منو

ساماندهی کارگران غیربومی در فصل برداشت پسته

سرپرست شهرداری رفسنجان با اشاره به آغاز فصل برداشت پسته و ساماندهی کارگران فصلی گفت : تمهیدات لازم برای اسکان موقت کارگران صورت گرفته است.

۱۶ شهریور ۱۴۰۰

 

 

به گزارش ایستار به نقل از روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهر رفسنجان شهریورماه هرسال زمان آغاز برداشت پسته شهرستان رفسنجان است که قطب بزرگ تولید این محصول در جهان به شمار می رود و با ۸۰ هزار هکتار باغ مشجر پسته سهم عمده صادرات کشور در این محصول را به خود اختصاص می دهد.

اگرچه براساس اعلام مسئولان رفسنجان، برآورد تولید و برداشت محصول پسته امسال در مقایسه با سال گذشته کاهش محصول را نشان می دهد اما هرسال در شهریورماه همه متولیان در شهرستان رفسنجان بسیج می شوند تا بتوانند زمینه های مناسب برای آغاز فصل برداشت در این شهرستان را فراهم کنند.

نیاز کشاورزان رفسنجانی به  کارگران فصلی قابل انکار نیست. خدماتی که نقش عمده ای در برداشت به موقع و  فرآوری بزرگترین محصول صادراتی کشور را برعهده دارند. این قشر که برای تأمین نیاز خانواده‌ها خود بعضاً از سایر شهرها و استان‌ها دیگر وارد رفسنجان می‌شوند و به ناچار در سطح شهر اسکان می کنند.

در همین راستابایستی یک‌سری اقدامات صورت گیرد تا پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.که طرح ساماندهی این قشر مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفت و برای اسکان آنها مکان مناسبی در نظر گرفته شد

مهندس ملکی سرپرست شهرداری رفسنجان مطرح کرد : حضور کارگران فصلی در نقاط مختلف سطح شهر  باعث ازدحام، اختلال و بعضاً ایجاد مزاحمت‌هایی برای شهروندان  بخصوص در شرایط کرونایی می‌شود؛تبعات اجتماعی وبهداشتی ناشی از تجمعات، مدیریت شهری را بر آن داشت تا نسبت به اتخاذ راه حل مناسب برای جلوگیری از تشدید و بروز این مشکلات اقدام نماید.

وی جزئیات اسکان موقت کارگران فصلی را چنین تشریح کرد: برای اسکان کارگران فصلی در ورودی شهرضلع جنوب غربی میدان امام حسین(ع) زمینی به مساحت ۸هزارمترمربع درنظر گرفته شده است که این مکان دارای سرویس بهداشتی، آب گرم؛ آب سرد و حمام میباشد آماده است تا که در خدمت کارگران فصلی قرار گیرد.

وی بیان کرد: احداث این مکان باعث عدم تجمع وتردد کارگران غیربومی در سطح شهر میشود و چنانچه شهروندان به کارگر نیاز داشته باشند بایستی به محل اسکان کارگران فصلی مراجعه نمایند.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − یک =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.