منو

۱۴ اسفند ۱۴۰۲

تارنمای خبری ایستار// با اعلام نتایج دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شد حجت الاسلام حسین جلالی رئیس دفتر سابق مرحوم آیت الله مصباح یزدی (رحمت الله علیه ) پس از چهار سال نمایندگی مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی به چنان درجه ای از عدم محبوبیت رسیده که بر اساس آمار، آرای او ظرف مدت چهار سال از ۵۳ هزار به ۱۲ هزار رای ماخوذه سقوط کرده است.

بی شک رابطه پایگاه ایستار و شخص حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی در این ۴ سال بر مخاطبین این پایگاه خبری و کسانی که احوالات سیاسی شهر را پیگیر هستند پوشیده نیست. ایستاربغیر از سال اول نمایندگی(که دوران ارزیابی عملکر وی بود )، در۳ سال بعد در صف اول منتقدین آرای فکری و منش مدیریتی شیخ حسین جلالی قرار داشت و سعی کرد که به مخاطب عام این حقیقت را منتقل کند که تفکر جلالی تنها گوشه و طیفی خاص و البته قلیل از جبهه اصولگرایی شهر است .

مسیری که اطرافیان شیخ حسین جلالی بدنبال گذر معکوس از آن بودند و با راه انداختن گروه‌های مجازی ، تلاش نا معقولانه ای برای تحمیل خود به عنوان تنها نماد اصولگرایی و انقلابی گری در رفسنجان و انار داشتند.

اینکه چه شد شیخ حسین جلالی به این وضعیت گرفتار آمد، بیش از هر چیز ریشه در عدم درک صحیح وی و اطرافیانش از مفهوم سیاست ، خدمت، و تعامل داشت.جلالیون از همان روز اول به دنبال حذف بود،حذف رقبا،حذف همراهان ، حذف حامیان و نهایتا حذف مقربین . این رویه خالص سازی ،نهایتا دایره را چنان بر جلالی تنگ کرد که همراهان وی به برخی اعضای خانواده و یکی دونفر اعضای دفترش محدود شد .

از جهتی دیگر ، دایره تنگ همراهان جلالی که به زحمت بتوان نام مشاور را به آنان اطلاق کرد از افراد سطحی و کم اطلاع شکل گرفته بود که با توجه به ایزوله سازی صورت گرفته توسط اعضای دفتر وی ، امکان برآورد و سیاست گذاری صحیح و کارآمد را از وی سلب کرد.

از مهم ترین نمودهای این جمود فکری،جنگ و جدال جلالی بامتحدین بالقوه و همراهی با دشمنان بالفعل بود.حمایت و همراهی با اصلاح طبان(که روزگاری آنان‌ را سرمایه های اسراییل میخواند) و نیروهای فرصت طلب از یکسو و جنگ و جدل با دوستان و متحدان گذشته از سوی دیگر جلالی را به یک سیاستمدار منفور و تنها بدل کرد.

و نتیجه این سیاست آن شد که اتحاد بین جریان انقلابی شکاف عمیقی برداشت و چهره ای چون حمید ملانوری با سابقه و ریشه ای کاملا اصلاح طلبانه ، به گزینه اصلی اصول گرایان شهر بدل گردید، و حتی تحلیل آرا ، ما را به این حقیقت تلخ می رساند که بخش مهمی از آرای شخص پیروز در این انتخابات نیز از بدنه جریان اصولگرا به سبد رای محمدی انارکی سرازیر شده است.

این واقعیت که دوران ۴ ساله نمایندگی جلالی جز خسران ره آوردی برای رفسنجان و مردمانش نداشته، امری خارج از انصاف نیست و به هر سو که بنگری، هزینه تحمیل شده توسط جلالی و همراهانش بیشتر از فایده بوده است. و نهایتاً ،بیشترین خسارات وارد شده در این دوران را جریان انقلابی شهر متحمل شد که‌ در تقاص حمایت از جلالی همه دارایی خود را فدا کرد.

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + چهار =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.