منو

زینی وند:ساخت پارک علم و فناوری شهرستان رفسنجان باید پیگیری شود /پایان دولت دوران طلایی خواهد بود

استان کرمان از استانهای بسیار کوچک تر کشور در زمینه پارک علم و فناوری بسیار عقب تر است بنابراین ساخت پارک علم و فناوری شهرستان رفسنجان باید با جدیت پیگیری شود و همچنین پارک علم و فناوری استان هم باید یکی از مهم ترین دستگاه های نقش افرینی در استان قرار گیرد.

۱۸ آذر ۱۳۹۹


به گزارش ایستار ، دکتر علی زینی وند در نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات شهرستانهای رفسنجان و انار عنوان کرد:حوزه شهرستانهای رفسنجان و انار حوزه ی مهمی از کشور هستند و همچنین این منطقه برای همه ملت ایران منطقه پر خاطره ای در تاریخ انقلاب اسلامی است .

زینی وند با اشاره به مشکلات کمبود اب دراستان کرمان اظهار داشت : با توجه به استفاده استان کرمان از اب های زیر زمینی ظرفیت ابهای زیر زمینی رو به پایان است پس باید مدیریت کرد و در حوزه کشاورزی از سیستم مکانیزه استفاده کرد و همچنین کشت گلخانه ای را در استان افزایش دهیم .

وی ادامه داد: باید استفاده از منابع زیر زمینی را کاهش دهیم و به منابع رو زمینی روی بیاوریم و منابع رو زمینی را کنترل کنیم تا این منطقه بسیار بزرگ خالی از سکنه نشود. و همچنین باید از سیستم انتقال اب باتحقیقات لازم ،حمایت ها و تامین منابع مالی در استان کرمان استفاده کنیم .

استاندار کرمان با توجه به مواجه شدن با کمبود برق در چند سال اینده تصریح کرد:
اگر مدیریتی کافی در زمینه برق نداشته باشیم در چند سال اینده با کمبود برقم هم روبه رو خواهیم شد.بنابراین باید با استفاده از ظرفیت های استان از جمله انرژی خورشید ظرفیت تولید برق را افزایش دهیم .

وی ادامه داد:استان کرمان با کمبود گاز هم روبه رو است و حتی در صورت ایجاد صنعت جدید نخواهد تواست گاز مصرفی این صنعت را تولید کند .

دکتر زینی وند تاکید کرد:منتظر بودجه دولتی نباشید حتی اگر تحریم ها برداشته شود و نفت کشور به فروش رسد نباید مثل دهه های گذشته منتظر پولهای کلان در خزانه دولت باشیم پس باید از امکانات عمومی استفاده کنیم .

وی ادامه داد: امکان تاسیس با پول های غیر دولتی درکشور امکان پذیر است و همچنین باید طرح ها را حمایت کرد و موانع را رفع کرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در حوزه پارک علم و فناری استان کرمان از استانهای بسیار کوچک تر کشور بسیار عقب تر است یاد اور شد: پارک علم و فناوری شهرستان رفسنجان باید با جدیت پیگیری شود و همچنین پارک علم و فناوری استان هم باید یکی از مهم ترین دستگاه های نقش افرینی در استان قرار گیرد.

دکتر زینی وند در زمینه صادرات پسته شهرستان رفسنجان و انار گفت:باید در صادرات پسته تصمیمات فنی تر و منسجم تری گرفته شود و همچنین خوشه پسته ی برداشت شده در این منطقه باید از مهم ترین خوشه های پسته درسطح کشور باشد.

وی ادامه داد:سالانه هزاران هکتار از باغات پسته در این منطقه از بین میرود این ضرر عظیم در منطقه به علت وجود نداشتن یک مرکز تحقیقاتی بروز در زمینه کشاورزی پسته است.

دکتر علی زینی وند اذعان داشت :در بحث فاضلاب در استان کرمان نباید یه قطره از فاضلاب استان کرمان ازبین رود و باید مدیریت شود.

استاندار کرمان عنوان کرد:باید از فرودگاه بزرگ رفسنجان استفاده کرد و نقاط ضعف را ازبین برد و با مدیریت های لازم از این ظرفیت در شهرستان رفسنجان استفاده کنیم.

و در اخر اظهار داشت:پایان دولت دوران طلایی خواهد بود زیرا تمام دولت ها میخواهند در پایان دوره ی خود تمام طرح های نیمه تمام به اتمام رسانند و افتتاح کنند پس میتوان از این فرصت استفاده کرد و دوران طلایی را ایجاد کرد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.