منو

۲۷۰ میلیارد تومان پروژه در کشکوییه رفسنجان کلنگ زنی و افتتاح شد

فرماندار رفسنجان گفت: بیش از ۲۷۰ پروژه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در بخش کشکوییه رفسنجان افتتاح یا عملیات اجرای آن ها آغاز شد.

۰۷ شهریور ۱۴۰۲

به گزارش ایستار، حسین رضایی  در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های بخش کشکوئیه بیان کرد: در هفته دولت در شهرستان ۹۳۰ پروژه افتتاح می شود و پروژه های اشتغالزا برای ما مهم هستند که دو کارخانه در ناحیه صنعتی کشکوییه اجرا می شود و بیش از ۸۰۰ نفر جذب می شوند.

وی افزود: در رفسنجان بالای ده هزار نفر بیکار داریم که با اجرای طرح های اشتغالزا  نرخ بیکاری هم کاهش میابد.

رضایی  در آیین افتتاح و کلنگ زنی طرح ها نیز گفت: عملیات احداث یک طرح کشاورزی تحت عنوان گلخانه هیدروپونیک در علی آباد شهید کشکوئیه آغاز شد که قرار است در زمینی به مساحت ۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع احداث شود.

وی افزود: در این طرح هزینه ۲۵ میلیارد تومان به کار خواهد رفت و البته برای ۱۰ نفر اشتغالزایی می شود ضمن اینکه ظرفیت تولید سالانه آن هم ۵۰۰ تن صیفی جات‌ خواهد بود
فرماندار رفسنجان در ادامه آغاز عملیات احداث کارخانه کود و سم توسط جوان محمد منگالی گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۹ هزار متر مربع با اشتغالزایی برای ۲۵ نفر و هزینه کرد ۶۰ میلیارد تومان احداث می شود که در پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: طرح دیگر که کلنگ زنی شد تولید عایق و ایزوگام با کیفیت است که توسط جوان محمود عباسی قرار است با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان طی یک سال اجرا می شود.

به گفته رضایی در این طرح با مساحت ۹ هزار متر مربع قرار است برای ۸۰ نفر اشتغالزایی شود.

وی اظهار کرد: همچنین عملیات اجرای طرح مجتمع آب آشامیدنی کشکوییه هم با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان توسط شرکت آب و فاضلاب استان کرمان  شروع شد البته این طرح شامل ۱۶ کیلومتر خط انتقال و مخزن هزار متر مکعبی خواهد بود که در زمان ایجاد بحران، امکان تبادل آب بین تمام چاه های آب آشامیدنی فراهم می شود تا آب هیچ روستایی به قطعی برنخورد.

رضایی با اشاره به افتتاح بوستان رضوی با اعتبار ده میلیارد ریال از کلنگ زنی پارک دئفه رضوی هم با اعتبار پیش بینی شده ده میلیارد ریال خبر داد و افزود: در محمودآباد کشکوئیه هم طرح احداث مجموعه ورزشی در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع با هزینه ۶ میلیارد تومان آغاز شد.

وی گفت: این مجموعه ورزشی شامل زمین والیبال، زمین تنیس، پیاده رو، فضای سبز، پارک بازی برای کودکان است که در سه فاز در طول سه سال احداث می شود.

بخشدار کشکوئیه هم در این آیین با اشاره به کلنگ زنی و افتتاح. ۲۷۰ میلیارد تومان طرح در این بخش اظهار داشت: ۲۳ میلیارد تومان از  این اعتبار برای اجرای طرح های روستایی شامل ۴۲ هزار متر مربع اسفالت، ۱۶ هزار مترمربع جدول گذاری و ۵هزار متر مربع سنگفرش صرف شده است.

وی افزود: در شریف آباد کشکوئیه طرح بهداشتی تحت عنوان مرکز خدمات جامع سلامت در زمینی به مساحت ۶۲۰ متر مربع با همکاری علوم پزشکی رفسنجان و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) کلنگ زنی شد.

علیرضا غلامحسینی بیان کرد: جمعیت ۵ هزار نفر اهالی شریف آباد می توانند از خدمات درمانی این مرکز بهره مند شوند.
وی تصریح کرد: عملیات احداث مرکز خدمات جامع شهری دیگری هم در کشکوییه در زمینی به مساحت ۶۲۰ متر مربع آغاز  شد.

غلامحسینی همچنین گفت: طرح دیگر که کلنگ زنی شد نیروگاه خورشیدی ۲۵۰ کیلوواتی در شریف آباد بود که در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع و هزینه ۵ میلیارد تومان توسط خانم مهنازالسادات میرزابیگی احداث می شود.

غلامحسینی بیان کرد: قرار است سالانه در این نیروگاه ۴۰۰ مگاوات برق تولید و وارد مدار برق کشکوئیه شود.

بخشدار کشکوییه همچنین در افتتاح طرح ۱۰ هزار متر مربعی آسفالت روستای عباس آباد امین هم گفت: بخشی از هزینه این طرح توسط دهیاری تامین و بخشی از آن هم توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان پرداخت شده است.

در ادامه کلنگ احداث ساختمان اداره گاز کشکوئیه هم به زمین زده شد که به گفته رئیس اداره گاز شهرستان رفسنجان هزینه خرید ملک و ساخت و ساز اداره هم ۶ میلیارد  تومان برآورد شد.

محمدرضا رهبر مقدم افزود: این اداره قرار است در زمینی به مساحت ۳۰۹ متر مربع  در یک سال آینده احداث شود البته در منطقه کشکوییه ۶ هزار و ۶۰۰ مشترک گاز وجود دارد.

۱۵ میلیارد تومان پروژه های شهرداری کشکوئیه افتتاح شد

اصغر کریمی شهردار کشکوییه نیز ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون به میزان ۱۵ میلیارد تومان پروژه عمرانی در این شهر اجرا شد که شامل ده هزار متر مربع زیرسازی و اسفالت، ۳ هزار متر مربع سنگفرش معابر شهری، ۱۵ هزار متر مربع جدول گذاری است.

وی از دیگر این طرح ها به نصب آلمان ها در نقاط مختلف شهر از جمله المان وحدت و قرآن کریم و نیز چمن مصنوعی یاد کرد و افزود: بهسازی و تکمیل دو پارک بانوان و شهدای گمنام هم جزو این پروژه ها هستند که مورد بهره برداری قرار گرفتند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 10 =

مطالب مرتبط
مطالب پیشنهادی
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.