منو

رئیس اداره برق رفسنجان:با کمک مردم میتوانیم از بحران ۱۴۰۰ عبور کنیم

یوسفی :از مردم در خواست دارم برای عبور از پیک بار سال ۱۴۰۰ با خاموش کردن لامپ های اضافه، استفاده از دور کند کلرهای ابی ، استفاده از لامپ های ال ای دی و عدم استفاده از کلر های گازی مصرف برق را مدیریت کنند تا بتوانیم از پیک بار سال ۱۴۰۰ عبور کنیم و خاموشی نداشته باشیم .

۰۹ خرداد ۱۴۰۰


به گزارش ایستار ،یوسفی رئیس اداره برق رفسنجان صبح امروز در جمع خبرنگاران شهرستان عنوان کرد:شهرستان رفسنجان ۲۴۰ مگاوات از ۷۶۰ مگاوات شرکت توزیع برق شمال استان کرمان را به خود اختصاص داده است و از کبوتر خان تا جوادیه فلاح تحت پوشش شرکت توزیع برق رفسنجان است .

یوسفی افزود :شرکت توزیع برق رفسنجان ۱۳۵۰۰۰ اشتراک دارد که ۲۴۰ مگاوات را در پیک بار استفاده میکنند .از مجموع اشتراکات برق شهرستان ۲۰۰۰ اشتراک را پمپ های کشاورزی تشکیل داده اند که نصف سهمیه برق شهرستان را مصرف میکنند.

رئیس اداره برق شهرستان رفسنجان تاکید کرد:باتوجه به اینکه شهرستان رفسنجان ۲۰۰۰ اشتراک پمپ کشاورزی دارد و نصف سهمیه برق شهرستان را مصرف میکند بنابراین باید مدیریت پیک بار را به سمت اشتراکات کشاورزی ببریم زیرا حساسیت کشاورزی به اندازه بیمارستان و منازل نخواهد بود و همچنین وزارت نیرو از ما در خواست کرده است برای مدیریت پیک بار روی اشتراکات کشاورزی مانور دهیم.

یوسفی ادامه داد:از سال ۱۳۹۹ تا کنون چهار میلیارد تومان در زمینه برق رسانی به مناز ل شهروندان ، ۱۳۰ میلیارد تومان برق رسانی به یکی از روستاهای سرچشمه ، ۴/۵میلیارد تومان برای رفع افت ولتاژ و فرسودگی شبکه برق شهرستان ، در زمینه روشنایی معابر ۴ میلیار تومان(۳میلیارد تومان شهرداری و یک میلیارد اداره برق )، ۸۰۰ میلیون تومان برای تقویت پایه های فرسوده و در زمینه ی برق رسانی به کار خانه ها و بخش های تولیدی ۱۳ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوص هزینه شده است .

وی تاکید کرد:سدهای کشور نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد کمتر ابگیری شده اند و پدیده نو ظهور ارز دیجیتال (ماینر ها)به شبکه برق به صورت غیر مجاز متصل شده اند‌

رئیس اداره برق رفسنجان عنوان کرد: در سال گذشته ۶۲۰۰۰ مگا وات برق مصرف کردیم در صورتی که ۵۸۰۰۰ مگاوات برق تولید کردیم با تقسیم بندی شهرستان به پنج منطقه در هر روز پمپ های کشاورزی یک منطقه را از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۷:۰۰۰خاموش نگه میداشتیم که بتوانیم با مدیریت روزانه ۱۶.۵ مگاوات ۵۰۰۰ مگاوات کسری را تامین کنیم و خاموشی منازل و صنایع را نداشته باشیم .

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ با توجه به پیش بینی های انجام شده ۶۶۰۰۰ مگاوات مصرف خواهیم داشت که ۱۰۰۰۰ مگاوات کسری داریم و با خاموشی پمپ های کشاورزی نمیتوان از روزهای بحرانی عبور کرد بنا براین به این تصمیم رسیدیم طبق جدول زمان بندی برق هر مشترک روزانه دو ساعت خاموش شود تا بتوانیم از پیک بار سال ۱۴۰۰ عبور کنیم .

یوسفی خاطر نشان کرد:نیرو گاه ها از حالت اور هال خارج شدند و به شبکه برق برگشتند و در حال حاضر شبکه در حالت پایداری قرار دارد و خاموشی نداریم .

وی ادامه داد: از مردم در خواست دارم برای عبور از پیک بار سال ۱۴۰۰ با خاموش کردن لامپ های اضافه، استفاده از دور کند کلرهای ابی ، استفاده از لامپ های ال ای دی و عدم استفاده از کلر های گازی مصرف برق را مدیریت کنند.

یوسفی تاکید کرد: هر روز در دونوبت پیک بار اتفاق میافتند نوبت اول از ساعت ۱۳:۰۰ تا ۱۷:۰۰ نوبت دوم از ساعت ۲۰:۰۰تا ۲۲:۰۰ که اگر بتوانیم در این ساعات به پیک بار کمک کنیم هیچ گونه خاموشی نخواهیم داشت .

یوسفی بیان کرد: در شهرستان رفسنجان با دوچالش مهم مواجه هستیم ؛۴۵ درصد سرقت سیم‌های برق استان کرمان مربوط به رفسنجان است و وجود ماینر های غیر مجاز در شهرستان که به شهروندانی محل استفاده از ماینر های غیر مجاز را به اداره برق اطلاع دهد پاداش داده خواهد شد.

در اخر گفت:پست شماره یک شهرستان اول تیر ماه افتتاح خواهد شد و شبکه سیمی شهرستان رفسنجان در حال تبدیل به شبکه کابل خود نگه دار است و در منطقه های رحمت آباد ،رستم اباد و ماهونک تبدیل کابل انجام شده است .


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 4 =

مطالب مرتبط
به جد پیگیر ایمنی در سرچشمه رفسنجان هستیم

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به برخی مسایل موجود در این مجتمع اشاره و بیان کرد: در بحث ایمنی عارضه یابی از کل خط باید انجام شود که در این راستا تیمی هم باید تشکیل شود و در عارضه یابی کمک کند تا کل خط ممیزی و عارضه یابی شود  سپس با اولویت بندی مشکلات برطرف سازی خواهد شد؛ جان انسان ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

۲۹ مهر ۱۴۰۳
ایمنی در مس سرچشمه رفسنجان ارتقا خواهد یافت

فرماندار رفسنجان با اشاره به اتفاقات چند ماه اخیر در مجتمع مس سرچشمه که تعدادی از کارکنان بر  اثر حوادث آنجا جان خود را از دست دادند گفت: در بحث ایمنی عارضه یابی از کل خط در این معدن انجام خواهد شد سپس بر اساس اولویت ها مشکلات در راستای ارتقا ایمنی برطرف سازی خواهد شد.

۲۹ مهر ۱۴۰۳
مطالبه های دادگستری رفسنجان از معدن روباز مس سرچشمه

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: ایمنی باید رکن اساسی در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان باشد، پرونده هایی‌ در خصوص فوت افراد ناشی از حوادث در این مجتمع در دادگستری تشکیل شده و برخی مسایل دیگر در این مجتمع نیازمند تدابیر است.

۲۹ مهر ۱۴۰۳
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.