منو

۱۲۰۰ اصله درخت پسته در رفسنجان به زکات مستحبی اختصاص یافت

فرماندار رفسنجان گفت: کشاورزان پسته کار از ابتدای امسال تا کنون در مجموع هزار و 200 اصله درخت مشجر پسته را به زکات مستحبی اختصاص دادند و توسط کمیته امداد پلاک گذاری شدند.

۰۵ شهریور ۱۴۰۲

به گزارش ایستار، حسین رضایی در جلسه شورای زکات که با حضور حجت الاسلام عسکری امام جمعه و آقای فداکار رییس کمیته امداد امام خمینی رفسنجان در محل دفتر امام جمعه تشکیل شد بیان کرد: زکات امری واجب و به محصولات جو، گندم، خرما، انگور، نقره، طلا، گوسفند، گاو و شتر تعلق می گیرد.

وی افزود: اما محصول کشاورزی رفسنجان پسته است که اگرچه پرداخت زکات این کشاورزی واجب نیست اما زکات مستحبی به آن تعلق می گیرد و کشاورزان می توانند هر قسمتی از محصول خود را برای امر زکات مستحبی اختصاص دهند.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون نیز کشاورزان رفسنجانی به میزان هزار و 200 اصله درخت مشجر پسته را به زکات اختصاص دادند و توسط کمیته امداد پلاک گذاری شده اند.
رضایی تصریح کرد: محصول این درختان صرف نیازمندان و افراد بی بضاعت شهرستان خواهد شد، که البته سال زکاتی بعد از برداشت محصول مشخص می شود.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: در این نشست مصوب شد نامه نگاری ها به شهرداری رفسنجان انجام شود تا یک خیابان یا یکی از میدان های شهر به نام زکات نامگذاری شود.

رضایی بیان کرد: میزان کفاره پرداختی سال گذشته مردم رفسنجان به کمیته امداد 225 میلیون تومان و فطریه سال گذشته هم 517 میلیون تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: زکات غیرنقدی مستحبی که مردم رفسنجان سال گذشته پرداخت کردند به میزان 963 میلیون تومان و میزان زکات مستحبی نقدی هم 16 میلیون تومان بود.

فرماندار رفسنجان گفت: سال گذشته مردم رفسنجان به میزان 790 میلیون تومان جهیزیه به نوعروسان بی بضاعت اهدا کردند که امیدواریم امسال با توجه به فراوانی محصولف خیران نیک اندیش در این راستا بیشتر مساعدت کنند و دل های بسیاری از نیازمندان را شاد کنند


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − سه =

مطالب مرتبط
مطالب پیشنهادی
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.