منو

نصب سامانه «e-maintenance» بر روی کامیون‌های حمل خاک در معدن مس سرچشمه، برای نخستین‌بار در کشور

رئیس تعمیرگاه معدن مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از نصب سامانه «e-maintenance» بر روی کامیون‌های حمل خاک در معدن مس سرچشمه، برای نخستین‌بار در کشور خبر داد.

۰۱ مهر ۱۴۰۳

وی بیان کرد: با نصب این سامانه می‌توان از شرایط همه مولفه‌های اصلی دامپ‌تراک ازجمله دما و فشار روغن موتور، دمای آب موتور، مصرف سوخت، دمای روغن هیدرولیک به صورت لحظه‌ای در واحد مانیتورینگ مطلع بود تا در اسرع وقت و قبل از وقوع خرابی‌های عظیم در تجهیزات اصلی دستگاه، اقدام مقتضی تعمیراتی انجام شود.

وی با بیان این‌که آماده‌به‌کاری ماشین‌آلات معدنی برعهده تعمیرگاه معدن است، افزود: اورهال ۲۰ دستگاه کامیون حمل خاک و تعمیر ۳۰ دستگاه موتور ماشین‌آلات معدنی با همت و تلاش بی‌دریغ پرسنل زحمتکش تعمیرگاه انجام شده و در نتیجه آن شاخص آماده‌به‌کاری کامیون‌های حمل خاک به ۷۵درصد رسیده است.

معزّی ادامه داد: با تعمیرات و نگهداری پیشگویانه و پیشگیرانه در سایر ماشین‌آلات، شاخص آماده‌به‌کاری در شاول‌ها به ۸۶درصد و در ماشین‌آلات دریل به ۸۷درصد رسیده است.

رئیس تعمیرگاه معدن مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در ادامه عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۰ دستگاه کامیون حمل خاک مونتاژ شده که ۱۲ دستگاه آن عملیاتی شده و ۸ دستگاه با اتاق بار ساخت داخل مشغول به کارند. همچنین ۷ دستگاه شاول TZ مونتاژ شده که چندین ماه در حال بارگیری بوده و در خط تولید قرار گرفته‌اند.

معزّی به مبحث بومی‌سازی ماشین‌آلات معدنی در مجتمع مس سرچشمه پرداخت و گفت: در سال‌های اخیر در حوزه بومی‌سازی، بالغ بر ۱۰۰ ردیف از قطعات ماشین‌آلات معدنی با تعداد مختلف با همکاری امور انبارها و سفارشات و خدمات بازرگانی بومی‌سازی و ساخت داخل شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به باکت شاول معدنی TZ، ساخت باکت شاول‌های P&H 2100، ساخت اتاق بار کامیون‌های 136تنی، ساخت انواع بردها و مقاومت‌های کامیون‌های 136تنی و 240تنی، همچنین طراحی و ساخت مدار فرمان الکتریکال کامیون‌های برند DERRSER اشاره کرد.

به‌ گفته وی، در جهت حذف توقفات سنگ‌شکن به‌دلیل ارسال ناخن‌های شاول به درون سنگ‌شکن، سامانه پایش ناخن با همکاری امور نوآوری بر روی شاول‌های TZ طراحی و اجرا شده است.

معزّی اضافه کرد: در راستای آماده‌به‌کاری ماشین‌آلات بارگیری و شاول‌ها، سامانه استقرار شاول به‌منظور اطلاع‌رسانی از کارکرد تجهیز در سطوح نامناسب و شیبدار در تمامی شاول‌ها طراحی و نصب شده و به کارخانه سازنده نیز پیشنهاد داده شده است.

وی ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از اتلاف سوخت، جلوگیری از ریزش سوخت و آلودگی محیط زیست و افزایش عمر موتورهای دامپ‌تراک‌ها، سیستم fastfeed برروی آن‌ها نصب گردیده و این مهم باعث حذف اتلاف سوخت شده است.

رئیس تعمیرگاه معدن مجتمع مس سرچشمه رفسنجان همچنین عنوان کرد: در راستای به‌روزرسانی و فراهم کردن مقدمات هوشمندسازی تعمیرات و نگهداری ناوگان ماشین‌آلات معدنی، در راه‌اندازی دامپ‌تراک خودران همکاری تنگاتنگی با امور تحقیقات انجام شده و تست‌های عملیاتی داخل پیت موفقیت‌آمیز بوده است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 10 =

مطالب مرتبط
به جد پیگیر ایمنی در سرچشمه رفسنجان هستیم

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به برخی مسایل موجود در این مجتمع اشاره و بیان کرد: در بحث ایمنی عارضه یابی از کل خط باید انجام شود که در این راستا تیمی هم باید تشکیل شود و در عارضه یابی کمک کند تا کل خط ممیزی و عارضه یابی شود  سپس با اولویت بندی مشکلات برطرف سازی خواهد شد؛ جان انسان ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

۲۹ مهر ۱۴۰۳
ایمنی در مس سرچشمه رفسنجان ارتقا خواهد یافت

فرماندار رفسنجان با اشاره به اتفاقات چند ماه اخیر در مجتمع مس سرچشمه که تعدادی از کارکنان بر  اثر حوادث آنجا جان خود را از دست دادند گفت: در بحث ایمنی عارضه یابی از کل خط در این معدن انجام خواهد شد سپس بر اساس اولویت ها مشکلات در راستای ارتقا ایمنی برطرف سازی خواهد شد.

۲۹ مهر ۱۴۰۳
مطالبه های دادگستری رفسنجان از معدن روباز مس سرچشمه

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: ایمنی باید رکن اساسی در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان باشد، پرونده هایی‌ در خصوص فوت افراد ناشی از حوادث در این مجتمع در دادگستری تشکیل شده و برخی مسایل دیگر در این مجتمع نیازمند تدابیر است.

۲۹ مهر ۱۴۰۳
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.