منو

اهم عملکرد معاونت هنری شهرداری رفسنجان در بهار ۱۴٠۳

معاون هنری شهرداری رفسنجان، عملکرد بهار ۱۴٠۳ این معاونت را تشریح کرد.

۱۱ تیر ۱۴۰۳

 

به‌گزارش ایستار، دکتر سیدعباس حسینی با اشاره به عملکرد ۳ ماهه معاونت هنری در سال ۱۴٠۳ اظهار داشت: فعالیت های این معاونت در ادامه فعالیت های خود در سال ۱۴٠۲ با رویکرد حمایتی و مردمی سازی بوده است.

وی اظهار داشت: مهمترین اقدامی که طی این مدت انجام شد اجرایی کردن الگوی مدیریت مشارکتی و حکمرانی مردمی شهرداری رفسنجان از ابتدای سال ۱۴٠۳ و آغاز به کار 800 نوجوان دهه هشتادی در محلات در قالب شهرداری محله بوده است. برگزاری جشن‌های محله‌ای دهه کرامت و عید غدیر در 53 محله از سوی معاونت هنری، و با همکاری بی دریغ شهرداران دهه هشتادی، شورای محلات و شهروندان، اتفاق کم نظیری بود که با هدف مردمی سازی جشن ها و اعیاد انجام شد و به یاری خداوند این مدل جشن ها ادامه خواهد داشت.

وی به برگزاری مراسمات ملی و مذهبی در رفسنجان در این مدت اشاره و بیان کرد: برگزاری نخستین جشنواره سراسری فیلم رفسنجان با عنوان شهرنما که تنها جشنواره رسمی در حوزه فیلم در جنوب شرق کشور است از جمله اقدامات مهمی بود که معاونت هنری از سال گذشته و با هدف حمایت از فیلم سازان جوان و معرفی شهر و بیان معضلات و مشکلات شهری آغاز کرد و مورد استقبال فیلم سازان جوان سراسر کشور قرار گرفت.

وی گفت: به زودی فراخوان دومین دوره این جشنواره نیز منتشر خواهد شد.

سید عباس حسنی ادامه داد: برگزاری دومین رویداد استعدادیابی مجری شو با هدف شناسایی استعدادهای جوان و نوجوان در حوزه گویندگی و اجرا، همکاری در برگزاری اولین رویداد اردیبهشت تئاتر، ویژه برنامه های هفته صنایع دستی، پاکسازی محیط زیست، هفته هنر انقلاب، یادواره شهدای محلات امام حسن مجتبی(ع) و مسجد امام مهدی(عج) از دیگر فعالیت های این معاونت در سه ماهه نخست سال ۱۴٠۳ بود.

حسینی به ویژه برنامه های آموزش شهروندی از سوی اداره توسعه فرهنگ شهروندی این معاونت اشاره کرد و گفت: آموزش فرهنگ شهروندی به ۳ هزار و۵۰۰ دانش‌آموز رفسنجانی، برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی کودک ، آموزش های شهروندی در قالب بازی و مسابقه در پارک ترافیک، برگزاری کارگاه آموزشی ساخت وسایل با مواد دور ریختنی در بوستان جوان، برگزاری دوره های آموزشی در محلات، اجرای برنامه فرهنگی گذاشتن پسماند در ساعت مقرر، ارائه خدمات سلامت محور به مناسبت هفته سلامت از جمله اقدامات مهم در این حوزه بوده است.

معاون هنری شهرداری رفسنجان اظهار کرد: برگزاری های دوره و کارگاه های آموزشی متعدد از جمله فن بیان، گرافیک و خبرنویسی از سوی فرهنگ سرای رسانه، بازدید از مکان های گردشگری در قالب ویژه برنامه اتوبوس گردی در ایام نوروز، برگزاری تور گردشگری آموزشی بانوان با اعتماد به نفس، برگزاری تور گردشگری بزرگان فامیل در رفسنجان از سوی فرهنگسرای گردشگری، برگزاری نشست‌های نقد هنری «بر شانه نشانه»، انتشار فراخوان رویداد ملی پیچینگ فیلمنامه شهر از دیگر فعالیت های معاونت هنری در سه‌ماهه نخست امسال بوده است.

حسینی داورانی با اشاره به تولیدات فرهنگی هنری این معاونت در ۳ ماهه نخست، خاطر نشان کرد: تولید قطعه موسیقی و ویدئوکلیپ قبله حاجات به مناسبت میلاد امام رضا، تولید قطعه موسیقی و ویدئوکلیپ شهید جمهور بمناسبت شهادت سید الشهدای خدمت شهید آیت الله رئیسی و یاران همراه و تولید قطعه موسیقی و ویدئوکلیپ اهل غدیر۲ به مناسبت عید غدیر از جمله تولیدات این معاونت در بهار ۱۴٠۳ بود.

وی اضذفه کرد: همچنین تولید و انتشار ۱۴ عنوان کتاب در حوزه های انقلاب اسلامی و فرهنگ شهروندی در ۳ ماهه نخست امسال کلید زده شده است که به زودی رونمایی خواهد شد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + سه =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.