منو

فرماندار رفسنجان :احترام به تمامی طیف های فکری در مسئولیت ها همراه من بوده است

علی اکبر پور محمدی اذعان کرد:احترام به همه ی طیف های فکری همیشه در دستور کار من در مسئولیتهای قبلی بوده و خواهد بود، زیرا همه مردم این کشور هستند و وظیفه من است که به تمام سلیقه های فکری احترام بگذارم.

۱۸ آذر ۱۴۰۰

به گزارش ایستار ، صبح امروز علی اکبر پور محمدی در آیین معارفه خود به عنوان فرماندار رفسنجان بیان کرد:مردم رفسنجان مردم غیوری هستند که در تمام عرصه هایی که کشور به نیروی توانمند و قدرتمند نیاز داشته است ازجمله؛جبهه های جنگ به طور بی نظیر به میدان آمدند و این مردم پتانسیل های شهرستان هستند.

وی افزود:۳۵درصد پسته کشور در ۸۰ هزار هکتار از باغات شهرستان رفسنجان تولید میشود که معیشت ۴۰هزار خانواده رفسنجانی را تامین میکند که باید برای حفظ و ارتقا این وضعیت با همکاری کشاورزان و کارشناسان ایده ها و طرح هایی اجرا شود تا وضعیت بدتر نشود .

پور محمدی تاکیدکرد: ماده ۲۷و۲۸قانون توزیع عادلانه آب به کشاورزان که اجازه انتقال آب از چاه کشاورزی یک نقطه به نقطه ای دیگر را نمیدهد باید اصلاح شود که از نظر اقتصادی و اجتماعی به صلاح مملکت است .

فرماندار افزود : بایستی برای تامین آب شرب شهرستان رفسنجان هماهنگی انجام شود و با قدرت و جرات بر اساس برنامه ای که تنظیم کرده ایم ادامه دهیم .

پورمحمدی در مهمترین صحبتهای خود تصریح کرد:قبلا ستاد توسعه شهرستان را تنظیم کردیم که باید تکمیل شود و یک ستاد قدرتمند در سه بخش مهم شهرستان تشکیل شود.

وی افزود:اگر برای ۴۰هزار خانواده ای که معشیت آنها از حوزه کشاورزی تامین میشود کاری انجام ندهیم روزی این خانواده ها به ۲۰هزار خانواده میرسند بنابراین  باید از  فکر کنیم نه پنج سال بعد آیا  ۲۰هزار خانواده امکان کوچ دارند؟

پورمحمدی در ادامه گفت: باید به صورت جدی اشتغالزایی را در حوزه های مختلف پیگیری کنیم و برای توسعه برنامه ریزی کنیم .میدانم مدیران مجتمع شرکت مس سرچشمه رفسنجان تفکر توسعه ای در ذهنشان دارند که باید با همکاری خودشان برنامه برای توسعه و سرمایه گذاران شهرستان تدوین شود. متاسفانه بعضی از سرمایه گذاران سرمایه هایشان را میفروشند و میروند.

وی گفت:در شهرستان های رفسنجان ،انار و شهربابک ۲۰۰نقطه گردشگری زیبا وجود دارد که گردشگران خارجی و داخلی با اقامت در مدت یک هفته میتوانند از این پتانسیل های گردشگری بازدید کنند.

پور محمدی گفت:۳۰درصد مرغ استان کرمان در رفسنجان تولید میشود اما این در صورتی است که مردم رفسنجان برای خرید مرغ در صف می ایستند . این کار در هیچ مدیریتی نمیگنجد که بخواهیم آن را ادامه دهیم و باید اصلاح شود .
حاج اکبر پورمحمدی در خصوص صنعت پروش اسب در رفسنجان گفت:۵هزار و۵۰۰راس اسب در شهرستان رفسنجان وجود دارد که یکی از قطب تولید و پرورش اسب کشور، شهرستان رفسنجان است که بخش در آمدی،ورزشی و تفریحی خوبی دارد .

وی در تشریح سایر مزیتها و پتانسیل های شهرستان افزود:۸۰تن شیر در شهرستان تولید میشود و۳۳۰هزار دام سبک ، ۱۵هزار دام سنگین ،۳۸۰ هزار مرغ تخم گذار داریم و در سال ۱۳۹۸ در حوزه پرورش ماهی رتبه سوم کشوری کسی شده است.

وی ادامه داد: مردم یک شهرستان تلاش میکنند زحمت میکشند، از جیبشان خرج میکنند ،زیر بار وام میروند، نباید بگذاریم مردمی که تلاش میکنند ضربه بخورند و آسیب ببینند باید به تلاش های آنها نگاه ویژه داشت.

پورمحمدی در خصوص برخوردار محسوب نمودن شهرستان رفسنجان گفت: به شهر رفسنجان میگویند شهر برخوردار، یعنی شهری که همه چیز دارد در حالی که مردم شهرستان از جیبشان درمانگاه و بیمارستان و مدرسه ساختند و شما در هر بخشی که نگاه کنید مردم به میدان آمده اند و کار کردند که ارزشمند است .

علی اکبر پور محمدی با اشاره به اینکه کشور های همسایه به علت نداشتن رهبر و هدایت کننده ضربه پذیر هستند ،بیان کرد: احترام به همه ی طیف های فکری همیشه در دستور کار من در مسئولیتهای قبلی بوده و خواهد بود، زیرا همه مردم این کشور هستند و وظیفه من است که به تمام سلیقه های فکری احترام بگذارم .دور بودن از تنش ها در دستور کار من قرار دارد و در جهت ارتقا شهرستان به سوی همه دست دراز میکنم که به میدان بیایند.

وی در پایان سخنانش گفت:به هر کس که به ارزشهای این مردم اعتقاد داشته باشد و در هر پست، جناح و گروهی کار کند احترام میگذارم و کمک میدهم.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 15 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.