منو

تعداد بیماران کرونایی استان کرمان افزایش یافت

در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان کرمان آخرین افزایش تعداد بیماران کرونایی در استان و مشکلات آموزش حضوری دانش آموزان بررسی شد.

۲۰ فروردین ۱۴۰۱

به گزارش ایستار ، ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان کرمان ظهر امروز به ریاست علی زینی‌وند استاندار کرمان، رحمان جلالی معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان، حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و جمعی از مسئولان و ارتباط ویدئو کنفرانس با فرمانداران استان برگزار و آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان بررسی شد.

در این جلسه رحمان جلالی معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان با بیان اینکه امروز صبح جلسه ملی ستاد کرونا برگزار و آخرین وضعیت این بیماری در کشور بررسی شد اظهار داشت: طبق آخرین رنگ‌بندی اعلام شده در حال حاضر در استان کرمان چهار شهرستان ارزوئیه، رابر، سیرجان و کوهبنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی با اشاره به رصدی که از آموزش حضوری و بازگشایی مدارس در استان کرمان انجام شده است گفت: نارضایتی اولیای دانش آموزان از عدم سرویس مدارس وجود دارد از سوی دیگر تراکم بالای جمعیت دانش آموزی در کلاس درس نیز وجود دارد که زمینه نارضایتی از حضوری برگزار کردن کلاس‌های درس شده است.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه تا هفته گذشته روند نزولی بیماری در استان را داشتیم اظهار داشت: در حال حاضر شاهد افزایش آمار بیماران کرونایی در استان هستیم که باید مراقبت کرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان کرمان نسبت به قبل کمی افزایش پیدا کرده است افزود: در حال حاضر 355 بیمار بستری در بیمارستان‌های استان وجود دارد که 81 نفر آنها قطعی کرونایی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا در استان در حال انجام است اما متاسفانه در ایام تعطیلات نوروز با وجود باز بودن مراکز واکسیناسیون استقبال خوبی از آن نشد گفت: واکسیناسیون تنها راه پیشگیری، ابتلا و کاهش شدت بیماری کرونا است که باید توصیه عمومی شود.

وی با اشاره به اینکه حدود 90 درصد جمعیت استان کرمان واکسن دوز اول را دریافت کردند که بیش از 5 میلیون دوز واکسن می‌شود ادامه داد: حدود 850 هزار نفر معادل 34 درصد جمعیت استان دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه اهمیت و اثرگذاری آموزش حضوری بر کسی پوشیده نیست اظهار داشت: بیش از 95 درصد دانش آموزان استان در کلاس درس حاضر شدند و در بازدید استاندار کرمان از دو مدرسه نیز مشکلات بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای بازگشایی مدارس 2 هزار و 629 مورد بازدید از مدارس به‌صورت حضوری انجام و مسائل بهداشتی مدارس رصد شده است گفت: کارگروه ماده 18 سرویس مدارس در آموزش و پرورش تشکیل شد و قرار بر ساماندهی سرویس مدارس در استان شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه تاکید ما بر آموزش حضوری دانش آموزان است و غیرحضوری شدن کلاس‌های درس ضربه شدیدی بر نظام تعلیم و تربیت کشور زد افزود: خط قرمز ما سلامت دانش آموزان است اما در مرحله بعد تعلیم و تربیت بسیار اهمیت دارد و آموزش نباید تعطیل شود.


برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

مطالب مرتبط
ایتا سروش بله تلگرام اینستاگرام
درباره ما

ایستار در لغت نامه ها ایستار را معانی بسیار است.اما آنچه که ما را وا داشت تا نام ایستار را برای حضور در عرصه فعالیت سیاسی بر گزینیم توجه به دو معنا بود اول نوع نگرش و طرز فکر و دوم ثبات قدم و استوار بودن. مجموعه ایستار ماحصل اجماعِ فکری گروهی از جوانان انقلابی است که در سالهای متمادی فعالیت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به باوری در چهار چوب ایستار رسیده اند. ایستار برای ما ایستادگی خردمندانه برای تحقق اصول است، اصولی که منبعث از وحی و عقل است . سعی ما بر این است که در دامگه حوادث با تکیه بر دین و دانش به خردمندانه ترین مسیر ممکن قدم بگذاریم

تمامی حقوق سایت برای تارنمای خبری ایستار محفوظ می باشد.