منو

ارسال 100 مقاله به همایش اندیشه‌های تفسیری آیت‌الله جوادی‌آملی

۱۰ آذر ۱۳۹۸

به گزارش ایستار ابوالفضل خراسانی معاون فرهنگی موسسه بین المللی اسرا در نشست خبری با موضوع برگزاری همایش بررسی آرا و اندیشه های تفسیری آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: همایش بررسی آرا و اندیشه های تفسیری آیت الله جوادی آملی 14 آذرماه جاری در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار می شود.

وی به اهمیت برگزاری این همایش اشاره کرد و بیان داشت: آیت الله جوادی آملی یکی از شخصیتهای بزرگ علمی است که اندیشه های ایشان تمدن ساز است و همچنین جامعیت علمی ایشان در علوم مختلف مخصوصا در حوزه اجتماعی و آثار ایشان هم از لحاظ تعداد و تنوع موضوعی، باعث شده ایشان یک شخصیت بی نظیر شناخته شوند.

خراسانی افزود: اندیشه های جوادی آملی  میراث کهنی از اساتیدی چون امام راحل و علامه طباطبایی است و اندیشه های این شخصیت علمی تمدن ساز است و همچنین ایشان پرچمدار حکمت اسلامی که ملاصدرا پایه گذار آن بودند می باشد، یکی از دلایل برگزاری این همایش در رفسنجان توسط مدیران استانی و شهرستانی  این است که آنها می خواستند در تمدن نوین اسلامی نقشی داشته باشند.

معاون فرهنگی موسسه بین المللی اسرا تصریح کرد:  اندیشه های جوادی آملی در فضای علمی، فکری و فرهنگی جامعه مخصوصا در بخش نخبگان دانشگاهی و حوزوی می تواند پاسخگوی نیازهای معرفتی جامعه علمی باشد.

وی بیان داشت: آغاز حرکت های علمی در یک شهرستان، بازتاب گسترده ای در سراسر کشور به دنبال خواهد داشت و قطعا دستاوردهایی خوبی در آینده در بر دارد.

خراسانی با اشاره به ظرفیت شهرستان خاطرنشان کرد: برگزاری چنین همایش هایی با پیوست فرهنگی همراه است و باعث می شود دیگر ارگان های علمی و دانشگاهی و همچنین ارگان هایی چون شهرداری درگیر آن شوند.

سکینه آفرند مدیر موسسه علمیه حضرت زینب کبری (س) رفسنجان هم در این نشست گفت: 100 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از 9 مقاله برتر ، 4 مقاله انتخاب شده که در حین برگزاری همایش ارائه می شود.

وی با  بیان اینکه حجت الاسلام علیمرادی دبیر علمی هایش  هستند تصریح کرد: مجموع مقالات ارائه شده به دبیرخانه بالای 80 امتیاز را دارا بودند.

آفرند بیان داشت: در این همایش حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی فرزند آیت الله جوادی آملی ، حجت الاسلام بهجت پور رئیس حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور و جمعی از مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی در این همایش حضور دارند و همچنین در حاشیه این همایش نمایشگاهی از آثار علمای بزرگ شهر که از دنیا رفته اند و نمایشگاه کتاب از آثار آیت الله جوادی آملی در محل تالار خیام برگزار می شود.

فاطمه نخعی مسئول حوزه علمیه حضرت زینب(س) رفسنجان گفت: از مقالات ارائه شده به دبیرخانه 20 مقاله از استان کرمان که 15 مقاله آن متعلق به  حوزه حضرت زینب (س) رفسجان است  و همچنین 20 مقاله از قم ، 9 مقاله از خوزستان، 9 مقاله از سمنان، 7 مقاله از اصفهان، 6 مقاله از تهران، 5 مقاله از گلستان،  4 مقاله از یزد و مقالاتی هم از استان‌های قزوین، البرز، آذربایجان، مرکزی، گیلان، ایلام، کهیکیلویه و بویراحمد و فارس ارسال شده است…

وی با بیان اینکه اکثر مقالاتی که ارسال شده حاصل کار دو و سه نفری هستند بیان داشت: مقالات برتر این همایش بیشتر از رفسنجان ، قم ، ایلام و سمنان  ارسال شده است، تقریبا همه استان ها درگیر این همایش و مقاله نوشتن شدند .

نخعی با اظهار امیدواری که برگزاری این همایش می تواند مستمردار باشد گفت: جامعه، قشر نخبه و دانشگاهی و حوزوی به آثار جوادی آملی که چشمه حیات است نیاز دارند.

وی ادامه داد: به برکت این همایش سیر حرکت به سوی اندیشه های آیت الله جوادی آملی شتاب خاصی گرفته است و این اتفاق باعث آشنایی بیشتر افراد و حوزه های علمیه سراسر استان با کتاب و آثارهای ایشان شده است.

خبرنگار: منیژه نوروزی


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + ده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.