منو

اطلاعات بیکاران روستایی در استان کرمان باید احصا شود

معاون اقتصادی استانداری کرمان گفت: اشتغال روستا از بسیاری از مشکلات جلوگیری می‌کند و اطلاعات بیکاران روستایی در استان کرمان باید احصا شود.

۲۱ مهر ۱۴۰۰

به گزارش ایستار، حسین مهرابی صبح امروز در گروه کاری اشتغال که با حضور تعدادی از مسئولان استان کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد اظهار داشت: یک سوم جمعیت استان در شهرستان کرمان است و به‌همین دلیل در بحث اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اشتغال ایجاد شده در استان باید ثبت سامانه رصد شود تا قابل ارزیابی باشد گفت: عدم وجود ادارات شهرستانی در شهرستان کرمان به‌عنوان مرکز استان، قطعاً مشکلاتی ایجاد می‌کند که در حوزه اشتغال بیشتر دیده می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به اینکه تعداد بیکاران در روستاها باید توسط دهیاران شناسایی شود افزود: اطلاعات این افراد از جمله تخصص و میزان سواد آنها باید موجود باشد تا بر اساس این اطلاعات برنامه‌ریزی اشتغال انجام شود.

وی با بیان اینکه اشتغال در روستا بیشتر از شهر اهمیت دارد، چرا که از بسیاری از مشکلات جلوگیری می‌کند گفت: بنیاد برکت اشتغالزایی بسیار خوبی در استان داشته که باید این فعالیت‌ها تعمیم داده شود و دهیاران را با این ظرفیت آشنا کرد.

در این جلسه منصور خانه‌گیر مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان با بیان اینکه در استان حدود 11 هزار و 763 روستا و آبادی داریم اظهار داشت: 5 هزار و 623 روستای استان دارای سکنه و بیش از 6 هزار روستای ما خالی از سکنه هستند.

وی با اشاره به اینکه دلیل عدم سکنه بودن این روستا مباحث اقتصادی و اشتغال است افزود: اگر مشکل اشتغال در روستاها برطرف شود، مشکلات حاشیه‌نشینی و امنیتی در شهرستان‌ها نخواهیم داشت.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان با بیان اینکه در استان کرمان حدود 9 هزار نفر عضو شورای اسلامی و بیش از پنج هزار نفر دهیار داریم گفت: این امکان وجود دارد که دهیاری‌ها با سرمایه‌گذاران، سرمایه‌گذاری مشارکتی داشته باشند و با تفاهم ایجاد شده با پست بانک با نگاه درآمدزایی برای دهیاران سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + نه =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.