منو

جشنی با طعم پاییز؛ رفسنجان میزبان جشنواره “انار و زعفران”

" انار و زعفران" نام رویدادی است که قرار است به منظور معرفی ظرفیت‌های مختلف و ارائه محصولات کشاورزی و طبیعی شهرستان رفسنجان به زودی برگزار شود.

۱۱ مهر ۱۴۰۳

به گزارش ایستار،پائیز به برگریزان معروف است، همان حس و حال خوبی است که با بوی خنکای دلچسبش و نیز تلألو رنگ های زرد ونارنجی برگ های ریخته شده کف زمین به آدمی منتقل می شود و روح خسته هر انسانی را به وجد می آورد.

پائیز امسال قرار است در کنار این حس در خنامان، راویزو کشکوئیه جشن های متنوع از جنس زعفران، انار، قالی و گلیم برگزار شود.

فرماندار رفسنجان گفت: خوشبختانه رفسنجان در کنار کشت کشاورزی محصول پسته، تولید انواع میوه ها، گردو، زعفران وغیره را هم دارد.

وی افزود: منطقه خنامان و راویز گرچه در شمار مناطق محروم شهرستان هستند اما به ترتیب در تولید انبوه انار و زعفران با کیفیت نقش آفرینی می کنند و حرف ها برای گفتن دارند که می توانند قطب تولید این محصولات در استان وحتی کشور باشند.

مهندس حسین رضایی خاطرنشان کرد: به زودی در این منطقه ها قرار است جشنواره این محصولات با ارزش را با کمک دستگاه های اجرایی مرتبط و کشاورزان با برنامه‌های متنوعی نظیر ارائه محصولات ارگانیگ و طبیعی، بازی‌های بومی محلی، بازدید از کوچه باغ‌ها، بافت تاریخی و غیره اجرا کنیم.

سید مصطفی مرتضوی مشاور فرماندار و مدیر اجرایی اتاق بازرگانی رفسنجان هم با بیان اینکه در حال هماهنگی برگزاری جشن های انار، زعفران، قالی و گلیم در رفسنجان هستیم گفت: برای رونق بخشی به روستاها، قرار است جشنهایی که در طول سال برگزار می شود فقط در مرکز شهر نباشند بلکه در مناطق روستایی هم با هدف رونق اقتصادی وکمک به خانوارها برگزار شوند.

وی افزود: در کنار برگزاری جشن”انار و زعفران” جشن گلیم تاس در کشکوئیه و جشن قالی هم در شریف آباد کشکوئیه رابرگزار خواهیم کرد.

مرتضوی ادامه داد: گلیم در سال قبل در حاشیه هفتمین جشنواره ملی پسته رفسنجان احیا شد و قالی هم در منطقه شریف آباد کشکوییه و همچنین راویز در بحث زعفران حرفی برای گفتن دارد .

انار خنامان هم جایگاه خوبی دارد و باید حفظ کند و انار خنامان قابلیت قطب و برند شدن دارد.

علاوه بر آن جشن ها به سمت روستاها بروند و رونق در مناطق روستایی ایجاد شود.

 

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + دو =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.