منو

علیرضا مبارک :مجتمع مس سرچشمه سهم قابل توجهی از اقتصاد را در بر دارد

معاون فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد:40 درصد از اقتصاد مملکت توسط صنایع تأمین می شود و مجتمع مس سرچشمه هم سهم قابل توجهی از اقتصاد را در بر دارد، با سیاست گذاری هایی که توسط مسئولین در سال های گذشته تا کنون در امر مسایل صنعتی می شود آینده نگری ها انجام می شود تا تولید رشد و توسعه و تداوم داشته باشد.

۱۲ آبان ۱۴۰۰

 

به گزارش ایستار، علیرضا مبارک معاون فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور در آیین گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل که در سالن سینما آزادی شهر سرچشمه اظهار کرد: هر کشوری در حوزه های مختلف کشاورزی، اقتصادی، سیاسی و غیره در صورتی می تواند به رشد و توسعه پایدار دست پیدا کند که توانمندی های لازم و قدرت بازدارندگی لازم را کسب کند.

وی افزود: 40 درصد از اقتصاد مملکت توسط صنایع تأمین می شود و مجتمع مس سرچشمه هم سهم قابل توجهی از اقتصاد را در بر دارد، با سیاست گذاری هایی که توسط مسئولین در سال های گذشته تا کنون در امر مسایل صنعتی می شود آینده نگری ها انجام می شود تا تولید رشد و توسعه و تداوم داشته باشد.

مبارک تصریح کرد: بخش مهم و گسترده ای از نیازهای عمومی جامعه در کشور از ناحیه صنایع تأمین می شود پس علاوه بر توسعه باید به مسائل تولید ِانبوه، فروش و صادرات هم برنامه ریزی های موفقیت آمیز داشت.

وی ادامه داد: برای تداوم تولید، صیانت از زیرساخت ها امری مهم است که در سازمان پدافند غیرعامل به آ توجه جدی می شود تا صنایع تولیدی با مخاطرات و تهدیدها و کاهش محصول مواجه نشوند.

وی ادامه داد: صنعت از زیرساخت ها، فرآیندهای اکتشاف و فرآوری تشکیل شده و همچنین در حوزه صنایع مباحث فروش و صادرات، شبکه های ارتباطات و فناوری، خطوط تولید، مخازن آمونیاک، مخازن هیدروژن، مخازن cng و غیره بر اساس نوع فعالیت صنایع از جمله فولاد، آلومینیوم، مس و … متفاوت است .

مبارک ادامه داد: زیرساخت های برق و انرژی در صنایع کشور باید مصون سازی شوند تا لطمه ای به تولید کشور وارد نشود.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری این امور جزو مسائل پدافند غیرعامل است و تدابیرلازم نیاز است تا کمبود گاز و برق در زمستان این چالش مشکل زا در واحدهای صنعتی و تولیدی کاهش یابد.

مبارک اظهار کرد: با تحقیقاتی که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده، قرار است در کشور سهمیه ای از گاز ذخیره شود تا در مواقع بحران از آن استفاده و فشار از دوش صنایع جهت تداوم تولید برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: صنایع کشور هر کدام باید نیروگاه مستقل داشته باشند تا برق و انرزی مورد نیازآن صنعت را تولید کند.

مبارک با اشاره به اینکه مجتمع مس سرچشمه سال گذشته دچار حمله سایبری شد اظهار کرد: در این زمینه بخشی از کامپیوترها و حوزه اینترنت دچار اختلال شدند اخیراً هم شبکه سوخت کشور متوجه این حمله شد که نشان دهنده این است حملات سایبری روزافزون است.

وی گفت: لذا راه اندازی مرکز مستمر رصد پایش تهدیدات در صنایع باید در اولویت این صنایع باشد که خدشه ای به زیرساخت و تولید آن ها وارد نشود.

وی افزود: تهدیداتی که متوجه صنایع می شود علاوه بر ایجاد خسارت های مالی و تولیدی، موجب زیر سوال رفتن اعتبار امنیت بین‌ المللی هم می شود زیرا ایران از نظر امنیت در بین کشورهای جهان‌ سرآمد است.

 

 

 

 

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − دوازده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.