منو

درمان جسمانی معتادین متجاهر کافی نیست

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: جمع‌آوری معتادین متجاهر نیاز به هماهنگی دستگاه‌های زیادی دارد و باید توجه داشت سم‌زدایی جسمی شاید تا نزدیک به یک ماه جبران شود اما از نظر روحی نیاز به درمان طولانی‌تری دارد.

۱۸ اسفند ۱۴۰۰

سرهنگ علیرضا سوری در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با گزارش عملکرد یک‌ساله، مبارزه با خرده فروشان، دستگیری معتادان متجاهر و اقدامات فرهنگی پیشگیری از اعتیاد ضمن گرامیداشت شهدای مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: وسعت، موقعیت جغرافیایی، وجود کویر، قرارگیری در نزدیکی مرزهای شرقی و بسیاری‌ موارد دیگر حساسیت کار پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان را بیشتر کرده است.

وی افزود: تا ۱۵ اسفند ماه نزدیک‌ به ۱۵۷ تن کشفیات مواد مخدر در کرمان صورت گرفته که منجر به کسب رتبه اول استان کرمان در این حوزه در کشور شده‌است.
سوری ادامه داد: ۲۱۶۳ دستگاه خودرو، ۱۵۱ موتور، ۶۳ سلاح، ۱۶۷ باند قاچاق مواد مخدر از ابتدای سال توقیف و کشف شده است؛ همچنین ۳۴ درگیری مسلحانه داشتیم که بیش از ۴۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۰ هزار و ۹۴۴ پرونده در حوزه مواد مخدر در استان تشکیل شده است؛ ۳۲۹ پلمپ اماکن داشتیم و ۶ نفر در این راه شهید شدند.
سوری ادامه داد: ۴۹۷۵ خرده‌فروش و ۴۸۳۱ معتاد متجاهر نیز از ابتدای سال دستگیر و جمع‌آوری شده است که به علاوه دیگر دستگیری‌ها مجموع دستگیری‌های مواد مخدر در استان به ۱۳ هزار و ۳۶۵ می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۸۴۰ طرح در استان جهت مبارزه با مواد مخدر انجام شده گفت: در این طرح‌ها ۴۷ هزار و ۵۷۳ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ۶۰۲۷ نفر دستگیر شدند.
سوری توضیح داد: بیش از ۲۲۸ عملیات مشترک با سایر استان‌ها انجام شده که بیش از ۵۳ تن مواد مخدر در این عملیات‌ها کشف شده است.
وی در رابطه با معتادین متجاهر تصریح کرد: قدم‌های زیادی در این راستا باید برداشته شود و کارهایی که تاکنون انجام شده کافی نبوده است.
سوری با بیان اینکه در رابطه با موضوع معتادین چیزی که قانون بر عهده ما گذاشته مقابله است تأکید کرد: جمع‌آوری این معتادین راحت است و بار ها انجام گرفته و همچنان می‌گیرد اما تعدادی از این معتادین چندین بار ترک‌ کردند اما باز به این چرخه برگشتند.
وی ادامه داد: یکی از دلایل بازگشت معتادین به این چرخه باطل پذیرفته‌نشدن از سمت جامعه است؛ در این رابطه بسیاری از دستگاه‌ها باید پای کار بیایند ضمن اینکه فرهنگسازی هم تأثیر بسیاری دارد.
سوری اضافه کرد: معتادین متجاهر که جمع‌آوری می‌شوند آمار جرائم به خصوص سرقت پایین می‌آید اما باید توجه داشت سم‌زدایی جسمی شاید تا نزدیک به یک ماه جبران شود اما بعد روحی نیاز به درمان طولانی‌تری دارد.
وی همچنین تأکید مرد: قانون‌های مبارزه یا مواد مخدر نیز نیاز به اصلاح دارند و باید به طور جدی‌تری با این مجرمین برخورد شود


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 11 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.