منو

افزایش سرانه فضای آموزشی کرمان توسط خیران مدرسه‌ساز

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: مدرسه ‌سازی خیران، سرانه فضای آموزشی استان را از 4.9 مترمربع برای هر دانش آموز به 5.23 مترمربع افزایش داده است و به میانگین کشوری رسیده‌ایم.

۱۸ آبان ۱۴۰۰

به گزارش ایستار به نقل از فارس، عصر امروز بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور در حالی از طریق ویدیوکنفرانس با استان‌ها برگزار شد که محمدعلی آدینه‌زاده رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کرمان اظهار داشت: هر فردی مدرسه می‌سازد یک کارخانه انسان‌سازی را می‌سازد و باقیات صالحات برجا می‌گذارد.

خیران مدرسه‌ساز و کارخانه‌های انسان‌سازی 

محمدعلی آدینه‌زاده رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کرمان اظهار داشت: هر فردی مدرسه می‌سازد یک کارخانه انسان‌سازی را می‌سازد و باقیات صالحات برجا می‌گذارد.

 مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان نیز اظهار کرد: در سال 99 با کمک 150 خیر حقیقی و حقوقی، 204 مدرسه با 267 میلیارد تومان اعتبار ساخته شد و رشد 700 درصدی نسبت به سال 98 داشتیم که مانند بمب در کشور صدا کرد.

واعظی ابراز داشت: در سال جاری تاکنون 23 خیر جدید در استان کرمان داشته‌ایم و 31 مدرسه جدید را با 90 میلیارد تومان آغاز کرده‌ایم و یک هزار کلاس درس طی سال گذشته تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان و دانش‌آموزان داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: امروز این کلاس‌ها سرانه فضای آموزشی استان را از 4.9 مترمربع برای هر دانش آموز به 5.23 مترمربع افزایش داده است و به میانگین کشوری رسیده‌ایم.

خیران از دولت پیشی گرفته‌اند

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت: مدرسه کانون اصلی تعلیم و تربیت و یک ظرفیت برای انسان‌سازی و توانمندسازی است و مدرسه اصلی‌ترین کانون برای توانمندسازی و آینده‌سازی کشور است.

احمد اسکندری‌زاده ادامه داد: در استان کرمان با کمک خیران کارهای ارزشمندی صورت گرفت و خیران از دولت پیش‌تر بوده‌اند و 700 درصد رشد مشارکت‌های خیران در استان را داریم.

تراکم جمعیت دانش‌آموزی در کرمان بالاست 

وی با اشاره به اینکه بیش از 300 فضای آموزشی نیمه‌تمام با کمک خیران سروسامان گرفت، عنوان کرد: از اهتمام ویژه همه خیران قدردانی می‌کنم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت: تراکم جمعیت دانش‌آموزی در شهر کرمان بالای 40 نفر است و 10 پروژه آموزشی را در دست اجرا داریم و 120 مدرسه با 700 کلاس درس توسط اتاق بازرگانی استان کرمان ساخته می‌شود و معین‌های اقتصادی نیز مدارسی را در سراسر استان احداث کرده‌اند.

در گوشه‌گوشه کرمان کار خیر می‌بینیم

در عین حال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اظهار داشت: کرمان همواره در کار خیر پیش‌قدم بوده است و نام مرحوم افضلی‌پور و پهلوان عطا احمدی بر تارک آسمان آموزش این استان می‌درخشد.

محمدصادق بصیری بیان داشت: کار خیر را در گوشه‌گوشه استان کرمان و در زمینه‌های مختلف می‌بینیم و کرمان می‌تواند آغاز حرکت ایثار اجتماعی و فعالیت‌های پژوهشی در این زمینه باشد و کارکرد ایثار اجتماعی در ایران مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه بازشناسی، جانمایی، نیازسنجی و امکان‌سنجی ایثار اجتماعی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: با این فعالیت‌ها می‌توان راه آینده را مشخص کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ابراز داشت: از اتاق بازرگانی و رئییس اتاق برای احداث 120 مدرسه در سراسر استان کرمان قدردانی می‌کنیم.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + یک =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.