منو

ارائه وام کم بهره به کارفرمایان معلولین /غربالگری شنوایی ۵۰۰۰ هزار نوزاد در رفسنجان

رئیس اداره بهزیستی تاکید کرد: به هر کارفرمایی که یک معلول را به کار بگیرد وام‌های کم‌بهره ارائه خواهد شد و در حال حاضر به ۱۱۵ کارفرما و مدد جو وام ارائه شده است.

۱۲ مهر ۱۳۹۹

به گزارش ایستار؛صبح امروز عباس بلندی رئیس اداره بهزیستی رفسنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: در سال۱۳۵۹ سازمان بهزیستی به همت شهید فیاض بخش تاسیس شد و به عنوان یک دستگاه دولتی بهترین خدمات و حمایت ها را ارائه میدهد.

بلندی ادامه داد: خدمات بهزیستی به افراد جامعه از قبل از تولد یک نوزاد و قبل از ازدواج شروع میشود از جمله مشاوره های ژنتیک و خانواده قبل از ازدواج و همچنان بعد از مرگ افراد از خانواده انها حمایت خواهد شد.فعالیت های بهزیستی بسیار وسیع و همه جانبه هستند اما رسالت اصلی بهزیستی پیشگیری و توانمندسازی است.

عباس بلندی در زمینه حمایت از معلولین توسط اداره بهریستی عنوان کرد: امکان دارد بعد از تولد درصدی از نوزادان معلول باشند و این معلولین بعد از تولد تا پایان زندگی تحت پوشش بهزیستی قرار میگیرند.

رئیس اداره بهزیستی در زمینه اشتغالزایی معلولین تاکید کرد: به هر کار فرمایی که یک معلول را به کار بگیرد وام‌های کم‌بهره ارائه خواهد شد و در حال حاضر به ۱۱۵ کارفرما و مدد جو وام ارائه شده ،هر معلولی که به کار گرفته شود بهزیستی موظف است به مدت پنج سال بیمه این افراد را پرداخت کند و هم اکنون بیمه ۱۲۰ معلول مشغول به کارپرداخته میشود و همچنین بعد از ۵ سال درصدی از حقوق کارکنان معلول به کار فرما توسط بهزیستی برگردانده میشود.

وی ادامه داد: هم اکنون هزینه تحصیل ۳۱ دانشجو معلول در مراکز غیر دولتی وکمک هزینه کاشت حلزون کودکان زیر ۶ سال توسط بهزیستی پرداخت میشود .

بلندی تصریح کرد : در سال گذشته ۵ هزار ۵۷۶ نوزادبا دستگاه های مخصوص غربالگری شنوایی شدند و ۸ نوزاد در سطح شهرستان مشکل شنوایی داشتند.

عباس بلندی با اشاره به امار سالمندان در جامعه عنوان کرد:۹.۲ جامعه را سالمندان تشکیل داده اند وهم اکنون در شهرستان رفسنجان ۲۹ هزار سالمند وجود دارد.
رئیس اداره بهزیستی ادامه داد: ایران هم اکنون وارد مرحله دوم سالمندی شده است زیرا ۱۴ تا ۲۱ درصد جامعه را سالمندان تشکیل داده اند و در ۳۰ سال اینده دچار انفجار سالمندی خواهیم شد زیرا بیش از ۲۱ در صد از جامعه را سالمندان تشکیل خواهند داد.

بلندی در زمینه غربالگری بینایی در سال ۹۸تصریح کرد: در سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۰۰ کودک درسطح شهرستان رفسنجان غربالگری بینایی شدند که ۵۷۳ کودک دچار اختلالات بینایی شناسایی و همچنین احتمال نابینایی ۵۴ کودک به علت تنبلی چشم وجود داشت.

وی خاطر نشان کرد :امسال به علت شیوع کرونا در مهد کودک ها امکان غربالگری و شناسایی کودکان کم بینا نخواهد بود پس از والدین تقاضا داریم برای انجام تست بینایی کودکان خود به مرکز بهداشت محل زندگی خود مراجعه کنند.

ودر اخرگفت:هم اکنون از 5000معلول درسطح شهرستان 1500 نفر معلول جسمی و حرکتی ،500 نفر معلول بینایی و 450 نفر معلول شنوایی هستند وهمچنین ۳۰۰ محصل معلول در سطح شهرستان مشغول به تحصیل هستند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.