منو

دکل هم دردی از مخالفان دوا نکرد

دستگاه قضا اقدام شهرداری رفسنجان مبنی بر جمع آوری زیرساخت دکل BTS در مجموعه موزه ریاست جمهوری را قانونی و جزو وظیفه ذاتی شهرداری عنوان کرد.

۱۴ فروردین ۱۴۰۱

به گزارش ایستار، در پی ممانعت شهرداری از ساخت و ساز غیرمجاز شرکت مخابرات در محوطه موزه ریاست جمهوری و شکایت این شرکت از شهرداری رفسنجان، پس از طی روند قانونی و انجام تحقیقات نهایی در خصوص موضوع پرونده، حکم دادگاه صادر و اقدام شهرداری رفسنجان مبنی بر جمع آوری زیرساخت دکل BTS در ذیل تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون شهرداری شناسایی و جزو وظایف ذاتی شهرداری اعلام شد.

در بخشی از این حکم آمده است:
« … استفاده غیرمجاز از میدان ها و پارک های سطح شهر به هر عنوان ممنوع است و شهرداری مکلف است از اقدام مذکور جلوگیری نماید و در رفع موانع موجود و آزاد نمودن معابر موصوف از طریق مامورین خود راسا اقدام نماید. علیهذا در ما نحن فیه نیز به تکیلف قانونی خود عمل نموده و با توجه به این که شرکت مخابرات هیچ گونه مجوزی بر بنا نمودن سازه موضوع پرونده (دکل مخابراتی) نداشته است … از انجام اقدامات ساخت و ساز غیرمجاز شرکت مخابرات، واقع در ضلع شمال شرقی پارک شهید استاد مطهری جنب برج شیشه ای ممانعت به عمل آمده … لذا هیچ اقدام غیرقانونی در این خصوص و تخریبی صورت نپذیرفته است ..»

شایان ذکر است، در تاریخ ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۰، عوامل پلیس ساختمانی شهرداری رفسنجان در انجام وظیفه ذاتی خود، از اجرای عملیات زیرسازی نصب دکل BTS در محوطه برج شیشه ای و مجموعه موزه ریاست جمهوری رفسنجان به دلیل غیرقانونی بودن، فقدان مجوز، جانمایی اشتباه و بدون نظر گرفتن الزامات زیبایی شهری، جلوگیری به عمل آوردند.

این اقدام قانونی، با عکس العمل شرکت مخابرات مبنی بر شکایت از شهردار و شهرداری با عنوان اتهامی «تخریب بیت المال» همراه شده بود.

لازم به ذکر است که شهرداری رفسنجان پس از جلوگیری از عملیات نصب دکل به منظور رفاه حال شهروندان ساکن آن منطقه، کرارا به شرکت مخابرات مبنی بر همکاری در جانمایی صحیح دکل BTS و کمک به نصب سریع تر آن اعلام آمادگی کرد که با واکنش و مخالفت شرکت مخابرات همراه شد.

یادآور می شود که شهرداری رفسنجان در انجام وظایف ذاتی خود مصمم بوده و به جهت منافع مردم، در مقابل هر گونه اقدام غیرقانونی مقابله خواهد کرد.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + نوزده =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.