۴ هزار میلیارد ریال را نشان می دهد.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: با همت مسئولین در یک سال گذشته ۹۳ واحد روستایی و ۱۱ واحد شهری برای سیلزدگانی که خانه هایشان تخریب شده بود احداث شد و 350 واحد هم تعمیری در شهر انجام شد.

رضایی تصریح کرد: در بحث احداث منزل برای سیلزدگان ۱۲۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض از دستگاه های مختلف جمع آوری شد و با کمک بانک ها و بنیاد مسکن نزدیک ۲۰۰ ملیون تومان هم تسهیلات کم بهره به آن ها تخصیص داده و واگذار شد.

وی بیان کرد: احداث منازل برای سیلزدگان نزدیک ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر باز بارندگی بالای ۲۰ میلیمتر در بالادست استان انجام شود این مشکلات در شهرستان پیش می آید لذا طرح جامع احداث طرح های آبخیزداری جهت پیشگیری از وقوع سیل و نیز تغذیه سفره های اب زیرزمینی در ۷ نقطه شهرستان از جمله سرچشمه، کشکوئیه و غیره پیش بینی شد.

فرماندار رفسنجان با اشاره به بحث رویداد انتخابات پیش روی اسفندماه هم اظهار کرد: امسال سیاسی ترسن رویداد بحث انتخابات را در پیش رو داریم، عمده کار ما و مردم مشارکت باشد و رقابت سالم را ایجاد کند.

رضایی با اشاره به اینکه از همه طیف ها و جریان های سیاسی در انتخابات حضور داشته باشند گفت: اما دستگاه های اجرایی به هیچ عنوان در جهت گیری های انتخابات شرکت نکنند و ما باید امین رأی مردم باشیم و علایق شخصی را در انتخابات تاثیر ندهیم.

وی با گله مندی از اینکه میز خدمت ادارات در بسیاری از دستگاه های اداری فعال نیست و حتما جدی گرفته شود: امسال رکورد مصرف برق شکسته شد و صرفه جویی ها در این زمینه باید توسط مردم و ارگان ها جدی گرفته شود.

فرماندار در ادامه ضمن گرامیداشت و روز خبرنگار و پاسداشت شهید صارمی اظهار کرد: خبرنگاران قشر زحمتکش هستند که در دنیایی تلاش می کنند که جنگ رسانه ای حاکم است لذا خبرنگاران برای پیروزی در این جنگ باید جهاد تبیین را سرلوحه کار خود قرار دهند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + هشت =

مطالب مرتبط
مطالب پیشنهادی
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.