منو

معاون وزیر نیرو: ۱۶ هزار روستای کشور از آب شیرین بهره‌مند می‌شود

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با همکاری سپاه پاسداران و با هدف تامین آب آشامیدنی روستایی تشکیل شد و این طرح ظرف ۳۰ ماه ۱۶ هزار روستای کشور را آبرسانی می‌کند.

۱۱ فروردین ۱۴۰۱

 

به گزارش ایستار، اتابک جعفری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از تصفیه خانه پروژه فاضلاب کرمان در جمع خبرنگاران افزود: تامین آب در حوزه روستایی و جاهایی که مشکل داریم، در دستور کار دولت قرار گرفته تا روستاییان ما از آب آشامیدنی و بهداشتی و گوارا بهره مند شوند.

وی ادامه داد: این طرح ۱۵۰ روستای استان کرمان را نیز آبرسانی می کند و اگر کمبودی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود داشته باشد، تا پایان دولت سیزدهم آبرسانی می شود.

فعال شدن خطوط انتقال فاضلاب کرمان تا ۲ سال آینده

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه همچنین در بخش پساب، کارهای خوبی انجام و قراردادهایی برای فاضلاب شهرستان زرند، کرمان و سیرجان منعقد شده و کارها به خوبی پیش می رود گفت: قرارداد فاضلاب کرمان پنج ساله است که تا ۲ سال آینده خطوط انتقال این پروژه فعال خواهد شد.

وی ادامه داد: با همت کارکنان شرکت آب و فاضلاب در حوزه پساب کارهای میان و بلندمدتی تعریف شده که تا اتمام شبکه پیگیری می‌شود تا مردم و صنایع بتوانند از این منبع خدادادی نهایت بهره را ببرند.

معاون وزیر نیرو: ۱۶ هزار روستای کشور از آب شیرین بهره‌مند می‌شود

دولت اعتبار لازم را برای اجرای پروژه انتقال آب خلیج فارس تخصیص می‌دهد

جعفری اضافه کرد: کرمان به لحاظ منابع آب دچار کمبودهایی است اما اقدامات خوبی در این حوزه حال انجام و پروژه هایی نیز در این بخش اجرا شده است.

وی یادآور شد: خط انتقال آب از خلیج فارس برای بلندمدت ظرفیت خوبی در زمینه تامین آب کرمان به شمار می رود و ضمن برنامه ریزی برای پروژه صفارود می توانیم از آن برای تامین آب آشامیدنی کرمان استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت انتقال آب از خلیج فارس گفت: این پروژه در ۲ بخش فعالیت می کند که اعتبار لازم در بخش دولتی تخصیص می‌یابد و در این حوزه صنعت کارهای خوبی انجام داده که امیدواریم ادامه یابد.

علی رشیدی مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمان نیز در این خصوص گفت: این پروژه به یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۱۹۰ میلیارد تومان آن را از روش های مختلف طی سال ۱۴۰۱ تامین اعتبار می کنیم و مناقصه آن را برگزار کردیم.

۲ هزار میلیارد تومان در فاضلاب کرمان هزینه شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز گفت: ۲ هزار میلیارد تومان در پروژه های فاضلاب استان (کرمان، سیرجان و زرند) سرمایه گذاری شده که با حمایت های شرکت مهندسی آبفا و استانداری کرمان امیدواریم با سرعت بیشتری افتتاح شود.

محمد طاهری افزود: پروژه فاضلاب کرمان در حوزه مشارکت بخش خصوصی از جمله شرکت های Bmm (فولاد بوتیای ایرانیان، معیار صنعت و مانا) ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار داشت: این طرح برای افق ۱۴۲۵ طراحی شده که با شبکه اصلی و فرعی به طول یکهزار و ۹۷۰ کیلومتر، فاضلاب جمعیت ۹۶۳ هزار نفر را جمع آوری می کند.

وی تصریح کرد: این پروژه با ظرفیت ۱۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز آب فاضلاب کرمان را به چرخه مصرف بازمی‌گرداند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمان گفت: مدت قرارداد این پروژه با سرمایه پذیری شرکت آب و فاضلاب این استان و سرمایه گذاری بخش خصوصی ۲۹ سال (پنج سال دوره احداث و ۲۸ سال دوره بهره برداری) چهار سال همپوشانی دوره احداث و بهره برداری دارد.

وی یادآور شد: قرارداد این پروژه برای سرمایه گذاری ۱۳ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۱۲ هزار میلیارد ریال آن اجرا شده و در دوره احداث برای یکهزار و ۸۰ نفر و در دوره بهره برداری ۱۵۰ سال اشتغالزایی می کند.

طاهری افزود: شبکه جمع آوری اصلی و فرعی پروژه با اجرای ۵۶۵ کیلومتر ۳۷ درصد، خط انتقال با اجرای ۱۳.۳ کیلومتر ۹۵ درصد و برقراری انشعاب با انجام سه هزار و ۳۳۵ فقره ۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تعهدات تصفیه خانه۹۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است که ۲۳ درصد آن اجرایی شده است.

وی یادآور شد: پروژه فاضلاب سیرجان ۳۳۰ نفر اشتغالزایی و در مجموع ۷۷ درصد پیشرفت فیکی دارد که امیدواریم تا ۲ ماه آینده بهره برداری شود.

طاهری گفت: فاضلاب زرند از سال ۹۸ آغاز شد که ۲۱۷ میلیارد تومان قرارداد پروژه است و در زمان اجرای طرح ۲۵۰ و زمان بهره برداری ۹۰ نفر اشتغالزایی کرده و ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیمانکار پروژه فاضلاب کرمان نیز گفت: اگر حمایت مسئولان و شهرداری نباشد، حرکت بر طبق هدف گذاری دشوار است و این پروژه با روش های نوین دنیا اجرایی می شود که در اجرای آن فرهنگ سازی و مراقبت ایمنی را هم دنبال کردیم.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.