منو

سیل بند جنوب کرمان با دستور رئیس جمهور به زودی احداث می شود

استاندار کرمان از دستور رئیس جمهور برای احداث فوری سیل بند جنوب کرمان خبر داد.

۰۶ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش ایستار ،علی زینی وند در دیدار با وزیر کشور، جزئیات مصوبات سفر ریاست جمهوری و وزیر کشور به مناطق سیل زده استان کرمان را بررسی کرد.

استاندار کرمان در تشریح مذاکرات و مصوبات این نشست گفت: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به جنوب این استان تکمیل سیل‌بند جیرفت بود که در زمان حضور حجت الاسلام رئیسی در جنوب، در خصوص احداث و تکمیل سیل‌بند جیرفت توجیهات لازم را به رئیس جمهور ارائه و ضمن تبیین احداث آن، سازوکاری برای احداث سیل‌بند پیشنهاد دادم.

زینی وند افزود: وزیر کشور در این نشست اعلام کرد رئیس جمهور روز یکشنبه گذشته همین استدلال و سازوکار را در هیأت دولت مطرح و بر همین اساس و سازوکار از سوی رئیس جمهور بر احداث سیل‌بند جیرفت و بر اجرا و عملیاتی شدن مصوبات و تسریع در رسیدگی به امور سیل زدگان در جنوب و شرق استان کرمان تاکید شد.

وی با توجه به اظهارات احمد وحیدی وزیر کشور اعلام کرد: در جلسه هیأت دولت یکشنبه سوم بهمن ماه رئیس جمهور به وزیر نیرو ابلاغ می‌کند تا با قید فوریت اقدامات مقدماتی لازم برای آغاز احداث ادامه سیل‌بند جیرفت را که مطالبه مردمی است و نقش مهمی در جلوگیری از تکرار سیلاب‌های هرساله در دشت رودبار و جازموریان دارد را به عمل آورد.

به گفته استاندار کرمان مقرر شد این مصوبه و دستور رئیس جمهور با امضای وزیر کشور به عنوان نایب رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کشور به وزیر نیرو ابلاغ شود و اجرایی شدن آن را پیگیری کنم.

زینی وند تصریح کرد: سایر مصوبات سفر در خصوص جبران خسارات احشام، منازل نیز به معاونت عمرانی وزارت کشور، ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های مسئول، ابلاغ شده است.

استاندار کرمان گفت: مقرر شد تا روز شنبه تمامی خسارت‌های سیل اخیر برآورد شود تا روز یکشنبه در هیأت دولت مطرح و مصوبات لازم و جدید اخذ شود.

زینی وند افزود: وزیر کشور بر فعالیت مستمر قرارگاه بازسازی مناطق حادثه دیده از سیل در سطح شهرستان و استان تاکید کرد تا با تلاش‌هایی که در حال انجام است زندگی مردم به حالت عادی برگردد و اوضاع کشاورزی مناطق نیز سامان یابد.

به گفته استاندار کرمان قرارگاه بازسازی مناطق حادثه دیده از سیل در این شهرستان و استان تشکیل شده و جلسات شهرستانی به طور مستمر و معمولاً هر ۴۸ ساعت و جلسات استانی نیز به طور هفتگی و فوق العاده به ریاست استاندار و جانشینی موسوی معاون عمرانی برگزار می‌شود.

عملیات اجرایی سیل‌بند خرم با هدف جلوگیری از ورود روان آب‌ها و سیلاب به مناطق جنوبی استان کرمان از سال ۱۳۵۰ آغاز شده و ۱۲۰ کیلومتر آن باقی مانده است.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 5 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.