منو

در ستاد استانی کرونا چه گذشت؟

استاندار کرمان گفت: کرمان به دلیل شهر‌های قرمز زیاد، امروز بحرانی‌ترین استان کشور است.

۱۲ تیر ۱۴۰۰

به گزارش ایستار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، زینی وند استاندار کرمان امروز در ستاد استانی کرونا با اشاره به اینکه امروز استان کرمان بحرانی‌ترین استان کشور است، گفت: بیشترین شهرستان‌های قرمز کشور مربوط به استان کرمان است.

او افزود: متأسفانه این پیک تا دو هفته دیگر بیشتر می‌شود، لذا اگر کنترل نشود، فوتی‌ها زیاد می‌شوند.

زینی وند با تأکید بر اینکه باید دو هفته محدویت‌های کرونایی به صورت جدی در استان اجرا شود، بیان کرد: پیش از این برپایی نماز جمعه‌ها در شهر‌های قرمز با ۷۰ نفر و نارنجی ۱۰۰ نفر در فضای باز مشکل نداشت؛ ولی نمازجمعه تا دو هفته در شهر‌های قرمز که احتمالاً سراسر استان قرمز می‌شود، نباید برگزار شود.

بصیری جانشین ستاد کرونا استان کرمان نیز با اعلام اینکه در استان کرمان از ۹ تا ۱۲ تیرماه ۹ شهرستان استان کرمان قرمز هستند، گفت:۱۱ شهرستان ما پرخطر هستند.

رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم با اعلام اینکه متأسفانه ورود ویروس هندی به استان، شرایط کرمان را خطرناک کرده است، گفت: متاسفانه تست‌های سرپایی ما ۴۰ درصد مثبت شده است.

او با اعلام اینکه شهرستان‌های جنوبی رشد بیشتری در همه گیری داشته است، افزود: شیوع ویروس کرونا از آنجا شروع شده و به مرکز و شمال استان در حال سرایت است.

رشیدی نژاد تصریح کرد: متاسفانه تخت‌های بیمارستان‌ها در حال پر شدن است و باید به ظرفیت تخت‌ها اضافه شود.

او گفت: هزار و ۲۰۰ تخت آی سیو و هزار و ۵۰۰ تخت عادی آماده داریم.

رشیدی نژاد با اشاره به اینکه مردم باید رعایت کنند، تأکید کرد: باید هشدار‌های لازم به مردم داده شود و محدودیت‌ها اعمال گردد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اعلام اینکه امروز روز همراهی و همدلی است نیز گفت: باید همه دست به دست هم دهیم تا آمار بالا نرود و هم استانی‌ها آسیب نبینند.

سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان هم گفت: در بحث گلزار شهدای کرمان به دلیل سیل زیاد جمعیت از سراسر کشور به کرمان قرار شد دیگر کاروانی برای زیارت به کرمان نیاید.

او افزود: ما تمام نقاهتگاه هایمان را از امروز با ظرفیت ۸۰۰ تا هزار تخت در اختیار شما می‌گذاریم.

سردار معروفی تصریح کرد: اعلام آمادگی می‌کنیم تا هر امکاناتی داریم در اختیار شما قرار گیرد و لازم است، طرح شهید سلیمانی جدی گرفته شود تا از این وضعیت عبور کنیم.

او با اشاره به اینکه به کلیه گروه‌های جهادی ابلاغ شده است تا هرجا نیاز باشد، کمک کنند، بیان کرد: در حوزه آموزش، گردان‌های سایبری ما آماده خدمات هستند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: متأسفانه بعضی از مسئولان ما دچار عادی انگاری شده اند که باید به آن ها هشدار داده شود؛ چرا که جان مردم واجب‌تر از هر چیز است.

زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه متأسفانه ستاد کرونا موش گربه بازی در می آورد طوری که یکبار شل و یکبار سفت می‌گیرد، گفت: عید همه جا باز می شود، بعدش بسته می‌شود.

او افزود: ماشین‌های افاغنه از شرق وارد می‌شوند، نیروی انتظامی نمی‌تواند برخورد قاطع کند، چون دادگاهی می‌شود که واقعاً انتقاد داریم.

زاهدی بیان کرد: اکنون بازار بهم ریخته است؛ اما مردم چک دارند و هیچ کس برایشان کاری نمی‌کند.

او گفت: میوه و دام باید از مبادی قانونی وارد شود تا فضای مجازی مردم را به وحشت نیندازد.

زاهدی افزود: باید رفت آمد‌ها از استان‌های دیگر کنترل شود و داخل استان نیز کنترل صورت گیرد.

سردار ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان با اعلام اینکه ۲هزار ۲۰۰ مرز مشترک با استان‌های همجوار داریم، گفت:کنترل این مبادی بسیار سخت است و باید کار کارشناسی انحام شود.

او افزود: باید ورود یه بوستان ها، پارک‌ها و به ویژه هفت باغ ممنوع شود.

زینی وند استاندار کرمان در صحبت های پایانی خود با اعلام اینکه می دانیم نان مردم در مضیقه است، گفت: جان مهم تر است و باید جان سالم بدر ببريم.

او افزود: هم اکنون بازارها شلوغ است که باید پاساژ ها کامل بسته شود.

زینی وند تصریح کرد: ورود خودروهای با پلاک های شخصی از استان ها و شهرهای قرمز به استان کامل باید جلوگیری و مسیرها مسدود شود و ماشین ها برگشت داد شوند.

مصوبات این نشست به شرح زیر است: 

ادارات با ۷۰ درصد دورکاری و در خدمات رسانی های مهم مثل بانک ها ۵۰ درصد باشد.

از تجمع به پارک ها با کمک نيروی انتظامی جلوگیری شود.

اصناف گروه یک می توانند کار کنند.

سپاه و هلال احمر با همکاری دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی به محل ها بروند و طرح شهید سلیمانی اجرا شود.

اگر در محلات مراسم عروسی و عزا برگزار شود، بسیج باید به کمک بیاید و برای این کار شناسایی انجام شود و برخورد صورت گیرد (داماد و حتی پدر داماد بازداشت شود.)

همه مغازه ها، غرفه ها و دست فروشی ها باید در پارک ها تعطیل شوند.

پارک ها دو هفته تعطیل شوند، اگر کسی با ماشین در آنجا اتراق کند، ماشین ها سخت جریمه و با آن ها برخورد شود.

دورکاری ادارت باید اعمال شود، مگر جای اضطرار باشد.

نماز جمعه در تمام شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل شود.

همه رستوران‌ها تعطیل و متخلفان جریمه سخت شوند.

همه پروند‌ه های قضایی که با حضور مردم در ارتباط است، دوهفته به تا خیر بیفتند.

باشگاه‌ها ورزشی واستخر‌ها به صورت کامل تعطیل شوند.

گلزار شهدا مسدود شود و از ورود زائران جلوگیری شود.

جریمه‌ها اعمال گردد و بخشیده نشود.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 18 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.