منو

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد: موج پنجم کرونا سهمگین تر از موج های پیشین است

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه موج پنجم‌ کرونا سنگین و سهمگین تر از موج های پیشین است گفت: تا کنون چنین موجی تجربه نکردیم‌ و در این موج استفاده از ماسک ۵۰ درصد کاهش یافته است.

۲۴ تیر ۱۴۰۰

به گزارش ایستار به‌نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، دکتر علی اسماعیلی ندیمی با توجه به بحران جدید موج پنجم کرونا به موضوع کرونا در مهار  و کنترل این بیماری پرداخت و افزود: بر خلاف تصور مردم با موج سنگین جدید کرونا مواجه هستیم.  وی آمار بستری های ناشی از کرونا در روز گذشته را 65 بیمارقطعی در بیمارستان علی بن ابیطالب عنوان و تصریح کرد: در همین روز 18 بیمار هم به ویروس کرونا مشکوک اعلام شدند که جمعا 83 بیمار هستند. 

اسماعیلی ندیمی بیان کرد: در همین روز هم 103 بیمار بستری موقت داشتیم که 60 مورد جدید بودند یعنی 103 بیمار بستری موقت با 83 بیمار بستری و مشکوک که جمعاً 186 مورد در رفسنجان درگیر این بیماری شده اند. 

 وی اظهار کرد: در حالی که ما در پیک آبان و مهر سال گذشته بزرگترین پیک در موج سوم را داشتیم لذا مردم باید اگاه باشند که موج پنجم در حال حاضر بسیار سهمگین تر است و رعایت پروتکل های بهداشتی را ضرورت‌ بدانند. 

 اسماعیلی ندیمی با بیان آمار تست و نمونه‌ گیری 200 نفر در روز گذشته تصریح کرد: با گردش ویروس در جامعه مواجه هستیم که عاجزانه از مردم می خواهیم به شدّت پروتکل های بهداشتی را جدّی بگیرند. این موج سهمگین را تا کنون تجربه نکردیم و از طرفی رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر 50 درصد رسیده است.

 وی تجمعات، برگزاری جشن و مهمانی را در بروز بیماری و شیوع آن‌ بسیار خطرناک دانست و افزود: چنانچه تجمعات و بیرون رفتن های غیرضروری‌ بیشتر شود و ادامه داشته باشد در هفته های آینده ممکن‌ است جبران ناپذیر باشد. دکتر اسماعیلی ندیمی گفت: از ابتدای تیرماه امسال تا کنون 19 نفر تلفات ناشی از کرونا در رفسنجان داشتیم.  

وی ادامه داد: واکسیناسیون شروع شده و همه مردم مقاومت نشان دادند، یک سال و 5 ماه تحمل کردند و با حوزه درمان همکاری و توصیه ها را اعم از استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستشوی مکرر دست ها و … را رعایت کردند چند ماه دیگر هم مقاومت کنند تا بر این بیماری پیروز شویم،  400 تلفات در رفسنجان از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون عدد قابل توجهی است.
  وی از مردم خواست: رعایت پروتکل های بهداشتی را در راس امور خود قرار دهندگرچه ماسک زدن در هوای گرم سخت است اما چاره ای نیست این بهترین واکسن علیه کرونا است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: در فصل برداشت محصول پسته در سال گذشته که بحران کرونا هم وجود داشت اقداماتی توسط دستگاه های زیربط انجام شد امّا با این حال  بخشی از پیک مهر و آبان سال گذشته را با آمدن کارگران فصلی به منطقه رفسنجان داشتیم. 

وی افزود:  امسال در این فصل که دو ماه آینده شروع می شود آمادگی این را داریم که از میهمانانی که از شهرستان های دیگر برای کمک به برداشت پسته به رفسنجان سفر می کنند تست گرفته شود.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + سیزده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.