منو

تلاش برای خدمت به زوار سلیمانی/از تاکسی مجانی تا واکس زدن کفشها

این روزها مردم کرمان پذیرای هزاران نفر از زائران شهید سلیمانی هستند و هر کس سعی می‌کند به نوعی دین خود را به حاج قاسم سلیمانی ادا کند و جزئی از دریای مکتب سلیمانی باشد.

۱۲ دی ۱۴۰۰

شهر کرمان طی یک هفته گذشته به مرکز محور مقاومت تبدیل شده و میزبان فعالان جبهه مقاومت و مردمی است که از سوریه و عراق و سایر کشورهای حوزه مقاومت خود را به کرمان رسانده‌اند تا هر کدام به سهم خود ارادت خود را به شهید سلیمانی نشان دهند.

هر چند که به نظر می‌رسد مسئولان کرمان پس از دو سال از شهادت سردار دل‌ها برای توسعه زیر ساختهای شهر کرمان و پذیرایی از زائران کار چندانی انجام نداده‌اند و همه چیز در حد شعار و حرف باقیمانده است اما این مردم شهر کرمان و جوانان مکتب سلیمانی هستند که با همیاری برخی از مدیران جهادی و جوان پای کار آمده‌اند تا کمبودها را جبران کنند.

تلاش برای خدمت به زوار سلیمانی/از تاکسی مجانی تا واکسن زدن کفشها

مردم خانه‌های خود را در اختیار زوار قرار می‌دهند

طی یک هفته گذشته روزانه ۲۰ هزار نفر وارد کرمان شده و در مساجد تکایا، مهمانسراهای ادارات و مکان‌هایی که برای مهمانان در نظر گرفته شده است ساکن می‌شوند، وجود شرایط کرونایی باعث شده است تدابیری نیز برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در نظر گرفته شود و نتیجه این امر شرایط خاص برای اسکان زائران است و به همین دلیل هم برخی از مردم شهر کرمان به صورت خودجوش خانه‌های خود را در اختیار زائران قرار داده‌اند.

همین مساله باعث شده برخی از مردم شهر کرمان با حضور در مسیر پیاده روی شهدای مقاومت زائرانی را که اسکان داده نشده‌اند به خانه‌های خود دعوت و از آنها پذیرایی کنند.

حمل و نقل زائران با خودروی شخصی

همچنین برخی از مردم به خصو ص تاکسی داران و برخی با خودروی شخصی نیز با حضور در ترمینال، راه آهن و فرودگاه زائران را مجانی به هتل‌ها و استراحتگاه‌ها منتقل می‌کنند و کرایه این افراد هم فاتحه و صلوات برای شهید حاج قاسم و شهدای مقاومت است.

تلاش برای خدمت به زوار سلیمانی/از تاکسی مجانی تا واکسن زدن کفشها

هر چند که سیستم حمل نقل اتوبوسرانی کرمان نیز سعی کرده با راه اندازی خطوط ویژه رایگان زائران را در کمترین زمان و بدون مشکل به مسیر پیاده روی منتقل کند اما مردم نیز حتی با خودروهای شخصی در حال انتقال زائران می‌باشند تا کمترین مشکل در این مسیر برای زائران ایجاد شود.

توزیع غذای گرم در مسیر پیاده روی شهدای مقاومت

برخی از مردم نیز با آماده کردن غذای گرم و تحویل غذا به موکب‌ها برای توزیع بین زائران سعی در خدمات رسانی به زائران سلیمانی دارند.

در موکب‌های مردمی سطح شهر که در خیابان‌های مختلف به خصوص در مسیر زائران ایجاد شده است مردم با چای و پذیرایی از زائران استقبال می‌کنند.

یکی از موارد قابل توجه نیز توزیع نان گرم توسط نانوایان بین زائران است اما این تنها نانوایان نیستند که به میدان آمده‌اند هر کس هر کاری که می‌تواند برای رفاه زائران انجام می‌دهد، یکی آب معدنی و آب میوه توزیع می‌کند و یکی ماسک بین زائران تقسیم می‌کند.

تلاش برای خدمت به زوار سلیمانی/از تاکسی مجانی تا واکسن زدن کفشها

ماساژ پا و واکس کفش زائران افتخار ما کرمانی هاست

توزیع مواد ضد عفونی کننده و شیلد نیز بین زائران دیده می‌شود. برخی از جوانان نیز با راه اندازی ایستگاههای صلواتی کفش‌های زائران را واکس می‌زنند و دیگری پای زائران از راه رسیده را ماساژ می‌دهند.

و در این میان زائران دسته دسته در قالب کاروان، پیاده و خودروهای شخصی و سیستم‌های حمل و نقل عمومی از راه می‌رسند.

پایگاه‌های سلامت نیز برای کنترل زائران در مقابل بیماری کرونا در گلزار شهدا و مسیر پیاده روی مستقر شده‌اند و به مردم توصیه‌های لازم را انجام می‌دهند.

ایجاد موکب‌های متعدد در سطح شهر و مسیر پیاده روی

عده‌ای از جوانان نیز با حضور در مبادی ورودی شهر و یا در مکان‌های شلوغ کار راهنمایی زائران را انجام می‌دهند.

تلاش برای خدمت به زوار سلیمانی/از تاکسی مجانی تا واکسن زدن کفشها

با توجه به امکان بروز بارندگی طی ساعات آینده در شهر کرمان اقدامات لازم برای جلوگیری از هر گونه مشکل برای زائران نیز اندیشیده شده است.

آنچه که مسلم است مردم شهر کرمان کار خدمات رسانی به زائران را در کنار برخی از دستگاه‌های فرهنگی به ویژه سازمان تبلیغات و سپاه و بسیج به عهده دارند.

بعد از حاج قاسم نوبت جوانان شهر است که پرچم مکتب سلیمانی را بردارند

با محمد ایرانمنش یکی از جوانان کرمانی که در حال واکس زدن کفش زائران است به گفتگو می‌نشینیم، وی می‌گوید: به یاد دارید که حاج قاسم چند سال روبروی حسینیه ثارالله کرمان و بیت الزهرا دست به سینه عزاداران امام حسین و بی بی فاطمه زهرا (س) می‌ایستاد و به همه خیر مقدم می‌گفت؟ ما از کودکی با این صحنه خو گرفته‌ایم و حالا نوبت ماست که به زائران شهید سلیمانی خیر مقدم بگوییم و برای آنها کاری کوچک انجام دهیم.

تلاش برای خدمت به زوار سلیمانی/از تاکسی مجانی تا واکسن زدن کفشها

هنوز ترکش‌های داعشی و آمریکایی‌ها در پیکر حاج قاسم است

وی افزود: اینجا هر چه که می‌بینید عاشقی برای خدمت به یکی از دوستداران اهل بیت است او از حرم حضرت زینب دفاع کرد و هنوز ترکشهایی که در دفاع از حرمین بر پیکرش است گواهی بر حقانیت راهش دارد و ما در این راه جان می‌دهیم.

وی گفت: اینکه من و دوستانم پای زائران را ماساژ می‌دهیم و کفشهایشان را واکسن می زنیم در مقابل مدافعان حرم که در بیابان‌های گرم سوریه و عراق با داعش و توریست‌ها می‌جنگند بسیار اندک است.

زهرا حسن زاده نیز از دختران کرمانی است که بین زوار ماسک توزیع می‌کند و می‌گوید: این زائران به عشق حاج قاسم به کرمان آمدند و ما باید به آنها خدمت کنیم، من و دوستانم هم با جمع آوری کمک‌های مردمی در محله مان تعدادی ماسک را خریداری کردیم و هر روز به نوبت بین زائرانی که ماسک ندارند توزیع می‌کنیم.

تلاش برای خدمت به زوار سلیمانی/از تاکسی مجانی تا واکسن زدن کفشها

احسان جوان دیگری است که در حال پیاده کردن زوار است،  می‌گوید: من و دوستان از محله خواجه خضر هستیم و یک روز دور هم جمع شدیم و تصمیم گرفتیم با خودروهای شخصی زائران را جابجا کنیم به همین دلیل به نوبت در ساعت‌های مختلف شبانه روز در ترمینال شهر و مجاور گنبد جبلیه می‌ایستیم و هر زائری که نیاز به خودرو داشته باشد جابجا می‌کنیم.

این جوان کرمانی گفت: این کوچک‌ترین کاری است که می‌توانیم در راه خدمت به ابر مردی انجام دهیم که امنیت ما را تأمین کرد و جانش را در مسیر تقدیم کرد.

تلاش برای خدمت به زوار سلیمانی/از تاکسی مجانی تا واکسن زدن کفشها

از شهدا کرامت‌ها دیده‌ایم

وی ادامه داد: ما مردم کرمان از شهدای گلزار کرمان کرامت‌ها دیده‌ایم و می‌دانیم به چه کسانی خدمت می‌کنیم.

وی گفت: به وصیت نامه حاج قاسم مراجعه کنید و ببینید در وصف مردم کرمان چه گفته و چه توصیه‌هایی به ما کرده است و دشمنان بدانند در این شهر هزاران هزار حاج قاسم وجود دارد و راهی جز مکتب سلیمانی را پیگیری نمی‌کنیم.

در این شهر هر فردی خود را جزئی از ملت امام حسین (ع) می‌داند و سعی می‌کند کم کاری مدیران استان که طی دو سال گذشته طرح و کار مشخصی برای بهسازی گلزار شهدا و شهر کرمان برای پذیرایی از زائران انجام ندادند را جبران کند.

منبع:مهر


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 14 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.