منو

خسارت ۳۴۶ میلیارد تومانی کرونا به بخش گردشگری کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: 346 میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت ناشی از کرونا در بخش گردشگری استان به وجود آمده است.

۱۹ تیر ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از فارس، مهدی طبیب‌زاده صبح امروز در پنجاه و دومین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: گردشگری استان از قبل هم وضعیت شکننده‌ای داشت و کرونا این وضعیت را تشدید کرده و بر اساس آمار هنوز هم ادامه دارد.

اشتغال 4048 نفر در بخش گردشگری استان کرمان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان ادامه داد: گردشگری در کرمان به دلیل پتانسیل‌هایی که داریم می‌تواند از پیشران‌های اقتصادی در استان باشد اما این همه پتانسیل نتوانسته نقش موثر خود را ایفا کند.

وی افزود: گردشگری می‌تواند جریان پایدار درآمدی برای استان ایجاد کند و به لحاظ انتقال فرهنگ‌ها و تجربیات، می‌تواند سهل‌الوصول‌ترین بخش در امر اشتغال باشد. گردشگری، برنامه، ساختار قوی، هزینه و تبلیغ می‌خواهد.

طبیب‌زاده تصریح کرد: معدن با وجود درآمد و فراوانی آن روزی تمام می‌شود لذا باید از ثروت گردشگری استفاده کرد و منابع درآمدی تجدیدپذیر را از آن به دست آورد.

حوزه گردشگری به شرایط طبیعی خود برنگشته است

فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه ایرادهایی که من دیدم در حوزه ساختاری است و اصلا نگاه زیر سوال بردن مدیریت افراد را ندارم، ادامه داد: وضعیت گردشگری استان نیاز به نگاه ویژه و خاص دارد.

وی عنوان کرد: در مجموع 546 واحد گردشگری در استان داریم که 4 هزار و 48 نفر هم در این بخش شاغل هستند.

فعالی بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و 660 میلیارد تومان سرمایه‌گذار داریم که در این بخش در حال سرمایه‌گذاری هستند و 2 هزار و 125 تخت به مجموع استان در حال اضافه داریم.

وی با بیان اینکه از گردشگری به عنوان صنعت پاک یاد می‌شود که محور توسعه خیلی از کشورها قرار گرفته است، تصریح کرد: فرصت از دست رفته این صنعت دیگر به دست نمی‌آید بنابراین باید توجه خاص به این بخش شود.

فعالی خاطرنشان کرد: اگر تصمیمی در حوزه صنعت گرفته می‌شود که کالای تولیدی در شرایط مناسب به بازار عرضه می‌شود، اما در گردشگری چنین نیست و اگر ما عید را از دست بدهیم تا سال دیگر به دست نمی‌آید و جبران خسارت نمی‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان توضیح داد: سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری با ریسک همراه است، یک اظهار نظر سیاسی کل مجموعه را دچار خسران می‌کند و این موارد برای کل دنیا صادق است.

وی با بیان اینکه حوزه گردشگری هنوز به شرایط عادی خود برنگشته است، افزود: 346 میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت ناشی از کرونا در بخش گردشگری استان به وجود آمده است.

فعالی اضافه کرد: بیکاری دفاتر خدماتی، راهنمایان گردشگری، بوم‌گردی‌ها، کاهش اشغال هتل‌ها و واحدهای اقامتی، 5 هزار بیکاری در حوزه گردشگری، تعدیل نیروی متخصص و آموزش دیده در صنعت هتل‌داری، تعطلیی کارگاه‌های صنایع دستی و…ناشی کرونا بوده است.

وی تأکید کرد: حمایت صنایع بزرگ استان از صنعت گردشگری و کارگاه‌های صنایع دستی، تسهیلات بلندمدت و کم‌بهره به هنرمندان و حوزه صنایع دستی و فرش دستباف، همچنین اینکه تمام بسته‌های حمایتی دولت برای دوره اسفند تا اردیبهشت تا پایان سال تمدید شود می‌تواند کمک باشد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 1 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.