منو

مشاور استاندار: مراسم دعای عرفه و نماز عید سعید قربان در استان کرمان برگزار نمی‌شود

مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی گفت: بنا به اعلام وزارت بهداشت و ابلاغیه کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مدیریت کرونا مراسم دعای عرفه و نماز عید سعید قربان در مناطق غیر سفید از جمله استان کرمان برگزار نمی شود.

۰۹ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل ایرنا،عباس تقی زاده شامگاه چهارشنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها افزود: با توجه به افزایش آمار مبتلایان کرونا در کشور برگزاری مراسم دعای عرفه و نماز عید سعید قربان فقط در مناطق سفید برگزار خواهد شد و برگزاری آن در سایر مناطق ممنوع است.

وی تصریح کرد: طبق نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان کرمان در وضعیت قرمز  قرار دارد بدین ترتیب براساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا  مراسم دعای عرفه و نماز عید سعید قربان در استان برگزار نمی شود.

تقی زاده عنوان کرد: وزارت بهداشت بر استفاده از ظرفیت های رسانه ای و فضای مجازی تاکید کرده است.

 به گفته معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر ۲۶ استان کشور در وضعیت قرمز و یا هشدار کرونا قرار دارند و تنها  پنج استان در وضعیت زرد هستند.

ایرج حریرچی چهارشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور افزود: در این ۲۶ استان جمعیتی بیش از ۷۲ میلیون نفر و در آن ۵ استان با وضعیت زرد نیز حدود ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: تا جایی که روند ابتلا به ویروس کرونا صعودی باشد، موارد مرگ هم صعودی است.

معاون وزیر بهداشت گفت: دیروز تعداد فوت‌های روزانه به ۲۳۵ نفر رسید. به طور متوسط روزانه یک هزار و ۵۰ نفر و سالانه ۳۸۰ هزار نفر فوتی در کشور داریم. ۲۰ درصد موارد مرگ و میر فقط تست‌های مثبت کرونا هستند. برخی کرونا دارند و درمان می‌شوند، اما تست آنها مثبت نیست. این افراد در هیچ کشوری در آمار نیستند. فعلا مهم‌ترین موضوع حوزه سلامت ، اجتماع ، اقتصاد و سیاست دنیا کرونا است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − هفت =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.