منو

جذب ۹۰ سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان عنوان کرد: کرد:در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان از سال ۱۳۹۳ تا کنون ۹۰ سرمایه گذار جذب شده است که ۱۵ سرمایه گذار به علت نوسانات ارزی نمیتوانند فعالیت کنند.

۲۰ مرداد ۱۴۰۰

به گزارش ایستار ،صبح امروز مجید کهنوجی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در جمع خبرنگاران شهرستان ضمن تبریک روز خبرنگار تاکید کرد:در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان از سال ۱۳۹۳ تا کنون ۹۰ سرمایه گذار جذب شده است که ۱۵ سرمایه گذار به علت نوسانات ارزی نمیتوانند فعالیت کنند و با توجه به تعاملات انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۰ فرصت دادیم که شاید در دولت جدید بتوانند کار کنند و در غیر این صورت بخاطر اینکه در منطقه ویژه اقتصادی دلال بازی وجود ندارد زمین ها واگذار میشوند.

وی افزود :تاکنون برای ۱۰۰۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان اشتغالزایی انجام شده که تا سال آینده اشتغالزایی در این منطقه به ۱۵۳۲ نفر خواهد رسید و از ۳۰ پروژه ای که منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به بهر داری رسیدند یک کارخانه بخاطر ضعف در قسمت بازار یابی تعطیل شده است است .مزرعه ارز دیجیتال در منطقه ویژه اقتصادی از شهریور ماه با همان نیرو و توان دوباره فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مدیر عامل منطقه ویژه افتصادی رفسنجان تصریح کرد: هفت پروژه در سال آینده در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به بهره برداری خواهند رسید . بیش از دوسال است که شرکت مس برای سرمایه گذاری به منطقه ویژه اقتصادی پا گذاشته است و در دو هفته آینده پروژه ی مخازن اسید سولفوریک به میزان اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۰ نفر به بهره برداری خواهد رسید و ۲۰شرکت در صنایع پایین دستی اسید سولفوریک در حوزه تولید کود های شیمیایی و ۶۰ نوع محصول متفاوت در یک سال آینده به بهره برداری خواهند رسید .صنایع پایین دستی اسید سولفوریک میتوانند همانند محصول پسته و مس در شهرستان رفسنجان شاخص و محور شود .

وی ادامه داد: در چند ماه گذشته کلنگ زنی پروژه ی تولید ۹ ماده شیمیایی که مصرف واحد تغلیظ شرکت مس است انجام شده که اگر با سرعت پیش روند در یک سال و نیم آینده به میزان اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۷۰ نفر به بهره برداری خواهد رسید .

مجید کهنوجی خاطر نشان کرد:در ماه گذشته مجوز احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در منطقه ویژه اقتصادی گرفته شده است که یکی از زیر ساخت هایی است که میتوانند باعث جذب سرمایه گذار در این منطقه شود و همچنین اگر زیر ساخت آب و ریل مهیا شود اثرات مثبتی در این راستا خواهد داشت .

وی گفت : با سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی مس در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان پروژه ی مونتاژ ماشین‌آلات صنعتی در چند فاز با اشتغالزایی ۵۰۰ نفر به بهره برداری خواهد رسید .

مجید کهنوجی در ادامه نشست خبری در پاسخ سوالات متعدد خبرنگاران درباره ی انتخاب ایشان به عنوان شهر دار منتخب شهرستان رفسنجان تاکید کرد:انشالله زمانی که حکم بنده به عنوان شهردار رفسنجان صادر شود در یک نشست خبری به تمام سوالات شما پاسخ خواهم داد و برنامه های خود را مطرح میکنم که ببینید در آینده انطباق پیدا خواهند کرد یا نه .

وی افزود: من را جز اصحاب رسانه بدانید من یک رسانه کشوری به نام حلقه وصل دارم و قطعا جرعت این را خواهم داشت که بگویم کدام رسانه برای من است .

کهنوجی با تاکید گفت:من در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان همیشه شفافیت داشتم و در هر پست دیگری هم شفافیت خواهم داشت و در هرجا که حضور داشته باشم با فساد مبارزه خواهم کرد. از شما خواهش میکنم که مرا دعا کنید که بتوانم به مردم پاک دست نظام جمهوری اسلامی خدمت کنم .


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + بیست =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.