منو

۱۲۰ مدرسه در آموزش و پرورش عشایری کرمان احداث شد

رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان از ساخت ۱۲۰ مدرسه در این استان خبر داد.

۱۳ شهریور ۱۳۹۹

به گزارش ایستار به نقل از ایرنا، روز پنجشنبه، منوچهر امیرتیموری افزود: این مدارس با استفاده از کمک خیران، نهادهای دولتی و موسسات خیریه خارج از کشور از جمله طرح GGP احداث شده است.

وی همچنین به جذب مشارکت خیران در زمینه درمان بیماران سخت درمان، تهیه و توزیع نوشت افزار، پوشاک، کیف و کفش و غیره اشاره کرد و بیان داشت: دستاوردهای آموزش و پرورش عشایری در دولت تدبیر و امید در تاریخ آموزش و پرورش عشایری استان کرمان بی سابقه بوده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری استان کرمان با اشاره به اهمیت توجه به مسائل رفاهی همکاران فرهنگی ادامه داد: آموزش و پرورش عشایری در این راستا اقدام به راه اندازی ۲ مرکز رفاهی با ظرفیت بیش از ۳۰۰ نفر و همچنین توزیع بیش از ۸۰۰ فقره تسهیلات بانکی به متقاضیان فرهنگی آموزش و پرورش عشایری استان کرده که در مجموع به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال بوده است.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش عشایری تربیت نیروهای حرفه ای و توانمند است که در این راستا آموزش و پرورش عشایری با همکاری مدرسان دفتر تالیف و همچنین همکاران باتجربه و حرفه ای استانی و شهرستانی اقدام به برگزاری میانگین ۲۹۰ هزار نفرساعت دوره توانمند سازی در سال کرده که موجب تغییر و بهبود شایانی در کیفیت تدریس و آموزش معلمان عشایر شده است.

جذب صددرصدی نوآموزان و سنجش کامل دانش آموزان عشایری بدو ورود به دبستان

امیرتیموری با بیان این که بازنماندن حتی یک دانش آموز از چرخه آموزش از مهم ترین اولویت های آموزش و پرورش عشایری است، ادامه داد: خرسندیم که هم اکنون می توانیم بگوییم آموزش و پرورش عشایری استان کرمان با جذب ۱۰۰ درصدی نوآموزان پیش دبستانی و انجام طرح سنجش ثابت و سیار دانش آموزان تا ۱۰۰ درصد در مناطق عشایری انجام گرفته که باعث کاهش محسوس و به حداقل رساندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع درآمدزایی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش عشایری در دولت تدبیر و امید با ورود به بحث درآمدزایی با راه اندازی دو مرکز رفاهی، یک آشپزخانه و ساخت سه باب مغازه شروع فصل جدیدی در تامین هزینه های مورد نیاز آموزش گشوده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری با بیان اهمیت بهداشت سرویس های بهداشتی در مدارس گفت: ما در گذشته با مشکل نبود یا مناسبت نبودن سرویس بهداشتی در مدارس عشایری روبرو بودیم که خوشحالیم با تصمیم جهادی و با همکاری خیران و سایر ارگان ها، ساخت و تعمیر سرویس های بهداشتی را آغاز کرده ایم و گامی موثری در بهسازی وضعیت بهداشتی مدارس عشایری برداشته ایم.

شناسایی بیش از ۶۰۰۰ نفر بی سواد در مناطق عشایری

امیرتیموری در زمینه انسداد مبادی بی سوادی در مناطق عشایری عنوان کرد: یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ آموزش و پرورش عشایری در دولت تدبیر و امید را می توان شناسایی بیش از ۶۰۰۰ نفر بی سواد در مناطق عشایری با کمک راهبران آموزشی و تربیتی و برگزاری کلاس های آموزشی برای آنان دانست.

وی ضمن تقدیر از کارکنان آموزش و پرورش عشایری بیان تصریح کرد: اقدامات و دستاوردها در دولت تدبیر و امید باعث ارتقای جایگاه این اداره در سطح کشور و استان شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری استان کرمان افزود: در بحث ابتکارات، آموزش و پرورش عشایری استان کرمان طرح های مفید و کاربردی داشته که می توان به طرح کچ (کتابخانه چمدانی) که از طریق پیگیری راهبران آموزشی و تربیتی انجام شده، همچنین اجرای طرح های جم، فناوری سیار، کانون سیار و طرح شامع( شناسایی استعداد مناطق محروم و عشایری و بورسیه کردن ۳۲ دانش آموز مستعد و محروم و ارائه خدمات ۳ گانه به این دانش آموزان در قالب یک بسته خدماتی شامل: خدمات آموزشی، خدمات مشاوره ای و خدمات مالی) و راه اندازی کلاس های مهارت آموزی با امضا تفاهم نامه در ۴۲ مرکز شبانه روزی عشایری استان کرمان اشاره کرد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 15 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.