منو

مجموع کل بستری‌ها استان کرمان از ابتدای همه‌‌گیری 42900 مورد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد:تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 42 هزار و 910 مورد رسیده است و در حال حاضر شیوع بیماری مقداری روند افزایشی در تعداد بیماران سرپایی داشته و جزو استان‌هایی هستیم که روند صعودی به خود گرفته‌ایم.

۳۰ آبان ۱۴۰۰

به گزارش ایستار،در حال حاضر از 23 شهرستان استان کرمان، دو شهرستان زرند و شهربابک در وضعیت قرمز، سه شهرستان کرمان، رفسنجان و سیرجان در وضعیت نارنجی، سه شهرستان فهرج، فاریاب و منوجان در وضعیت آبی و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه سه هفته است که وضعیت کرونا در استان کرمان ثابت شده اظهار داشت: به‌طور متوسط 650 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند اما شیوع بیماری مقداری روند افزایشی در تعداد بیماران سرپایی داشته و جزو استان‌هایی هستیم که روند صعودی به خود گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تیم واکنش سریع در مقابل بیماری کرونا در استان وجود دارد که مقابله به موقع و پیشگیری از ابتلا را انجام می‌دهد بیان کرد: در بررسی انجام شده رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات استان به‌خوبی انجام نمی‌شود و مدیران دستگاه‌ها و بسیج ادارات باید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در دستگاه‌های اداری نظارت کنند.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان نیز با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر امروز اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 289 مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد 173 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 30 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 18 مورد درحوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 9 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 59  مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 41 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 42 هزار و 910 مورد رسیده است.

وی به فوت 7 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 5 هزار و 17 مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و 37 هزار و 55 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 545 هزار و 503 مورد است.

در همین حال، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان  صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت حضور دانش آموزان در مدارس استان کرمان اظهار داشت: از اول آذرماه آموزش حضوری در تمامی مدارس استان کرمان آغاز می‌شود.

احمد اسکندری‌نسب با بیان اینکه مدارس ابتدایی و متوسطه اول با برنامه و الگویی که خود مدارس تدوین کرده‌اند، بازگشایی می شوند گفت: الگوی آموزش حضور دانش آموزان و اینکه چند روز در مدرسه باشند در اختیار منطقه و مدرسه است.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه حضور دانش‌آموزان همانند دوره مجازی و روزانه است و تفاوتی بین آموزش حضوری و مجازی به لحاظ الزام برای شرکت در کلاس نیست گفت: دانش آموزان بیمار می‌تواند تا زمان بهبودی در مدرسه حضور پیدا نکنند.

وی با بیان اینکه دوره طولانی دوری دانش‌آموزان از آموزش حضوری و آموزش‌های مجازی آسیب‌هایی را به دنبال داشته افزود: امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و آغاز آموزش‌های حضوری مدارس این آسیب‌ها جبران شود.

اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه در تمامی مدارس دستورالعمل‌ها و استانداردهای مدنظر رعایت می‌شود تا نگرانی برای خانواده‌ها ایجاد نشود ادامه داد: به مدارس توصیه شده که جلسات اولیاء و مربیان را با رویکرد اقناع‌سازی خانواده‌ها تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه رویکرد ما بازگشایی آرام و تدریجی مدارس است افزود: مهم‌ترین دغدغه ما سلامت دانش آموزان و همکاران فرهنگی بوده و اولویت ما رعایت مسائل بهداشتی است و مدیران مدارس در این زمینه توجیه شدند.

اسکندری‌نسب با عنوان اینکه تا کنون بیش از 97 درصد فرهنگیان استان کرمان واکسن کرونا را دریافت کردند گفت: بیش از 70 درصد دانش‌آموزان متوسطه نظری دوز دوم واکسن و بالغ‌ بر 93 درصد دوز اول واکسن را تزریق کردند که تا پایان آبان‌ماه تمامی دانش‌آموزان گروه های سنی 12 تا 18 سال استان واکسن خود را دریافت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان از نظر واکسیناسیون فرهنگیان وضعیت مطلوبی دارد ادامه داد: میزان موافقت والدین با حضور بچه‌ها در مدارس نزدیک به 70 درصد است.

وی با اشاره به جزئیات بازگشایی مدارس در استان گفت: مدارسی که بیش از 15 نفر جمعیت در هر کلاس دارند باید دانش‌آموزان را گروه بندی کرده و زمینه حضور دانش‌آموزان برای روزهای زوج و فرد مهیا خواهد شد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 2 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.