منو

در شرایط سخت مردم، مسئولان هم متعارف زندگی کنند/ افزایش فساد مقامات مردم را از مسئولان و حاکمیت دلسرد می‌کند

وی با اشاره به اینکه خوبی نظام جمهوری اسلامی ایران این است که اگر مفسد را بشناسد، به وی امان نمی‌دهد، اظهار کرد: در ایران با مفسدان مدارایی وجود ندارد؛ روندی که به وضوح شاهد آن هستیم به گونه‌ای که برادر رئیس‌جمهور در زندان است و طبری به خاطر فساد در آستانه اعدام؛ روندی که نشان از مقابله راسخ کشور ما با فاسدان است...

۲۸ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش ایستار،شکل گیری پرونده‌های کلان فساد مالی طی سالیان اخیر، یکی از مسائل و موضوعاتی است که به شدت مردم را آزار می‌دهد و گلایه‌مند ساخته است. بواسطه فشار‌های ناشی از تحریم حداقل در هشت، نه سال اخیر، مردم سختی‌های زیادی را متحمل شده اند و متاسفانه در همین سال‌ها هم شاهد شکل گیری بزرگترین و کلان‌ترین پرونده‌های فساد مالی و اختلاس در کشور بوده ایم که برخی از این افراد از بین مسئولان کشور هم بوده اند.

به گزارش «تابناک»؛ یکی از مظاهر ایجاد اعتماد در میان مردم نسبت به مسئولان یک جامعه پاکدستی و نبود فساد است؛ نقطه مقابل این موضوع یعنی نبود پاکدستی و همچنین شکل گیری فساد هم باعث رخت بربستن اعتماد به مسئولان کشور و حاکمیت در بین مردم می‌شود؛ بنابراین توجه به این موضوعات در اداره امورات یک کشور، نکته‌ای بس قابل توجه و قابل تامل است.

آسیب‌های بزرگ اختلاس‌ها بر پیکره اعتماد مردم

حالا فرض کنید مردم به دلیل ایجاد فشار‌های بین المللی ناشی از تحریم در بسیاری از امورات زندگی شان و حتی درباره معیشت شان دچار مشکل هستند و در چنین شرایطی هر روز خبر از شکل گیری یک پرونده میلیاردی باشند؛ خب این موضوع یعنی بی توجهی به مشکلات مردم و تلاش برای پر کردن جیب شخصی توسط برخی آقایان. موضوعی که به شدت مردم را رنج می‌دهد و باعث سلب اعتماد جدی آن‌ها نسبت به کشور و مسئولان می‌شود.

در چنین شرایطی، حتی برخورد جدی و بازپس‌گیری اموال و املاک بیت المال هم چاره راه نیست، چون شکل گیری اینچنین موضوعاتی خود به خود آسیب جدی بر پیکره اعتماد مردم وارد می‌سازد و لذا در این موضوعات مساله اصلی پیشگیری از ایجاد چنین حواشی و موضوعات آسیب زننده است.

فساد ،مردم را از مسئولان و حاکمیت دلسرد می‌کند

در همین زمینه، عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: انتظار می‌رود مسئولان و مقامات کشور زندگی در حد متعارف داشته باشند چرا که فساد مقامات، سبب دلسردی مردم از مسئولان و حاکمیت می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «تابناک» درباره انتشار اخبار مربوط به فساد مدیران و مقامات در رسانه و افزایش فساد‌های مالی در بین مسئولان اظهار کرد: بهترین راهکار برای دور ماندن از فساد در یک جامعه آن هم از نوع اسلامی سرلوحه قرار دادن روش‌ها و منش‌های بزرگان دین اسلام از جمله پیامبر و ائمه اطهار است.

مسئولان سبک زندگی شهید رجایی و رهبری را الگو قرار دهند

وی افزود: ما نمونه‌های عینی بسیاری در کشورمان از جمله شهید رجایی در کشورمان داشته‌ایم که مسلک و مشی مردمی و به دوز از هر گونه فسادی داشتند که سبب شد تا آن‌ها در طول مسیر خدمت خود بدرخشند و یادشان نیز جاودانه بماند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه افزایش فساد مسئولان مردم را از نظام دلسرد می‌کند، تصریح کرد: اسلام دینی با رویکرد‌هایی باز است، به گونه‌ای که هیچ کس را بر استفاده از لذت‌های دنیوی نفی نکرده، اما نکته طلایی در باب مسئولین این است که باید همراه مردم باشند و متعارف زندگی کنند؛ روندی که ما به وضوح در زندگی مقام معظم رهبری و فرزندان ایشان شاهد هستیم.

مسئولان طوری زندگی کنند که مردم از آن‌ها راضی باشند

ابراهیمی با اشاره به اینکه هیچ کس استفاده از لذت‌های دنیوی را حرام نکرده است، خاطرنشان کرد: مقامات، مدیران و مسئولان نباید به گونه‌ای رفتار کنند که خارج از عرف جامعه باشد، چون ما اگر طبق عرف و معمول رفتار کنیم مردم راضی خواهند بود.

وی تاکید کرد: اینکه برخی مسئولان ما در کاخ‌های مجلل زندگی کنند و برخی از مردم ما به نان شب‌شان محتاج باشند، بدون شک در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست؛ از این روی، ما باید به سمتی بریم که شکاف‌های اقتصادی و فرهنگی در کشورمان کاهش پیدا کند.

عزم جدی برای برخورد با مفسدان در کشور وجود دارد

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ما در مجموع مسئولان خوبی داریم گفت: تعداد کسانی که در کشور ما خلاف قانون عمل می‌کنند انگشت شمارند، اما این تعداد اندک هم نباید باشد.

وی با اشاره به اینکه خوبی نظام جمهوری اسلامی ایران این است که اگر مفسد را بشناسد به وی امان نمی‌دهد اظهار کرد: در ایران با مفسدان مدارایی وجود ندارد؛ روندی که به وضوح شاهد آن هستیم به گونه‌ای که برادر رئیس‌جمهور در زندان است و طبری به خاطر فساد در آستانه اعدام؛ روندی که نشان از مقابله راسخ کشور ما با فاسدان است.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: مسئولان ما باید از خود مراقبت و مسیرشان را از مردم جدا نکنند تا در مسیر تحقق اهداف نظام و مردم موفق باشند.

منبع :تابناک


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 13 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.