منو

تفویض اختیارات وزارت راه به بنیاد مسکن برای ساماندهی حاشیه کرمان

نماینده مردم کرمان و راور از تفویض اختیارات وزارت راه و شهرسازی به بنیاد مسکن برای ساماندهی حاشیه شهر کرمان خبر داد.

۲۵ آبان ۱۴۰۰

به گزارش ایستار به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ،محمدرضا پورابراهیمی در نشست با وزیر راه و شهرسازی با حضور استاندار کرمان اظهار کرد: نخستین موضوعی که در این نشست مورد توافق واقع شد، ساماندهی حاشیه شهر کرمان و توافق تسریع در اجرای پروژه ساماندهی این مهم با اولویت محله صنعتی بود که در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این نشست پس از ارائه گزارش، موضوع تفویض اختیارات وزارت راه و شهرسازی به بنیاد مسکن به منظور ساماندهی حاشیه شهر کرمان مورد توافق قرار گرفت.

نماینده مردم کرمان و راور بیان کرد: بر اساس این گزارش، تمام اختیارات و وظایف مرتبط با مجوزهای لازم برای ساماندهی حاشیه شهر کرمان از این پس از راه و شهرسازی به بنیاد مسکن تفویض می‌شود تا با نظارت استاندار کرمان و در چارچوب مقررات قانونی، طرح ساماندهی شهرک صنعتی کرمان عملیاتی شود.

پورابراهیمی افزود: موضوع دومی که در این نشست مشترک مورد توافق قرار گرفت، تسریع در صدور مجوز مرکز لجستیک بندر خشک به عنوان بزرگترین مجموعه سرمایه گذاری جنوب شرق ایران که با توجه به مطالعات اولیه و اقدامات مقدماتی انجام شده با درخواست اینجانب و موافقت وزیر، تسریع در صدور مجوزها برای اجرای این پروژه مهم اقتصادی استان کرمان در دستور کار قرار گرفت. بر این اساس قرار شد حداکثر تا دو ماه آینده با حضور وزیر عملیات اجرایی این طرح در شهر کرمان اجرایی شود.

در اولویت قرار گرفتن کرمان در طرح اقدام ملی مسکن

پورابراهیمی همچنین در این نشست پیشنهاد داد استان و مرکز استان کرمان برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در اولویت قرار گیرد که در این راستا نیز مقرر شد مطالعات محدوده‌های متصل به گلزار شهدا و مجموعه آستان مقدس سپهبد شهید سلیمانی با اولویت اجرای پروژه‌های عمرانی و پروژه مسکن در دستور کار قرار گیرد و این موضوع مورد توافق قرار گرفت.

وی افزود: در این نشست مقرر شد، مطالعات منطقه سرآسیاب کرمان به عنوان یک محدوده و منطقه هدف برای اجرای پروژه‌های عمرانی و مسکن در محدوده گلزار شهدا انجام شود تا بتواند سریع تراین طرح‌های سرمایه گذاری عمرانی و مسکن مهر در این منطقه عملیاتی شود.

پورابراهیمی افزود: حل مشکل واگذاری زمین‌ها به مردم در سه منطقه محی آباد، چترود و باغین مطرح و قرار شد در مورد محی آباد قرارداد واگذاری زمین‌ها به مردم که مهلت ۶ ماهه داشته حداقل برای ۶ ماه دیگر تمدید و در زمینه چترود و باغین نیز با تصور زمانی اقدامات لازم برای حل مشکل واگذاری زمین‌های دولتی به مردم که سالهاست با مشکل روبرو هستند عملیاتی شود.

شرکت مخروبه خانه سازی کرمان به محل اجرای پروژه‌های اقتصادی تبدیل می‌شود

پور ابراهیمی بیان کرد: شرکت مخروبه خانه سازی که به محل اتراق معتادان متجاهر تبدیل شده بود به محل اجرای طرح‌های اقتصادی تبدیل می‌شود.

وی افزود: به دلیل وضعیت نامناسب شرکت خانه سازی که چندین دهه در محله سرآسیاب کرمان که اکنون به استناد گزارش استانداری، حراست راه و شهرسازی و گزارش‌های دستگاه‌های نظارتی به دلیل عدم توجه به مکان نامناسب تبدیل شده بود به دستور وزیر برای واگذاری این مکان به منظور اجرای پروژه‌های اقتصادی واگذار و برای اشتغال جوانان در شهر کرمان از آن استفاده شود

توافق و مقرر شد فرایند واگذاری در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی حداکثر تا یک ماه دیگر عملیاتی شود.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.