منو

واکسینه شدن بیش از ۴۵۰۰ کودک ۵ تا ۱۲ ساله در شهرستان رفسنجان و انار

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: تاکنون بیش از ۴۵۰۰ کودک ۵ تا ۱۲ ساله با بیش از ۱۱ درصد جمعیت هدف زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نسبت به کرونا واکسینه شدند.

۱۴ اسفند ۱۴۰۰

به گزارش ایستار؛ دکتر سید محسن نژادقادری بیان کرد: دو واکسن مورد تأئید وزارت بهداشت شامل پاستوکووک و سینوفارم برای ایمنی کودکان 5 تا 12 ساله علیه کرونا تزریق می شود و این واکسن ها در همه مراکز شهری و روستایی رفسنجان موجود و در دسترس است.

وی ادامه داد: حدود ۴۴ هزار کودک در این گروه سنی در رفسنجان داریم که ۱۱ درصد آن ها علیه این بیماری واکسینه شدند.

وی به والدین توصیه کرد که نسبت به واکسیناسیون کودکان اهمیت بیشتری دهند و فرزندان خود را در برابر این بیماری با دریافت واکسن ایمن کنند.

وی افزود: واکسن های مورد تأیید برای کودکان ۵ تا ۱۲ ساله در کلیه مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان وجود دارد و والدین می توانند با مراجعه به نزدیک ترین مرکز بهداشتی محل زندگی خود این واکسن را برای کودکان خود تزریق کنند.

نژادقادری بیان کرد: در رفسنجان برای جمعیت بالای ۱۲ سال تا کنون ۵۸۳ هزار دز واکسن تزریق شده که از این تعداد ۲۶۰ هزار نوبت اول (۹۰ درصد) ۲۳۵ هزار نوبت دوّم ( ۸۱/۵ درصد) و بیش از ۸۷ هزار نفر هم نوبت سوّم ( در گروه سنی بالای ۱۸ سال ) واکسن را دریافت کرده اند.

نژادقادری افزود: روند مراجعان سرپایی در این شهرستان کمی کاهش یافته امّا این کاهش در میزان مرگ و میر و بستری ها محسوس نیست .

دکتر نژادقادری ادامه داد: نتایج بررسی ها در رفسنجان نشان می دهد افرادی که واکسیناسیون کامل انجام داده اند نسبت به کسانی که واکسیناسیون انجام نداده و یا واکسیناسیون کامل انجام نشده هم کمتر بستری شده اند و هم مرگ و میر خیلی کمتری داشتند .

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام عید نوروز و انجام مسافرت ها و دید و بازدیدها توصیه کرد: مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک و نیز رعایت فاصله گذاری اجتماعی از خود و دیگران مراقبت کنند و چنانچه علائم سرماخوردگی داشتند حتی موارد خفیف بیماری، حتماً خود را حداقل به مدت ۵ روز در خانه قرنطینه کنند تا بهبود یابند و در اجتماعات شرکت نکنند تا زنجیره انتقال قطع شده و جان خود و دیگران مورد تهدید قرار نگیرد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 17 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.