منو

فرمانده انتظامی استان کرمان خبر داد رشد ۱۷ درصدی انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر در استان کرمان طی سال جاری

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به رشد ۱۷ درصدی انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر در استان طی سال جاری گفت: در مقابله با قاچاق کالا که یکی از اولویت های ماموریتی ناجا در سال جهش تولید است بیش از ۹۰ میلیارد تومان ارزش ریالی کالای قاچاق مکشوفه توسط همرزمان ما در این حوزه بوده که ۸۲ درصد افزایش نسبت به سال قبل داشته است.

۲۱ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل ایسنا،سردار”عبدالرضا ناظری” امروز ۲۱ مردادماه در جمع خبرنگاران با تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار کرد: به نیابت از جامعه پلیس استان برای تشکر از همراهی و تلاش شما در عرصه نظم و امنیت اجتماع در اینجا حضور پیدا کردیم.

وی افزود: رسالت خبرنگاران حفظ ارزش ها و آرمان های شهداء به ویژه انتشار سجایای اخلاقی و منش شهداء و در راس آنها مکتب شهید حاج قاسم عزیز است.

ناظری تصریح کرد: نخستین ماموریت ماها در جامعه انتقال روش، منش و سیره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و به ویژه حاج قاسم سلیمانی عزیز است که برای خبرنگاران کرمانی این مسئولیت مهمی است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری درباره کار خبرنگاران عنوان کرد: کرمان از مناطق دشواری است که در سخت ترین شرایط چه در شرایط جوی نامساعد و چه در حوادث ناگواری که بعضا پیش می آید عرصه خبرنگاری را به نسبت خیلی از مناطق کشور عرصه دشواری کرده و خبرنگارانی که در استان کرمان در حال انجام این رسالت خطیر هستید، مصداق فرموده رهبر معظم انقلاب هستند.

وی اظهار کرد: در حوزه نظم و امنیت نیز همینگونه است و لحظات پرخطری از ماموریت همکاران ما وجود دارد که بدون خبرنگاران این لحظات ماندگار نمی شود و همکاران ما در مناطق و شرایط سخت و دشواری اجرای ماموریت می کنند که می توان به مبارزه با مجرمین در عرصه های مختلف از جمله اشرار، سوداگران مرگ، مقابله با قاچاق انسان، قاچاق سوخت و کالا اشاره کرد.

ناظری گفت: با توجه به پهناوری استان کرمان، در تامین نظم و امنیت ترافیکی در عرصه های مختلف انتظامی، همکاران ما ماموریت های سخت و دشواری را در شرایط نامساعد جوی و مناطق صعب العبور اجرا می کنند که این شباهت ماموریتیِ فعالان عرصه رسانه و عرصه تامین نظم و امنیت است.

وی با اشاره به اینکه امروز مردم نقش اصلی را در تامین نظم و امنیت دارند، تصریح کرد: در همه عرصه های انقلاب اسلامی و در چهله اول مردم نقش محوری و اساسی داشتند؛ چه در دوران دفاع مقدس، چه در تحریم های ظالمانه و در مقابله با دشمنی های استکبار و صهیونیست و عمال منطقه ای آنها، مردم نقش محوری داشتند.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در اغتشاشاتی که دشمن زمینه را فراهم کرده و فراخوان می داد و در برخی عرصه ها موج سواری می کرد، این مردم بودند که با نهم دی ماه ها حضور یافته و با حضور خود آبی بر آتش برافروخته شده توسط دشمنان این نظام بودند.

وی اظهار کرد: در عرصه نظم و امنیت نیز مردم نقش اصلی دارند و شما خبرنگاران پل ارتباطی پلیس با مردم هستید و اگر این ارتباط صمیمی و منطقی بین پلیس و مردم توسط شماها ایجاد نمی شد، قطعا در عرصه نظم و امنیت امروز مثل خیلی از نقاط نا امن دنیا مشکلاتی داشتیم.

ناظری با اشاره به اینکه امنیت و آرامش امروز ما مدیون شهدای عزیز در عرصه های مختلف است، افزود: ارتباط امروز پلیس در حوزه اجتماعی که با رویکرد جامعه محور دارد ارتباط منطقی حاصل دسترنج شما خبرنگاران است و این تبریک ویژه را به اصحاب رسانه می گویم که علی رغم تلاش خبرنگاران مزدور و سرویس های خبری علیه نظام اسلامی و مزدوران استکبار در منطقه، شماها این ماموریت را به خوبی انجام دادید.

این مقام انتظامی با بیان اینکه شار اصحاب رسانه در همکاری با نیروی انتظامی خوش درخشیدید، اظهار کرد: با اطلاع رسانی به موقع، شفاف و همراه با واقعیت همه موضوعات است که احساس امنیت خدشه دار نمی شود.

وی اظهار کرد: بعضا یک خبر پلیسی را به شکلی می توانیم در جامعه اطلاع رسانی کنیم که دل مردم را خالی کند و جامعه را بلرزاند و گاهی همان خبر به گونه ای منعکس می شود که موجبات اقتدار را فراهم می کند.

ناظری گفت: در آگاه سازی عمومی در بخش های مختلف تلاش شما خبرنگاران همواره ارزشمند است که توام با صداقت، متانت و منطق عقلانی منطبق با ارزش های نظام اسلامی بوده است.

وی تصریح کرد: آگاهسازی جامعه وظیفه خطیر شما بوده که به خوبی  در این زمینه نقش آفرینی کردید و مردم را آموزش دادید.

ناظری با اشاره به گسترش شبکه های اجتماعی و برخی فعالیت های خلاف قانون در فضای مجازی بیان کرد: یکی از ابزارهای مدیریت وضعیت امروز تبدیل پلیس به پلیس هوشمند است و در سال های گذشته این مسیر کمال را بسیار خوب طی کرده و خیلی از ماموریت های پلیس امروز با حضور پلیس هوشمند چه در حوزه استفاده از تفکر عقلانی و علم روز پلیس دنیا و بهره برداری از تجهیزات پلیس پیش رو در منطقه و حتی در بین خیلی از کشورهای جهان است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: خبرنگاران با ذهن و اندیشه مکتبی و فعال خودشان به عنوان هیئت اندیشه ورز پلیس همکاری و همراهی با پلیس دارند و رسالت خود را فدای هیچ مصلحتی به جز نظام اسلامی و حفظ ارزش ها نمی کنند و هر جا انتقاد سازنده ای از هر سازمان و حتی پلیس بوده، با شفافیت اعلام کردند و پلیس امروز انتقادپذیری و همراهی فکری و همکاری با خبرنگاران را جزو یکی از ارکان هوشمندسازی خود می داند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: امروز پلیس در هر شرایطی اجرای ماموریت می کند و در زمان شیوع کرونا ماموریت خیلی از سازمان ها تحت تاثیر قرار گرفت اما کوچکترین تاثیری در ماموریت پلیس نگذاشت و این نهاد همچنان با اقتدار خدمت رسانی به مردم را دارد و بدون ترس از ابتلای به کرونا در خط مقدم ایستاده و همرزمان عزیزی را در این عرصه تقدیم نظام اسلامی کردیم.

ناظری با تشکر از مدافعان سلامت که با شجاعت و ایثارگری در صحنه حضور دارند، تصریح کرد: پلیس در برخورد با کسانی که در روزهای نخست به عنوان محتکرین، اقلام بهداشتی را از مردم دریغ می کردند و در بخش های دیگر ماموریتی با شجاعت اجرای ماموریت کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: رزمندگان انتظامی استان کرمان در برخورد با پدیده شوم قاچاق مواد مخدر بیش از ۱۰۰ درصد افزایش کشفیات و انهدام باندهای قاچاق را در سال جاری نسبت به سال قبل داشته اند و بیش از ۷۳ تن انواع مواد مخدر کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به رشد ۱۷ درصدی انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر در استان طی سال جاری گفت: در مقابله با قاچاق کالا که یکی از اولویت های ماموریتی ناجا در سال جهش تولید است بیش از ۹۰ میلیارد تومان ارزش ریالی کالای قاچاق مکشوفه توسط همرزمان ما در این حوزه بوده که ۸۲ درصد افزایش نسبت به سال قبل داشته است.

وی تصریح کرد: برخورد با باندهای کلان قاچاق کالا و بالای ارزش ریالی ۵۰۰ میلیون تومان ۱۵۶ درصد رشد داشته است.

ناظری بیان کرد: در تصادفات رانندگی با همکاری خوب مردم و رانندگان و اطلاع رسانی رسانه ها، بیش از ۳۴ درصد کاهش تلفات رانندگی را در سال جاری در استان داشتیم.

وی با اشاره به اینکه انضباط بخشی اجتماعی را در شهرستان های کرمان، سیرجان و رفسنجان اجرا کردیم و در آینده در سایر شهرستان ها اجرا خواهد شد، افزود: بیش از ۸۰ درصد تلفات حوادث رانندگی در محورهای برون شهری رخ می دهد که از رانندگان درخواست داریم نکات ایمنی را رعایت کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در حوزه کشف سرقت که مربوط به پلیس است، ۱۰ درصد افزایش داشته ایم و از سوی دیگر در سرقت های خرد بیش از ۶ درصد رشد را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم که دلایل مختلفی دارد.

وی اظهار کرد: بیش از ۱۲ درصد افزایش جرائم در فضای مجازی را در سال جاری در استان داشتیم که پلیس فتا بیش از ۱۸ درصد افزایش کشف جرائم در این حوزه را داشته و نزدیک به ۸۲ درصد از جرائم فضای مجازی توسط پلیس فتا کشف شده است.

ناظری با اشاره به اینکه در زمینه اخبار تشویش کننده در بحث کرونا ۵۴ پرونده توسط همکاران ما در کشور تشکیل شده که ۸ مورد مربوط به استان کرمان بوده است بیان کرد: بیش از ۳۷۰۰ تارنمای مصادیق مجرمانه در استان کرمان توسط همکاران ما شناسائی و برخورد قانونی با آنها صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه گفت: امروز پلیس به دنبال استفاده از ظرفیت های پیشرفته دنیا برای کنترل جرائم است و در حوزه سرقت ها با راه اندازی کمیسیون سرقت به ریاست استاندار اقداماتی را پیش می بریم.

وی افزود: تجهیز خودروهای مردم به جی پی اس در شورای اداری استان تصویب شد وهمه ادارات و سازمان ها کار را آغاز کرده و تسهیلاتی برای آنان در نظر گرفته شده است.

ناظری تصریح کرد: تخفیف بیمه بدنه خودرو در این زمینه در نظر گرفته شده و با تصویب پیشنهاد استان کرمان در هیئت وزیران در آینده نزدیک، در بیمه شخص ثالث نیز به بیمه گذاران که خودروی خود را مجهز به ردیاب کنند، داده می شود.

وی بیان کرد: امروز بستر تجهیز خودروهای مردم به سیستم ردیاب الکترونیکی فراهم شده که آرامش و احساس امنیت آنها را در اینکه خودروشان سرقت نمی شود و یا در صورت سرقت، در کوتاه ترین زمان کشف می شود لذا از مردم درخواست داریم در این زمینه اقدام کند که این گام بلندی در پیشگیری از معضل سرقت خودرو خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در زمینه پیشگیری از سرقت منازل نیز با همکاری شورای بانک ها کارهایی را دنبال می کنیم. ضمن اینکه بیش از ۱۱ هزار صندوق در بانک ها راه اندازی شده و مردم می توانند طلاجات و اشیاء قیمتی خود را در صندوق امانت بانک ها بگذارند و سارقین را در ارتکاب عمل مجرمانه ناکام بگذارند.

وی افزود: در عرصه کنترل جرائم خرد در آینده موفق تر خواهیم بود و با همراهی و همکاری همه سازمان ها تلاش زاید الوصف خود را در ارتقاء امنیت استان و نظم اجتماعی و احساس امنیت و آرامش مبذول خواهیم داشت.

ناظری تصریح کرد: مقام رهبری می فرمایند همه سازمان ها و نهادها و همه مردم  سهم خود را در نظم و امنیت ایفا کنند و رسالت رسانه نیز همین بوده و درخواست داریم بیشتر به آن بپردازید و مسول سازی و مطالبه گری از سازمان ها و نهادهای حوزه های فرهنگی نظم، امنیت و اقتصادی را با درایت و هوشمندی و قلم خردمندانه که روحیه متولیان را نیز بالا ببرد دنبال کنید.

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم نقش و سهم خود را بشناسیم و ببینیم چقدر وظیفه داریم و چه تکلیفی در قبال خون شهداء و این مردم صبور، نجیب، فهیم و با بصیرت استان کرمان داریم.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هشت =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.