منو

سنجش دانش‌آموزان عشایر و کم برخوردار استان کرمان به‌صورت رایگان و نیم‌بها انجام می‌شود

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: سنجش دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان عشایر و مناطق کمتر برخوردار رایگان و نیم‌بها انجام می‌شود.

۰۵ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از تسنیم، عباس صفوی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح سنجش دانش‌آموزان بدو ورود به مدرسه در استان کرمان اظهار داشت: برنامه سنجش یکی از برنامه‌های موفق و یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است.

وی بیان کرد: طرح سنجش دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان از سال 70 برای تشخیص و شناسایی مشکلات جسمی‌ حرکتی، ناتوانایی‌های رشدی، اتیسم و کم‌توانایی‌های ذهنی، مشکلات کم بینایی، کم شنوایی، نا بینایی و ناشنوایی انجام می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان با اشاره به اینکه با توجه به برآورد جهانی 10 تا 15 درصد دانش‌آموزان می‌توانند این مسائل و مشکلات را داشته باشند افزود: در استان کرمان بر اساس آمار سال‌های گذشته این عدد حدود 14 درصد است.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی به موقع این دانش‌آموزان گفت: تشخیص و شناسایی به موقع مشکلات دانش‌آموزان می‌تواند در درمان و پیشگیری از عوارض بعدی، جای‌گیری به موقع و آموزش و پرورش بهتر این دانش‌آموزان موثر باشد.

صفوی با بیان اینکه نوبت‌گیری دانش‌آموزان در 3 هزار دبستان دوره اول در سطح استان کرمان انجام می‌شود افزود: نوبت‌گیری در این مراکز به‌صورت اینترنتی انجام شده و تاریخ و ساعت دقیق حضور نوآموزان در مراکز سنجش به آنها اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا سنجش دانش‌آموزان کلاس اول با تاخیر آغاز شده و در حال حاضر تنها سنجش دانش‌آموزان کلاس اولی انجام می‌شود گفت: امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تمهیدات زیادی اندیشیده شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان با بیان اینکه کار سنجش دانش‌آموزان استان کرمان در 30 پایگاه سنجش انجام می‌شود که 21 پایگاه ثابت، 9 پایگاه سیار و 12 پایگاه اقماری هم برای سهولت کار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در هنگام مراجعه به پایگاه‌های سنجش به همراه داشتن اصل شناسنامه دانش‌آموز، اولیا، یک قطعه عکس 3 در 4 و کارت واکسیناسیون تکمیل شده الزامی است تاکید کرد: امسال یکی از شرایط اصلی ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی، سنجش نوآموزان است.

صفوی با بیان اینکه هزینه سنجش برای هر دانش‌آموز حدود 400 هزار تومان است که بخش اعظم آن را سازمان تقبل می‌کند گفت: هزینه‌ای که از خانواده‌ها دریافت می‌شود مبلغ 40 هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه هزینه سنجش دانش‌آموزان در مناطق عشایری و کمتر برخوردار به‌صورت رایگان و نیمه‌رایگان انجام می‌شود افزود: سنجش دانش‌آموزان عشایر سراسر استان رایگان است و در مناطق کم برخوردار شرق و جنوب استان برای 20 درصد دانش‌آموزان رایگان و 20 درصد هم نیم‌بها انجام می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان با بیان اینکه سلامت دانش‌آموزان، والدین و همکاران ما در شرایط شیوع ویروس کرونا از مهمترین دغدغه‌های ما است افزود: پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت ویژه و دقیق در پایگاه‌های ما انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در گام نخست آمار سنجش را به نصف کاهش داده و تعداد پایگاه‌ها را افزایش داده‌ایم گفت: تعداد مراجعان هر پایگاه در هر روز را از 42 نفر به 20 نفر کاهش دادیم و یکی از همکاران ما بر رعایت دقیق پروتکل‌ها نظارت دارد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.