منو

عصر گفت و گو: عملکرد شورای پنجم شهر رفسنجان

شب گذشته؛ اتاق گفت و گوی ایستار در کلاب هاوس در چهارمین جلسه خود به بررسی عملکرد شورای شهر پنجم رفسنجان پرداخت

۱۱ خرداد ۱۴۰۰

شب گذشته؛ اتاق گفت و گوی ایستار در کلاب هاوس به بررسی عملکرد شورای شهر پنجم رفسنجان پرداخت. علارغم دعوت ایستار از اعضای شورا و ریاست آن، اما هیچ کدام حاضر نشدند تا با حضور در این جلسه از عملکرد خود دفاع کنند. در این میان تنها محمدرضا عظیمی زاده شهردار سابق رفسنجان به دفاع از عملکرد خود پرداخت. اگرچه موضوع این گفت و گو عملکرد شورای پنجم بود اما در خلال آن مباحثی هم از جریان اصلاح طلبی و اصول گرایی در رفسنجان، شواری چهارم، عملکرد اکبرپورمحمدی و کارنامه مدیریت 30 ساله اصلاح طلبان بر شهرداری رفسنجان نیز به میان آمد. آنچه که در ادامه می خوانید خلاصه ای از مهمترین محورهای مطرح شده از این گفت و گوی 3 ساعته است:

سید عباس حسینی /سردبیر تارنمای خبری ایستار

– پارادایم شورای پنجم مقابله گری با دروه قبل از خودش بود.

– شورای پنجم از شفافیت گفت، اما نه به عنوان وعده ای که خود به آن پایبند باشد، بلکه اقدامی بر علیه مدیران قبلی که به مراتب شفاف تر از مدیران کنونی بودند

– اقدامات شورای پنجم بر مدار پوپولیسم بود.

– هیچ شفافیتی از شورای پنجم ندیدیم. هیچ نشست خبری یا گزارش عملکردی از آنها ندیدیم. آقایان آنقدر خودشان را بالا می بینند که حاضر نیستند حتی به مردمی که به آنها اعتماد کردند گزارش بدهند.  بارها درخواست کردیم هزینه کرد بودجه را اطلاع رسانی کنند اما هیچ نگفتند.

– به آقایان شواری پنجم می گوییم اگر عملکردتان قابل دفاع است بسم الله. چرا هیچ نمی گویید. برچسب زدن و حمله به منتقدین و تصمیم گیری در اتاق های دربسته که هنر نیست.

– با بودجه شهر کنسرت برگزار کردند. ضمن دفاع از نفس برگزاری کنسرت می گویم، مگر وظیفه شورا کنسرت برگزار کردن است؟ اگر می خواستید اقدامی مفید برای هنر بکنید یک سالن مجهز برای برگزاری کنسرت و تئاتر می ساختید.

– آقای عظیمی زاده معتقد است کار عمرانی انجام شده است. اما در مصاحبه شان با ایستار اعلام کردند کار عمرانی اولویت شورای شهر نبود.

– در شورای پنجم به جز یکی دو نفر همه نگاهشان به رئیس شورا بود. هیچ استقلال رایی وجود نداشت. حتی بدون حضور وی جلسه تشکیل نمی دانند.

– از آقای عظیمی زاده به خاطر پاسخگویی و حضورشان تشکر می کنم. کاش بقیه اعضای شورا مثل ایشان بودند.

– هدف ایستار از راه اندازی این کلاب، گفت و گو و ایجاد مفاهمه میان جریان های سیاسی، مردم و مسئولین است. سیاست در ایران به تبع آن در رفسنجان تشنه گفت و گو است. بسیاری از تحلیل ها و تفاسیر و برداشت ها شاید ناشی از سوءتفاهم ها و نبود دانش باشد. با گفت و گو این موارد به حداقل می رسد و گامی به سوی عقلانیت در سیاست بر می داریم. از همه مسئولین، شخصیت های سیاسی و صاحب نظر، و مردم تقاضا داریم تا در این جلسات حضور داشته باشند.

حجت الاسلام علی آذین/ فعال سیاسی و حوزوی

به طور کلی در مدیریت شهری سه رویکرد وجود دارد ظاهر سازی شهری، امور زیر بنایی و تلفیقی از این دو رویکرد.
با توجه به عملکرد شورای پنجم می‌توان گفت ظاهر سازی و زیباسازی شهر تنها رویکرد شهرداری بوده و شهردار هم به این موضوع اعتراف کرده است و امور زیربنایی در این سال‌ها در شهر رها شده است.

رویکرد ظاهر سازی شهر ذاتا تبلیغات زا است. وقتی مردم چراغ راه نمای هوشمند و جدول گذاری و غیره را می بینند، متولیان دیگر نیاز به کار رسانه ای خاصی ندارند.

به ظاهر شهر دست کشیدن خرجی ندارد اما مثلا اگر بخواهید یک خیابان ۸ متری را به ۱۲ متر تبدیل کنید باید کار حقوقی انجام دهید مالکان را راضی کنید و هزینه های میلیاردی پرداخت کنید.

آقایان در مدیریت شهری به جای استفاده از مهندسان برای کار های عمرانی، شهر را به دست نقاشان سپردند و در این دوره هنرمندان شهر سازی کردند.

حتی اگر رویکرد شما ظاهر سازی است باز باید الویت سنجی داشته باشید آیا این اولویت است که به گروه های کنسرت ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون بپردازید؟! آیا نمی شود این هزینه ها در امور دیگر فرهنگی و هنری خرج شود تا نتایج بهتری دریافت کنیم؟

شورای پنجم نه شفافیت داشت و نه اولویت سنجی. شورا با شعار شفافیت آمد اما شفافیت را اجرا نکرد .

این ضعف جریان اصلاحات است که برای مدیریت شهری یک شهردار بومی نداشته باشد. شهردار باید بومی باشد که شهر را بشناسد تا حواشی دیگری هم که در دوره قبل به وجود آمد دیگر تکرار نشود.

شورای پنجم نمی توانست زیر بار استعفای شهردار برود. اگر می گفتند شهردار خودش رفت برایشان سخت بود. اگر می گفتند ما گفتیم برود باز هم نمی شد آنها می خواستند هزینه استعفا و رفتن مهندس عظیمی زاده را گردن یک سری افراد دیگر بیاندازند.

عدم معرفی شهردار در این چندماه آسیب های زیادی به شهر زد.

پدیده های سیاسی در کشور به هم مرتبط هستند و مردم عملکرد هر نهاد را به طور مجزا و با تفکیک نمی سنجند لذا وقتی یک نماینده اصلاح طلب است و یا یک شورای شهری برچسب اصلاح طلبی دارد عملکرد دولت اصلاح طلب نیز در رأی آوری این نهادها تأثیر گذار است و لذا آقای انارکی نیز چوب عملکرد ضعیف دولت را نیز خورد.

باید دید دولت در چهارسال یا هشت سال آینده چگونه عمل خواهد کرد، بعد می توان در مورد آینده سیاسی احزاب رفسنجان نظر داد و اینکه گفته شود جریان اصلاح طلب در رفسنجان تمام شده صحیح نیست و باید منتظر عملکرد دولت بعد بود.

سید مرتضی سید حسینی/ فعال سیاسی و رسانه ای

از منظر اندیشه سیاسی مردم و نخبگان رفسنجان رفتار سیاسی محافظه کارانه دارند، محافظه کاری نه به معنی خوب یا بد، بلکه رفتاری در چهارچوب منش سیاسی محافظه کاری با تکیه بر مولفه های چون سنتی گرایی .

ساختار سیاسی رفسنجان یک ساختار سنتی با محوریت دو بیت روحانی است .

ما در رفسنجان یک جریان حقیقتا اصولگرا در مبانی ،اندیشه،ارزش ها و حتا ساختار داریم اما جریان حقیقی با مولفه های اصلاح طلبی در رفسنجان وجود ندارد.

در شورای چهارم اصولگرا  یکسری اقدامات زیر بنایی  انجام شد که بارزترین آن احداث زیر گذر بود، شورای پنجم با تیز هوشی  متوجه نقطه ضعف عملکرد شورای چهارم یعنی بحث افکار عمومی و تبلیغات بود و عمده سیاست خود را در جلب افکار عمومی قرار داد .

بزرگترین انتقاد ما به شورای چهارم بی اعتنایی به افکار عمومی بود هر چند که در سال های بعد با ظهور رسانه های متعدد اصولگرا این خلا پر شد اما خلایی را  به وجود آورد که بزرگترین سرمایه گذاری برای شورای شهر پنجم شد.

فتح کرسی مجلس دهم و شورای پنجم برخی از اصلاح طلبان را به این باور رساند که کار اصولگرایی تمام شده است، آقای ترابی یادداشت نوشت که اصولگرایی به پایان خط رسید ، البته وقایع بعدی نشان داد که اصولگرایان را دسته کم گرفته بودند

سیاست اصلاح طلبان به سمتی رفت که شرایطی ایجاد شود که مردم یک تفاوت فاحشی ما بین شورای چهارم و پنجم حس کنند. سعی کردنند با تکیه بر تجربه مهندس عظیمی زاده با پرهیز از اقدامات زیر بنایی پر هزینه که کمتر در چشم می آید بدنبال کارهایی بظاهر فرهنگی مثل  جشن ها و کنسرت ها بروند و با هزینه کمتری دست و رو و چهره ی شهر را بشورند.

مهندس عظیمی زاده  روراست گفتند که اولویت من این نیست کار زیر بنایی انجام دهم ، اولویت من این است که رضایت مردم جلب شود. البته بخوبی می دانستند این قبیل اقدامات تا جایی جواب خواهد داد، و در بلندمدت برای شهر رو به رشدی مثل رفسنجان مسئله ساز خواهد شد.

 نکته جالب و تامل برانگیز این است که علی رغم همه سیاست های شورا و هزینه هنگفتی که برای کارهای تبلیغاتی شد کاندیدا اصلاح طلبان در انتخابات مجلس از رقیب اصولگرا شکست می خورد و جالبتر اینکه در حوزه شهر آقای جلالی تقریباً ۴ هزار رای بیشتر می آورند.

بر خلاف تصور همگان اقدامات مهندس عظیمی زاده نتوانست مانع از ریزش آرا سبد اصلاحات بشود و این در حالی بود که رقیب اصولگرا رای بیشتری از دوره قبل نداشت.

شورای پنجم با سیاه نمایی سنگینی که نسبت به شورای ما قبلش انجام داد در کارهای روبنایی پر حجم  توقع داشت  نتیجه آن را در صندوق های رای ببینند ولی برخلاف آن به هدف نرسید و با شکست روبه رو شدند.

بنظرم مهم ترین اقدام نسبت به شورای پنجم این است که آقایان بیایند و از عملکرد خود دفاع کنند. به مردم گزارش بدهند که بودجه نزدیک به ۱۰۰۰ میلیاردی این چهار ساله را در چه راهی صرف کردنند؟

حاج آقا هاشمیان الان نزدیک به دوسال است که هیچ مصاحبه ای نکردند مابقی اعضا هم به غیر یکی دو نفر هیچ ظهور و بروزی در عرصه سیاسی ندارند این در حالی است که ادعای شفافیت و پاسخگویی این شورا به گوش فلک رسیده بود.

از همین جهت است که بنده معتقدم در رفسنجان ما جریان اصلاح طلبی با تعریف مولفه ها و ارزش های اصلاحات نداریم. یک محوری هست بنام آشیخ علی که همه وابستگان به جریان بیت مرحوم هاشمیان دور ایشان جمع شدند.

در واقع جریان اصلاحات رفسنجان یک شخص است که بر خلاف شعارها هیچ گونه شباهتی در رفتار و عمل به جریانات اصلاح طلبی حتی در سطح ملی ندارد.

یک جریان اقتدار گرایی سابق هستند که چون تامین منافع را در خواستگاه راست خود ندارند بالاجبار  تابلو اصلاح طلبی را سر دست گرفتند.

در جریان اصلاحات رفسنجان هیچ آرمان اصلاح طلبانه ای وجود ندارد.  نه پاسخگویی نه شفافیتی نه گردش نخبگانی و نه حتا یک کنفرانس خبری.

امروز جریان اصولگرایی رفسنجان چه از نظر ساختار و چه تکثر در دیدگاها و طیف های مختلف با سلایق گوناگون از جریان اصلاحات توسعه یافته تر است.

بزرگترین اقدام شورای پنجم آوردن شهردار حرفه ای مثل عظیمی زاده بود.

با رفتن عظیمی زاده شورا در واقع به کما رفت و این نشانی از ساختار ناتوان اصلاحات دارد.

این توهم است که جریان اصلاحات در رفسنجان از بین خواهد رفت. نه تنها در برابر این خیال باید ایستاد بلکه اگر به فرض چنین رویدادی اتفاق بی افتند جریان اصولگرایی برای بالندگی و بقا خود هم که شده باید مانع این اتفاق بشود

زمانی می توانیم به شهر بالنده ای برسیم که در شهر چند جریان سیاسی به روز  و در حال رقابت داشته باشیم .

محمد تقوی رفسنجانی/ عضو هیات علمی دانشگاه ولی عصر(عج)

به دلیل عدم آگاهی از جایگاه حقوقی شورا ها و مسائل و مشکلاتی که در سیستم  سیاسی هست، شوراها نتوانستند مطلوبیت لازم را  در داشته باشند 

شوراها در بیست سال گذشته با مسائل و مشکلاتی دست و پنجه نرم کردند، که یک  به یک باید از سر راه بر داشته می شدند تا ماشاهد یک شورای مطلوب و ایده آل باشیم.

فارغ از تمام نگاه های سیاسی این مطلب را عرض می کنم شورای پنجم در قیاس با شورا های قبل موفق تر عمل کرده است

تغییراتی که در نیروهای  شهرداری و  مدیران شهرداری باید اتفاق می افتاد را ندیدم. بلکه بخشی از بدنه اصولگرایی در شهرداری سرکار باقی ماند و با شهرداری که منصوب این شورا همکاری کردند.

نگاه بر این بوده است که فردی بر سرکار بیاید که یک رزومه خوبی را از خودش  به جای بگذارد که به نام شورای شهر شود و این اتفاق هم افتاد و یک نقطه  مثبت در کارنامه شورای پنجم بود. شهرداری از شهر بزرگ و با یک نگاه غیر سیاسی و با دیدگاهی عمل گرا به رفسنجان آمد

حسین پورمحمدی/ فعال سیاسی

مسئله استعفاء آقای عظیمی زاده هیچ زمان شفاف نشد

آقای هاشمیان در تمام مصاحبه ها و سخنرانی هایشان داد از شفافیت زدند اما در عمل شاهد هیچگونه شفافیتی نبودیم.

باید بودجه شفاف باشد باید به مردم گفته شود. به شورای قبل انتقاد داشتند که چرا خبرنگاران در جلسات شرکت نمی کنند اما خودشان هم این را رعایت نکردند.

شورا هفت ماه هشت ماه معطل استعفای مهندس عظیمی زاده بود. آقای هاشمیان در مورد این موضوع حرف های مبهم می زنند و می گفتند یک عده ای نمی گذارند، یک عده‌ای مخالف کار هستند و هیچ موقع دلیل آن را شفاف به مردم توضیح ندادند. ایشان می خواستند این موضوع را به رقبای سیاسی حواله دهند که نمی گذارند ما کار کنیم ولی مشخص نکرد چه کسی نمی گذارد چه ارگانی نمی گذارد که کار کند.

ای کاش در جلسه امشب اعضای شوار حضور داشتند و می گفتند که چه کسی نمی گذارد آنها کار کنند. خیلی عالی می شد اگر با صراحت بگویند چه کسی بوده چه جناحی بوده که اینقدر قدرت داشته که نمی گذاشته شهرداری کار کند.

در چهل دو سال پس از انقلاب، فقط ده سال شهرداری رفسنجان در اختیار اصول گرایان بوده است و ۳۲ ساله در اختیار خانواده هاشمیان بوده است. اما جوری در مصاحبه ها و سخنرانی ها اعلام می کنند که انگار تمام خرابی های شهرستان رفسنجان در دوران ده سالی که شهرداری در اختیار جناح مخالف آنها بوده، اتفاق افتاده است. جوری وانمود می کنند که در آن 10 سال شهر به قهقهرا رفته بود و ما آن را نجات دادیم.

کارهای زیر بنایی که در دوره قبل انجام شده است جبران عقب ماندگی سال های قبل آن بوده است

شورای چهارم به بخاطر عملکرد خوب شورای سوم انتخاب شد. مردم همان لیست را مجدد رای دادند اما در ریاست جمهوری به جناح مقابلش رای دادند و تفکیک قایل شدند بین عملکرد دولت و شورا

هوشمندی آقای هاشیمان بوده از یک مرکز استان و شهر بزرگتری مثل یزد یک شهردار آورند.

بیشترین ضربه را شورا و شهرداری از یکی اعضای خود خورد نه از بدنه شهرداری. آدمهایی که ۱۸۰ درجه چرخیدند و بیشترین ضربه را به آقای عظیمی زاده و شورا زدند و با سازمان ها و مخالفان شهرداری همکار کردند.

در سال ۸۵ شورای شهر که روی کار آمد با حجم عظیمی از عقب ماندگی های رو بنایی و زیر بنایی رو به رو شد و آن شورا و شهردار تمام انرژی خود را برا رفع عقب ماندگی های زیر بنایی شهر گذاشت. و تا حدودی از کار های سطحی و ظاهری غافل بود.

من نقد آقای عظیمی زاده در مورد پروژه خلیج فارس را میپذیرم. اما ساختن یک جاده به این طول برای اولین بار در شهر انجام‌شد ما هیچ بزرگ راهی قبل از این در رفسنجان نداشتیم بعداز ان هم دیگر مثل این پروژه احداث نشد و ندیدیم .

آقای عظیمی زاده پروژه معین را مثال میزنند . اما بسیاری از خانواده های صاحب ثروت که اوایل انقلاب املاکشان توسط آقای هاشمیان مصادره شد و آنها را فراری دادند اما اتفاقا در زمان شورای سوم و چهارم بیشتربن سرمایه گذاری توسط همین قشر انجام شد. مجموعه گلستان امین، مجموعه آگاه یا مجتمع ستاره. مجموعه آگاه در آن دوران افتتاح نشد و در این دوره هم دیدیم که کاملا متوقف شد.

برای شورای پنجم کارنامه خوبی نیست که پروژه اگاه و پیامبر اعظم متوقف شده است.

دروه قبل شهرداری اصل کار را انجام می داد. مثلا عقب نشینی که بودجه کلانی می خواهد اما دیگر بودجه ای برا زیبا سازی نمی گذاشت.

یکی از عملکرد های اقای مختاری میدانی هست که در خلیج فارس ساخته شده من از اقای ترابی به عنوان نماینده جامعه مهندسان می پرسم، نظرتان در مورد این فاجعه عمرانی چیست؟

در دوره قبل شهرداری در هر سه یا چهار ماه، مصاحبه مطبوعاتی مفصل برگزار می کرد که روزنامه های آن موجود است ولی شورا و شهرداری فعلی تعداد مصاحبه ها و گزارش هایی که به مردم دادند به تعداد انگشتان یک دست هم نیست

دوستان به جای نقد و امار یک سری جملات شاعرانه می گویند و من هم چون هنری هستم می پسندم ولی اسمش را نقد نمیگذارم. مثل این حرف های آقای ترابی که میگویند همه جای شهر قبل از عظیمی زاده ظلمات بوده، به درد فضای هنری می خورد. اگر شما میخواین قبل از دوره عظیمی زاده را زیر سوال ببرید آن ۴۰ سالی که بخش عمدش دست آقای هاشیمان بوده است را بررسی کیند و پاسخ بدید که چرا شهر این گونه بوده است. هرکسی بنا به سهم خودش باید توضیح بدهد و باجملات شاعرانه نمی شود نقد کرد

با آمار باید صحبت کرد شما باید بگوید قبلا چه تعداد خیابان و پارک درست شده و مقایسه کنید با الآن

مهندس عظیمی زاده/ شهردار سابق رفسنجان

من پاسخگوی عملکرد خودم هستم نه عملکرد اعضای شورا. آنها باید خودشان پاسخگو باشند.

این حرف که کار زیر بنایی انجام نشده است منصفانه نیست.

کارهای زیر بنایی قبلی را مثال بزنید و مقایسه کنید. پارک مشاهیر، پارک خبرنگار، بزرگراه قدس، اگر اینها کار زیر بنایی نیست پس چیست.

به تناسب مدتی که من در رفسنجان بودم، پروژه های مصوب شورا  را انجام دادم.

چیزی که گذشتگان از آن غافل شده بودند، ما به آن پرداختیم. 

رفسنجان بزرگ است و در چنین شهر هایی بسیار مهم است.  فعالیت شهرداری باید به گونه ای باشد که ببینیم مردم چه می خواهند.

چرا مردم رفسنجان وقتی یک مهمان از شهر دیگری دارند باید خجالت بکشند 

در دوره قبل بلوار خلیج فارس به عنوان یک کار زیر بنایی ساخته شد. اما کجای آن بلوار است.  غیر از اینکه یک جاده شهری است.  تاریک و سیاه و ترافیک نا مشخص…اینکه کاری نصفه را بگوییم کار زیر بنایی درست نیست.

باید اصالت تاریخی رفسنجان را درست کنیم که بشود یک جاذبه.  اولویت من برای گردشگر نبود اولویت من این بود که  مردم حامی برند شهر شوند .

ما اعتماد به نفس مردم شهر را بالا بردیم. این که مردم حامی برند شهرشان باشند یک کار زیر بنایی است . شهر ما می تواند شهر تمیزی باشد. می تواند باکلاس و باجاذبه باشد. خیان بنفشه داریم  بادگیر معین داریم گذر ارجمندی داریم ‌.

کار زیر بنایی این است که خانواده معین را بخواهم که زمین را  رایگان به ما بدهند  و این اعتماد مردم است که زمینشان را رایگان به شهرداری بدهند و شهرداری پردیس معین را تشکل دهد و یک جاذبه  به وجود آید .

تمام پل های شهر یزد را من ساختم پس من میدانم  کار زیر بنایی چیست. من  می دانم نسخه شهر یزد چیست و نسخه شهر رفسنجان چیست.

من قصد پل ساختن داشتم شاید می توانستم بزرگترین تقاطع غیر هم سطح در استان کرمان را در رفسنجان بسازم اما دوستان شورا مخالفت کردند.

من فکر می کنم باید منصفانه وارد یک موضوع شد.

شما ببنید چند بوستان در رفسنجان ساخته شد که به فضای تفریحی شهرستان افزوده شد. نگاه ما بوستان سازی نبود نگاه ما این بود مرکز تعاملات اجتماعی در شهرستان ایجاد کنیم .

میدان گفت و گو در مقابل شورا چه اصالتی به شهر داد .  شاید کار هزینه بری نبود اما فضایی در شهرستان ایجاد شد

نیاییم همه چیز را زیر سوال ببریم.

من بحثی راجع به شورای شهر ندارم  شورای شهری ها خود باید دفاع کنند  .

یک سری را من به خداوند واگذار می کنم. 

من هیچ مداخله ای در انتخابات و رای گیری  رفسنجان ندارم. نه حمایت میکنم نه بد می گویم. من کاره ای نیستم در رفسنجان نه قرار است اینده ای داشته باشم نه چیزی.

من اگر می خواستم از منافع شهرداری استفاده کنم، در یزد استفاده می کردم  

خیلی ها گفتند تیر برق از یزد خریدی در صورت که تیر برق  در  یزد تولید نمی شود . چرا باید در خبرهایمان دروغ بنویسیم  اتهام درست نیست.

من دوست  داشتم یکی دوتا پروژه بزرگ و ماندگار در رفسنجان اجرایی شود اما دوستان گفتن منابع مالی را در بین محلات پخش کنیم و  آسفالت را سازماندهی کنیم و پیاده رو سازی کنیم.

من هیچ وقت بد دوره های قبلی را نگفتم  و کارهایشان را زیر سوال نبردم. هیچ کاری به این موضوعات نداشتم .

زمانی من آمدم رفسنجان با آقای پور محمدی ملاقات کردم.

من نیامدم تا به گذشته کار داشته باشم . من نگاهم به آینده بود. من انتظار داشتم  کسانی که در جریان کار هستند مرا درک کنند. من موضع  سیاسی در رفسنجان نداشتم

می گویند یک عضو شورا باعث این اتفاقات شد. بله همه جا خائن وجود دارد. بعضی ها حسود هستند و حسادت به بعضی ها فشار می آورد.  نمی توانند تحمل کنند. من می دانستم از داخل شورا کسی  هست که خودش را دلسوز نشان می دهد. من کاری به آن ندارم حتی یکبار اسمشم هم جایی نبردم  من نخواستم درگیری پیش بیاید

سید مجتبی ترابی/ فعال سیاسی و رسانه ای

زمانی که آقای عظیمی زاده آمدند،  خیابان ها تاریک و ترسناک بود و هیچ جا را برای قدم زدن نمی دیدیم.

در شهرداری هیچ کاری بدون هماهنگی شورا انجام نشده است. اگه پروژه هایی متوقف شدند شاید به خاطر این بوده که نیاز شهر نبوده است

ما چقد پاساژ و مراکز  تجاری می خواهیم. ما باید به فرهنگ  شهر هم در نظر بگیریم.

–          در شورای شهر چهارم  آقای پور محمدی حاضر به مصاحبه نبود  و ایشان عقیده داشتند که خدا باید ببیند که می بیند .

مردم  در این شهر زندگی می کردند و هیچ ارتباطی با شهرداری نبود. خیلی برخورد های سیاسی میشد

کار های آسان شهرداری هم یک خوش فکری می خواهد که شهردار پیشنهاد بدهد و شورا قبول کند و اجرا شود

در آن زمان یک کودک را نمیتوانستی جایی ببری.  اما الان  یک بانو  می توانند بهترین وقت را در کنار فرزندانش بگذرانند 

–          الان با اعتمادی که در شورای پنجم ایجاد شده است افرادی که رفته اند حاضرند هوش استعداد و دنیا دیدگیشان را بردارند و بیاورند  و در این شهر سرمایه گذاری کنند و ارزش افزوده پیدا کند  قبلا قابلیت نداشت  و همه می رفتند یزد و کرمان.

کار های خوبی در شورای پنجم انجام شد به قول مهندس عظیمی زاده باید انصاف داشته باشیم. وقتی تیر چراغ برق عوض شد مردم نشاط پیدا کردند.

شورای پنجم وافعا غیر سیاسی عمل کرد.

اگر نیاز شهر کار زیر بنایی است باید به همان نسبت کار رو بنایی هم انجام شود  آن وقت مردم اعتماد می کنند و می فهمند شهرداری زنده است  و با جان  و دل عوارض خود را می پردازند.

سیاست شورای پنجم این بود که هر محله عوارض بپردازد و به همان نسبت به آن محله رسیدگی شود.

شورای پنجم و اقای عظیمی زاده باعث نجات روحیه شهروندان شدند

ما در  دوره های قبل برای تفریح به کرمان  میرفتیم. الان اماکن  تفریحی  در شهرمان داریم.

اصلاحات در رفسنجان وجود دارد و می تواند جدا از جریان هاشمیان باشد..

اصلاحات با مردم طرف است و مردم باهاش هستند اما اصولگرا حکومت و نظام همراهش است .

با کم رنگ شدن مشارکت، به نظر می آید که اصلاحات از بین رفته است، در صورتی که من مطمئن هستم اصلاحات  جان مضاعفی می گیرد  و بزرگ می شود چون مردم جریانات را بیشتر متوجه میشوند 

اصولگرایی به علت اقتدارگرایی که دارد در نهادهایی خاص میتواند ماندگار باشد و بقا داشته باشد نه در مردم

مردم اصلاح طلب خیلی جاها میترسند خود را نشان دهند ولی تفکرشان وجود دارد

من به آشیخ عباس پورمحمدی جسارت نکردم. به ایشان ارادت دارم. آن ها آدم هایی بودند که از اول انقلا ب زحمت کشیدند و بر کسی پوشیده نیست .

من در باره اصولگرایی نوشتم که تفکر اصولگرایی در بین مردم مرده و اصلاحات  به این دلیل زنده است که مردمش زنده اند 

تهیه و تنظیم/ یگانه شجاعی


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 5 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.