منو

دبیر کل انجمن پسته ایران:با استفاده از دانش روز بهره وری محصول پسته افزایش میابد

حسین رضایی با اشاره به اینکه محصول پسته رفسنجان سالانه ۲۵۰میلیون دلار برای کشور ارز آوری دارد، اذعان کرد:تنها تفاوت کشور ایران با کشور های رقیب میزان محصول پسته ای است که برداشت میکند که تغییر شرایط اقلیم و کم آبی این چالش را به وجود آورده است که باید با استفاده از دانش روز به بهره وری بیشتر برسیم .

۱۹ دی ۱۴۰۰

به گزارش ایستار ،آیین اختتامیه جشنواره ملی پسته در تالار دانشگاه ولی عصر (عج)رفسنجان برگزار شد .

علی اسماعیلی زاده رئیس پژوهشکده پسته ایران در این آیین با اشاره به اینکه ایران صاحب نام پسته در نیا است ، اذعان کرد: ۵۲۰ هزار هکتار از اراضی ۲۸ استان از کشور ایران زیر کشت محصول پسته هستند که از این اراضی صد هزار هکتار بتدریج در حال رسیدن به سن باروری هستند .

وی با توجه به اینکه ارقام شناسایی شده پسته در مرکز ذخایر ژنتیکی ایران به ۱۶۱رقم رسیده است و بیش از ۱۵۰ رقم دیگر باید جمع‌آوری شود، گفت:کشور ایران برای نخستین بار در حال تحقیق بر روی چهار رقم پسته جدید است که رقم های پوست پیازی و بادامی امیر به نتیجه رسیده اند و دو رقم دیگر در دست بررسی هستند .

اسماعیلی زاده گفت:گاهی اوقات خسارات هنگفتی به باغداران وارد میشود که هم اکنون طرح سایبان سازی در بخشی از باغات در حال بررسی و مطالعه است که با استفاده از این طرح در تابستان از آفتاب سوختگی محصولات پسته جلوگیری شود .

در ادامه حسین رضایی دبیر کل انجمن پسته ایران بیان کرد : منشا ارقام کله قوچی ،اکبری، احمد آقایی و فندقی از شهرستان رفسنجان است که هم اکنون در ۲۸استان دیگر در حال تکثیر هستند .

وی با اشاره به اینکه محصول پسته رفسنجان سالانه ۲۵۰میلیون دلار برای کشور ارز آوری دارد، افزود :تنها تفاوت کشور ایران با کشور های رقیب میزان محصول پسته ای است که برداشت میکند که تغییر شرایط اقلیم و کم آبی این چالش را به وجود آورده است که باید با استفاده از دانش روز به بهره وری بیشتر برسیم .

در پایان آیین اختتامیه جشنواره ملی پسته از نفرات برتر تقدیر شد .

 

 


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 2 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.