منو

آیین نکوداشت روز رفسنجان برگزار شد

صبح امروز آیین اختتامیه نمایشگاه «رفسنجان در یک نگاه» و نکوداشت روز رفسنجان در تالار خیام دانشگاه ولی عصر(عج) برگزارشد .

۲۳ دی ۱۴۰۰

به گزارش ایستار،صبح امروز آیین اختتامیه نمایشگاه «رفسنجان در یک نگاه» و نکوداشت روز رفسنجان در تالار خیام دانشگاه ولی عصر(عج) برگزارشد .

برای به رخ کشیدن تاریخ کهن رفسنجان به هفته ها و ماه ها نیازمندیم 

رضا رنجبر کریمی رئیس دانشگاه ولی عصر(عج)رفسنجان ضمن تشکر از تمام کسانی که در جهت پایه گذاری هفته رفسنجان شناسی تلاش کردند ،بیان کرد:امیدوارم سفر کمیسیون فرهنگی و مجلس شورای اسلامی در جهت بررسی زیرساخت های فرهنگی و ورزشی شهرستان رفسنجان نتایج خوبی را به همراه داشته باشد .

رنجبر کریمی با توجه به اینکه آنچه در نمایشگاه «رفسنجان در یک نگاه »به نمایش گذاشته شده است گوشه ی بسیار اندکی از توانمندی ها، دستاورد ها و خلاقیت های مردم خوب رفسنجان است ،ادامه داد:برای نشان دادن دستاوردهای ارزشمند تاریخ کهن رفسنجان بایستی هفته ها و ماه ها برنامه و جشنواره برگزار کرد .

رئیس دانشگاه ولی (عج)رفسنجان عنوان کرد:برای به نمایش گذاشتن دستاورد های حوزه های علمی و پژوهشی ، صنایع دستی وصنایع شیمیایی و معدنی به یک نمایشگاه بزرگ تر نیاز داریم .

وی افزود:باید هفته ای در نظر گرفته شود که مفاخر کهن ،نیکوکاران،واقفین و خیرین رفسنجان به مردم معرفی شوند.

رفسنجان شهر پتانسیل های تاثیر گذار

در ادامه آیین علی اکبر پور محمدی فرماندار رفسنجان اظهار کرد:در تاریخ ۱۸ دی ۱۳۵۷ در رفسنجان با رشادت محمد زینلی (محمد بتن شکن ) و مرحوم آذین مجسمه شاه در میدان ابراهیم پایین اورده شد که در تقویم فرهنگی این روز به نام رفسنجان نام گذاری شده است .

فرماندار رفسنجان عنوان کرد: در سفر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مصوب شدکه با حمایت مجتمع مس سر چشمه رفسنجان و دولت اعتبار پروژه های نیمه تمام ورزشی در شهرستان رفسنجان تامین شود .

وی افزود:در حوزه میراث فرهنگی بناهای که چند متولی دارند و میراث فرهنگی در رسیدگی به آنها کوتاهی کرده است به بخش خصوصی واگذار خواهند شد که از بین رفتن  بناهای تاریخی جلو گیری شود .

علی اکبر پور محمدی با اشاره به اینکه رفسنجان در قبل و بعد از انقلاب اسلامی نیروهای متعهد ،مومن و باسوادی داشته است، گفت :رفسنجان یکی از شهر های باسواد استان کرمان است و همچنین ۱۳سال رتبه اول ساخت مدارس خیر ساز را در کشور داشته است.

وی با توجه به اینکه رفسنجان پتانسیل های تاثیر گذاری مانند پسته ،مس و آهن دارد ، اظهار کرد:در ده سال گذشته نزدیک به ۴۰۰هزار تن پسته با وجود خشک سالی در شهرستان رفسنجان تولید شده است و همچنین محصول پسته رفسنجان سالیانه  ۲.۵میلیارد دلار ارز آوری در کشور دارد که باید در جهت حفظ شرایط موجود کشاورزی پسته بیاندیشیم و راه کار ارائه دهیم .

در پایان آیین از کتاب های تاریخ آموزش و پرورش رفسنجان به قلم عبدالهی نیا و سیری در تاریخ آموزش و پرورش کشکوئیه به قلم داوود ابراهیمی پورکانی رونمایی شد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.