منو

۳۳۰۰ نفر از بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان بازدید کردند

رییس انجمن نیاکان اثر تاریخی مجموعه حاج آقا علی در رفسنجان گفت: سه هزار و ۳۳۰ گردشگر از ۲۸ اسفند سال گذشته تاکنون از خانه حاج آقا علی به عنوان بزرگترین خانه خشتی جهان در روستای قاسم آباد واقع در این شهرستان بازدید کردند.

۰۵ فروردین ۱۴۰۱

به گزارش ایستار ،محمد رزاقی عنوان کرد: خانه حاج آقا علی در قاسم آباد رفسنجان به عنوان بزرگترین اثر ملی ثبت شده در جهان یکی از پرجاذبه ترین مجموعه های گردشگری این شهرستان است.

۳۳۰۰ نفر از بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان بازدید کردند

وی ادامه داد:این بنا در فاصله ۶ کیلومتری شهر رفسنجان در روستای قاسم آباد واقع شده و دارای ۸۶ اتاق (هفت دری، پنج دری، سه دری و پستو) است و در چهار بخش اصلی ساختمان حوضخانه، شاه نشین، پاییزی و زمستانی ساخته شده است.

رزاقی بیان کرد: چهار حیاط، راهروهای سرپوشیده و روباز و سه هشتی نیز ارتباط قسمت‌های مختلف این خانه را با هم برقرار می کرده است.

وی تصریح کرد: خانه حاج آقا علی رفسنجان با زیربنایی بالغ بر هفت هزار متر مربع و با معماری زیبا و ایرانی یکی از بزرگترین و زیباترین خانه‌های خشتی و سنتی جهان به ‌شمار می‌رود که توسط حاج آقا علی معروف به زعیم الله رفسنجانی (بزرگترین تاجر ایرانی آن دوره) در سال ۱۱۳۶ هجری خورشیدی بنا شده است.

 

رییس انجمن نیاکان اثر تاریخی مجموعه حاج آقا علی در رفسنجان ادامه داد: هر ساله این اثر زیبا گردشگران زیادی از داخل و خارج از کشور به خود جذب می کند چنانچه، امسال نیز بازدیدکنندگانی از استان های تهران، تبریز، فارس، اصفهان، کرمان، کردستان و غیره داشته است.

وی با بیان اینکه این اثر تاریخی به عنوان نگین انگشتر کویر ایران محسوب می شود اظهار داشت: ارگان های مختلف رفسنجان در ایام نوروز سعی می کنند بازدیدکنندگان از این عمارت زیبا و منحصر به فرد در رفسنجان با خاطره خوش این شهرستان را به مقصد شهر و دیار خود ترک کنند.

 

رزاقی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز امسال تاکنون ۲ تور از تهران به ظرفیت هر کدام حدود ۹۰ گردشگر و یک تور گردشگری از تبریز از این خانه خشتی بازدید کردند.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی در خانه حاج آقا علی

رییس انجمن نیاکان اثر تاریخی مجموعه حاج آقا علی در رفسنجان همچنین گفت: نمایشگاه مواد غذایی با ۱۰ غرفه و نمایشگاه صنایع دستی با ۱۲ غرفه در این خانه برپا شده است.

۳۳۰۰ نفر از بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان بازدید کردند

وی ادامه داد: در نمایشگاه صنایع دستی، صنایع دستی شامل صنایع چوب، پته دوزی، قلم زنی روی مس، چرم دوزی و غیره به نمایش گذاشته شده و از استقبال خوبی برخوردار است/ایرنا


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 9 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.