منو

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان :کادر در مان در سایه سنگین کرونا سال سختی را سپری کرد

در سایه سنگین ویروس کرونا کادر درمان سال سخت و طاقت فرسایی را سپری کردند و همچنان در ایام تعطیلات نوروزی خدمات بهداشتی ارائه خواهد شد وامیدواریم با همکاری همگان بیماری کنترل شود که از مرگ براثر ویروس کرونا جلو گیری شود ‌.

۲۶ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش ایستار،صبح امروز اسماعیلی ندیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در نشست خبری طرح شهید سلیمانی عنوان کرد:در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری بسیج و هلال احمر بیمار یابی فعال را در سطح شهرستان انجام میدهیم که بر اثر اقدامات موثر این طرح در ماه های دی ، بهمن و نیمه اول اسفند موارد شدید کرونایی نداشتیم .

وی افزود:در دو هفته گذشته موارد سرپایی و تست های مثبت در سطح شهرستان افزایش یافته است ، ویروس جدید که در اثر تغییرات ژنتیکی به جود امده به سرعت در حال چرخش است،یکی از مبتلایان به ویروس جدید در شهرستان فوت شد و قطعا در فروردین ماه با پیک جدیدی روبه رو خواهیم شد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد:با توجه به اینکه همچنان راه انتقال ویروس کرونا تماس مستقیم تنفسی است از مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی پرهیز کنید.

وی ادامه داد:در طرح شهید سلیمانی پس از پیدا کردن افراد جدید مبتلا به کرونا تمام افرادی که با بیمار در تماس بودن به سرعت شناسی و تست انها انجام میشود و مراقبت های لازم از مبتلایان انجام میشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خاطر نشان کرد:در سایه سنگین ویروس کرونا کادر درمان سال سخت و طاقت فرسایی را سپری کردند ، در ایام تعطیلات نوروزی خدمات بهداشتی ارائه خواهد شد وامیدواریم با همکاری همگان بیماری کنترل شود که از مرگ براثر ویروس کرونا جلو گیری شود ‌.

در ادامه نشست خبری طر ح شهید حاج قاسم سلیمانی احمد جمالی زاده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار کرد :طرح محله محور شهید سلیمانی در غالب ۳۹ تیم نظارتی،۵۵حمایتی و ۱۲۶مراقبتی فعالیت میکند،در این طرح از ۱۹۶۹۴ تست کرونا انجام شده که ۳۷۰۰ تست مثبت شده است که خوشبختانه بخاطر بیمار یابی فعال بسیاری از بیماران سرپایی بودند و در هر منطقه براساس شرایطش کمیته هایی تشکیل شده است که اقدامات مورد نیاز را برای قطع زنجیره کرونا انجام دهد.

وی افزود :در طرح شهید سلیمانی ۱۲۵۰۹ خانواده تحت حمایت قرار گرفتند ، از ۳۰۱۳۷ نفری که در تماس با افراد مبتلا به کرونا بودند و رهگیری شدند ۶۳۶ نفر به مراکز منتخب ارجاع شدند و از۷۶۴ بیمار بیمار کرونایی که در قرنطینه خانگی از انها مراقبت های لازم انجام میشد ۳۷ مورد به بیمارستان ارجاع شدند.

جمالی زاده عنوان کرد: ۷۸۶ بازدیدمشترک دستگاه های رفسنجان ، ۱۷۳۴۶بهداشت، ۱۶۲۰۰ توسط بسیجیان و ۱۳۱۵نیروهای هلال‌احمر در سطح شهرستان انجام شده است که ۷۶۷بازدید اخطار و ۹۶ مورد متخلف پلمپ شدند.

وی تاکید کرد :با توجه به شرایط پایان سال میزان همکاری مردم در یک هفته اخیر کاهش یافته است ودر ایام نوروز مرکز منتخب خیابان بنفشه و ایستگاه سیار کنار پارک بانوان در دو شیفت صبح و عصر نمونه گیری انجام میدهند.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد:تا زمان انجام واکسیناسیون کامل با رعایت فاصله گذاری اجتماعی،استفاده از ماسک و تحویه مناسب فضاهای سر پوشیده میتوان از انتشار ویروس پیشگیری کرد .

وی بیان کرد: توصیه میشود از دید و بازدید در ایام نوروز خود داری کنید و در صورت مسافرت ضروری از اتومبیل شخصی استفاده شود .

در اخر گفت :از ۲۱ بهمن ماه تا کنون ۶۰۰ نفر در شهرستان های انار و رفسنجان واکسیناسیون شدند ، واکسیناسیون کارد درمان ،جانبازان ،سالمندان داخل خانه سالمندان ادامه خواهد داشت و سهمیه ای به بیماران سرطانی ارائه خواهد شد .


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.