منو

صندوق ربا؟؟؟

۰۴ مرداد ۱۴۰۳

تارنمای خبری ایستار//پس از مدتی سکوت در خصوص شرکت های تابعه شرکت ملی صنایع مس ایران ، اخیرا اخبار متواتری از نارضایتی کارکنان شرکتی ملی مس و شرکت های تابعه آن در نحوه ارایه خدمات صندوق پیشرو که نهاد اعتباری وابسته به شرکت مس می باشد، به هیات تحریره پایگاه خبری ایستار واصل گردید.

کلیت انتقادات وارده به صندوق پیشرو پیرامون شرایط اهدای وام به مشتریان این مجموعه می‌باشد که در صورت صحت ادعای منتقدین،حکایت از رویه ای غیر قانونی ، غیر شرعی و غیر منصفانه دارد.

نکته اول ، بلوکه بخش قابل توجهی از مبلغ وام پرداختی این صندوق است که طبق اطلاعات دریافتی مبلغی در حدود ۱۵ درصد وام دریافتی می‌باشد.

نفس این عمل جدای از تخلف آشکار از دستور العمل بانک مرکزی در ممنوعیت اخذ سپرده از وام ها ، منجر به افزایش بهره اعلامی این صندوق در بلند مدت خواهد شد.

نکته مهم دیگر، عدم مطابقت ارقام پرداختی وام ها با مفاد قرارداد و از آن مهم تر عدم تحویل نسخه ای از قرارداد این وام ها به مشتریان این صندوق است.در واقع صندوق پیشرو با توجه به محدودیت مشتریان خود در حوزه صنعت مس و تعلق مالکیت این صندوق به یکی از زیر مجموعه های شرکت مس ، فرصت را برای اجحاف به حقوق مشتریان خود مناسب دیده است.

جای آن دارد مسوولین امر در شرکت ملی صنایع مس و مسوولین استان و شهرستان برای اصلاح رویه خارج از انصاف این صندوق وارد عمل شده و به احقاق حقوق زحمتکشان صنعت مس ورود نمایند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 7 =

مطالب مرتبط
مطالب پیشنهادی
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.