منو

آقایان شورای شهر آیا از این همه مسخره بازی خسته نشده اید؟!

ماجرای استعفای شهردار رفسنجان را دیگر در چهارچوب نقد و تحلیل سیاسی نمی توان بررسی کرد. قالب اصلی این داستان تبدیل به طنز تلخی شده که سکوت کشنده مسئولین به ویژه اعضاء حاضر در شورای شهر بر عمق فاجعه بار آن می افزاید.

۰۶ مهر ۱۳۹۹

سرویس سیاسی ایستار/ ماجرای استعفای شهردار رفسنجان را دیگر در چهارچوب نقد و تحلیل سیاسی نمی توان بررسی کرد. قالب اصلی این داستان
تبدیل به طنز تلخی شده که سکوت کشنده مسئولین به ویژه اعضاء حاضر در شورای شهر بر عمق فاجعه بار آن می افزاید.
وضعیت تاسف بار و مضحک شهرداری رفسنجان نتیجه نگاه اقتدار گرایانه فردی است که می خواهد شورای شهر، بدون صلاح دیدش حتی اجازه ورود به بحث تعیین سرپرست برای شهرداری را نداشته باشد.
ریاست شورا که در واقع حاکم مطلق آن است به خیال خود با روی چوب و ریسمان قراردادن وضعیت شهردار می خواهد تمام هزینه رفتن مهندس عظیمی زاده را به حساب جناح رقیب بگذارد و تا لحظه آخر برای طرف مقابل هزینه تراشی کند.
اما ماجرای شورای شهر رفسنجان و ریاست آن ، امروز نیست که به این حد از فکاهی رسیده باشد.
اینکه در شهری با آن همه نخبه علمی و اجرایی دست به دامان شهردار سابق یزد شوی و با کلی سرو صدا یکسری کارهای تبلیغاتی را به خورد مردم دهی و در برابر اندک انتقادی مستند، همه قواعد مردم سالاری را زیر پا بگذاری، کمدی سیاهی است که بر فضای شهر ما حاکم است.
باید گفت محمدرضا عظیمی زاده بیش از آنکه به امور شهرداری مسلط باشد استاد تاثیر بر افکار عمومی بود.
وی در ابتدا امر با شناخت کامل از نقاط ضعف مدیریت قبلی و تشنگی افکار مردم در حوزه تبلیغات، اموری مردم پسند را در دستور کار خود قرارداد و با ساختن جبهه ای رسانه ای منسجم به خیال خود حصار امنی در برابر منتقدین بنا کرد .
با شروع انتقادات، اما به یکباره نظم فکری و مدیریت پشت سرش دچار تشویش عمیقی شد.
بهره منتقدان از اطلاعات دقیق و تحلیل های کارشناسانه تنها گوشه ای از دل نگرانی آنان بود.
خطر اصلی آن بود که چگونه گروهی به خود جرئت داده اند از پدافند رسانه ای نگهبان شهردار و ریاست شورا عبور کرده و به حصار امنشان یورش برده اند.
در نظر ایشان این جسارت مقدمه ای برای چالش ها و پرسش های آینده بود پس باید به هر شکل ممکن این حرکت در نطفه خفه می شد.
آن همه هجمه رسانه ای و لجن پراکنی و انواع توهین ها علیه منتقدان صرفاً برای خاموش کردن شعله ای بود که دیر یا زود انبار کاهِ عوام فریبی را به آتش می کشید.
آشفتگی در تصمیم آن جا به اوج رسید که ریاست شورا بر خلاف شعارهای دموکراسی خواهانه چند ساله خود در گردشی تاریخی به جای پاسخگویی به منتقدین، آنان را آماج حملات لفظی قرارداد و حتی دستور برخورد سخت طرفدارانش را با منتقدین صادر نمود.
اما ایستادگی دور از انتظار منتقدین در برابر هجمه های غیر اخلاقی طرف مقابل، امروز کار را بدانجا رسانده که آن نگاه تمامیت خواه، به جای شاخ و شانه کشیدن، می خواهد با سکوت و لجاجت برای رقیب هزینه تراشی کند.
اینکه بعد از گذر بیش از 80 روز از استعفای شهردار رفسنجان نمی خواهند تکلیف وی مشخص شود، سیاستی انفعالی است که هزینه آن را مردم شهر پرداخت خواهند کرد.
در نهایت پرسش اصلی ما از همه مسئولین به ویژه اعضای به نسبت مستقل تر شورای شهر آن است، که آیا از این مسخره بازی خسته نشده اید؟ این سکوت بی معنا و خسارت بار را تا چه زمانی ادامه خواهید داد؟
و از همه رسانه های شهر می پرسیم، که اگر به جای شورای شهری که عنان اختیارش در دست اقتدارگرایان است، شورایی مثلا اصولگرا بر سر کار بود! باز در برابر قریب به سه ماه بی تکلیفی شهرداری سکوت اختیار می کردین؟


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 7 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.